Coty nie tylko mianował nowego dyrektora generalnego koncernu, ale podpisał także umowę z KKR o wartości 4,3 mld dolarów. W tym OPI jest jedną z marek objętych umową o wartości 4,3 mld dol.
Plan sprzedaży przez Coty większościowego pakietu kosmetyków do włosów profesjonalnych i detalicznych firmie KKR przeszedł do następnego etapu.
Po wejściu do protokołu ustaleń na początku maja gigant kosmetyczny podpisał ostateczną umowę z firmą private equity na sprzedaż 60 proc. marek Wella, Clairol, OPI i ghd, które zbiorowo nazywa się „Wella”.
Mówi się, że transakcja o wartości 4,3 mld dol. przyniesie „znaczne korzyści” dla Coty, w tym dodatkową płynność do sumy 1 mld dol. poprzez zamienne akcje uprzywilejowane i spodziewane 2,5 mld dol. w gotówce.
Upraszczając swoje portfolio, Coty ma nadzieję skoncentrować się na swojej podstawowej działalności, czyli działach Prestige i Mass Beauty.