StoryEditor
Producenci
27.08.2021 00:00

Coty: Wyniki za rok finansowy 2021 powyżej górnej granicy oczekiwań

Spółka Coty zaprezentowała wyniki finansowe za czwarty kwartał roku podatkowego 2021 zakończonego 30 czerwca 2021 r. Jej przychody w tym okresie wzrosły o 89,6 proc., pomimo że na wielu rynkach nadal obowiązywały ograniczenia związane z COVID-19. W rezultacie firma zakończyła rok z przychodami w wysokości 4,63 mld USD, przy wcześniejszych założeniach wynoszących 4,5-4,6 mld USD. Podstawą tych zaskakująco dobrych wyników był sprzedaż w kanale e-commerce.

Jak czytamy w raporcie finansowym firmy Coty, podczas gdy wszystkie regiony powróciły do ​​wzrostów sprzedaży r/r w IV kwartale, rynki amerykańskie i chińskie odnotowały wyjątkowe dobre wyniki. Region obu Ameryk wzrósł o 67 proc. w czwartym kwartale i 6 proc. w roku finansowym 2021. Przy pełnym roku wyniki poprawił dwucyfrowy wzrost sprzedaży prestiżowych produktów w USA oraz wzrosty w Brazylii i Kanadzie.

Azja i Pacyfik odnotowały wzrost o 59 proc. w czwartym kwartale, przy czym sprzedaż na rynku chińskim odnotowała dwucyfrową dynamikę w ujęciu kwartalnym i całorocznym, zarówno rok do roku, jak i w porównaniu do roku finansowego 2019. Sprzedaż w regionie EMEA wzrosła ponad dwukrotnie w IV kwartale, mimo że wiele rynków pozostawało objętych ograniczeniami przez większą część kwartału.

Firma Coty zwraca uwagę, że jej konsumenckie marki po raz pierwszy od ponad 5 lat odnotowały stabilny wzrost udziałów w rynku. Podstawą globalnego rozpędu była utrzymująca się wysoka sprzedaż w kanale e-commerce, która wzrosła o prawie 19 proc. w IV kwartale i 34 proc. w roku finansowym 2021. Najmocniejszy wpływ miało tu zainteresowanie zakupami online wśród nastolatków.

Sprzedaż prestiżowych marek Coty w IV kw. wzrosła ponad dwukrotnie. Prawie wszystkie marki odnotowały dwu- lub nawet trzycyfrową dynamikę. Jednak wyjątkowo dobrze radziły sobie Gucci, Marc Jacobs, Burberry, Calvin Klein i Chloe, dzięki uzupełnieniu ich oferty o produkty do pielęgnacji skóry.

W kanale masowym firma kontynuowała wzmacnianie swoich konsumenckich marek kosmetycznych. Wzrosty – przez trzy kolejne miesiące (po raz pierwszy od 5 lat) – odnotowała marka CoverGirl. Opierając się na tych wynikach w czerwcu Coty rozpoczęła repozycjonowanie marki Rimmel, a pod koniec lipca Max Factor.

Przychody Coty z masowego kosmetyku wzrosły o 37,9 proc. LFL w czwartym kwartale, przy czym wzrost odnotowano w każdym regionie.

W ciągu roku firma Coty rozwinęła również swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Ogłosiła partnerstwo z Lanzatech, stając się pierwszą firmą w branży perfumeryjnej, która wykorzystuje zrównoważony etanol, stworzony przy użyciu technologii wychwytywania węgla. Celem jest aby do końca 2023 r. większość portfolio zapachowego wykorzystywała ten rodzaj etanolu.

W produktach kosmetycznych Coty chwali się wegańskimi i wolnymi od okrucieństwa produktami marek takich jak CoverGirl, Sally Hansen i Kylie. Daje to firmie pozycję gracza nr 2 w kategorii kosmetyków cruelty free według danych firmy U.S. Nielsen.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 04:43