StoryEditor
Producenci
27.08.2021 00:00

Coty: Wyniki za rok finansowy 2021 powyżej górnej granicy oczekiwań

Spółka Coty zaprezentowała wyniki finansowe za czwarty kwartał roku podatkowego 2021 zakończonego 30 czerwca 2021 r. Jej przychody w tym okresie wzrosły o 89,6 proc., pomimo że na wielu rynkach nadal obowiązywały ograniczenia związane z COVID-19. W rezultacie firma zakończyła rok z przychodami w wysokości 4,63 mld USD, przy wcześniejszych założeniach wynoszących 4,5-4,6 mld USD. Podstawą tych zaskakująco dobrych wyników był sprzedaż w kanale e-commerce.

Jak czytamy w raporcie finansowym firmy Coty, podczas gdy wszystkie regiony powróciły do ​​wzrostów sprzedaży r/r w IV kwartale, rynki amerykańskie i chińskie odnotowały wyjątkowe dobre wyniki. Region obu Ameryk wzrósł o 67 proc. w czwartym kwartale i 6 proc. w roku finansowym 2021. Przy pełnym roku wyniki poprawił dwucyfrowy wzrost sprzedaży prestiżowych produktów w USA oraz wzrosty w Brazylii i Kanadzie.

Azja i Pacyfik odnotowały wzrost o 59 proc. w czwartym kwartale, przy czym sprzedaż na rynku chińskim odnotowała dwucyfrową dynamikę w ujęciu kwartalnym i całorocznym, zarówno rok do roku, jak i w porównaniu do roku finansowego 2019. Sprzedaż w regionie EMEA wzrosła ponad dwukrotnie w IV kwartale, mimo że wiele rynków pozostawało objętych ograniczeniami przez większą część kwartału.

Firma Coty zwraca uwagę, że jej konsumenckie marki po raz pierwszy od ponad 5 lat odnotowały stabilny wzrost udziałów w rynku. Podstawą globalnego rozpędu była utrzymująca się wysoka sprzedaż w kanale e-commerce, która wzrosła o prawie 19 proc. w IV kwartale i 34 proc. w roku finansowym 2021. Najmocniejszy wpływ miało tu zainteresowanie zakupami online wśród nastolatków.

Sprzedaż prestiżowych marek Coty w IV kw. wzrosła ponad dwukrotnie. Prawie wszystkie marki odnotowały dwu- lub nawet trzycyfrową dynamikę. Jednak wyjątkowo dobrze radziły sobie Gucci, Marc Jacobs, Burberry, Calvin Klein i Chloe, dzięki uzupełnieniu ich oferty o produkty do pielęgnacji skóry.

W kanale masowym firma kontynuowała wzmacnianie swoich konsumenckich marek kosmetycznych. Wzrosty – przez trzy kolejne miesiące (po raz pierwszy od 5 lat) – odnotowała marka CoverGirl. Opierając się na tych wynikach w czerwcu Coty rozpoczęła repozycjonowanie marki Rimmel, a pod koniec lipca Max Factor.

Przychody Coty z masowego kosmetyku wzrosły o 37,9 proc. LFL w czwartym kwartale, przy czym wzrost odnotowano w każdym regionie.

W ciągu roku firma Coty rozwinęła również swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Ogłosiła partnerstwo z Lanzatech, stając się pierwszą firmą w branży perfumeryjnej, która wykorzystuje zrównoważony etanol, stworzony przy użyciu technologii wychwytywania węgla. Celem jest aby do końca 2023 r. większość portfolio zapachowego wykorzystywała ten rodzaj etanolu.

W produktach kosmetycznych Coty chwali się wegańskimi i wolnymi od okrucieństwa produktami marek takich jak CoverGirl, Sally Hansen i Kylie. Daje to firmie pozycję gracza nr 2 w kategorii kosmetyków cruelty free według danych firmy U.S. Nielsen.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2025 10:23
INGLOT otworzył otworzył kolejny sklep w nowym koncepcie – tym razem w Grecji [DUŻO ZDJĘĆ]
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie / INGLOT
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Sklep z kosmetykami INGLOT w nowym koncepcie
Gallery

Otwarcie sklepu w stolicy Krety jest ważnym krokiem w realizacji nowej koncepcji sprzedaży detalicznej INGLOT w ramach międzynarodowej sieci sklepów marki – podkreśliła firma w informacji, opublikowanej na portalu LinkedIn.

Nowoczesny design, wyrafinowana prezentacja produktów i intuicyjna ścieżka klienta łączą się w celu stworzenia przestrzeni, która zwiększa zarówno komfort, jak i zaangażowanie podczas zakupów – dodają przedstawiciele firmy INGLOT.

Nowy sklep marki mieści się w sercu Heraklionu – piątego co do wielkości miasta Grecji i stolicy Krety. Znajdziemy go pod adresem Dedalou 6, Iraklio 712 02.

Nowoczesny, odświeżony format (po raz pierwszy zaprezentowany we flagowym butiku INGLOT w Galerii Krakowskiej w październiku 2023) jest stopniowo wprowadzany w kolejnych lokalizacjach, ponieważ firmie zależy na tworzeniu spójnego i nowoczesnego środowiska sprzedaży detalicznej dla klientów marki na całym świecie, która inspiruje i kreuje wyjątkowe doświadczenia

Koncept salonu powstał we współpracy z biurem architektonicznym Schwitzke Górski oraz studiem badawczo-consultingowym Omnisense. Miejsce zakłada połączenie oczekiwań klientów z różnych grup wiekowych, a także swobodne eksplorowanie przez nich świata kosmetyków.

Nowy look sklepu INGLOT, będąc zarazem nową odsłoną visual merchandisingu, to kolejny etap transformacji marki, zakładający m.in. bliższą relację firmy z klientami. – To właśnie oni w dużej mierze zaproponowali całkowicie zmienioną ścieżkę zakupową. Przedstawiciele działu odpowiedzialnego za VM zaprezentowali natomiast nowe podejście do prezentacji oferty, które jest bardziej estetyczne, ale również bez kompromisów w kontekście czytelnego przedstawienia i opisania wszystkich dostępnych kosmetyków i akcesoriów – opisuje firma na swoim blogu.

Jak zapowiadał rok temu Grzegorz Inglot, CEO INGLOT, firma będzie sukcesywnie odświeżać swoje punkty sprzedaży zgodnie z nowym konceptem – zarówno sklepy w Polsce, jak i na świecie. Metamorfozie zostały poddane również punkty z kosmetykami INGLOT w sklepach multibrandowych, np. Hebe

Projekt salonu INGLOT to nie tylko przestrzeń, to historia, jaką makijaż i pielęgnacja odgrywa w życiu konsumenta. To opowieść o harmonii między tradycją a nowoczesnością, o połączeniu elegancji z funkcjonalnością. Nowy koncept oddaje duszę marki, tworząc miejsce, które zachwyca i inspiruje. To więcej niż projekt architektoniczny: to sposób, w jaki kreujemy doświadczenia i budujemy relacje – wyjaśnia Izabela Kutyła, dyrektor kreatywna Schwitzke Górski.

Czytaj też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 11:46