StoryEditor
Producenci
09.05.2023 00:00

Coty rośnie w prestiżowych zapachach i masowej kolorówce

Wiele wiodących marek z kategorii produktów masowych w portfolio firmy Coty osiągnęło dwucyfrowy wzrost sprzedaży, w tym CoverGirl, Max Factor, Rimmel i Monange / fot. shutterstock
Wyniki sprzedaży Coty w trzecim kwartale roku obrotowego 2023 (który zakończył się 31 marca 2023 r.) znacznie przewyższyły oczekiwania. Spółka zdradza, że napędzane były rosnącym popytem m.in. na prestiżowe zapachy, co zniwelowało negatywny wpływ wyjścia firmy z Rosji.

Zgodnie z opublikowanym dziś raportem sprzedaż Coty w trzecim kwartale wzrosła o 9 proc., co obejmuje około 3 proc. negatywnego wpływu wyjścia biznesu z Rosji, przy wzroście podstawowej sprzedaży LFL o 15 proc.

Zapachy mają coraz więcej odbiorców stawiających na trwałość i jakość

Natomiast przychody prestiżowych zapachów z portfolio Coty w trzecim kwartale wzrosły o 10 proc., a sprzedaż LFL o 16 proc. W ciągu kwartału popyt konsumentów na prestiżowe zapachy przyspieszył mimo i tak wysokiej bazy z poprzedniego kwartału.

– Coraz więcej konsumentów wchodzi do tej kategorii, częściej używa zapachów i wybiera produkty o dłuższej trwałości i wyższej jakości. Dlatego rozwijamy kategorię, wprowadzając nowości, takie jak Burberry Hero and Her, Gucci Flora Gorgeous Jasmine i Gorgeous Gardenia, Boss Bottled Parfum i Chloe Atelier des Fleurs. Dynamika sprzedaży jest wspierana przez rosnącą elastyczność naszego łańcucha dostaw. Zwiększyliśmy dostawy i rozszerzyliśmy nasze inicjatywy podwójnego zaopatrzenia pośród ciągłych ograniczeń w komponentach zapachowych – skomentowała Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty.

Makijażowe kosmetyki masowe rosną dzięki premierom

Przychody z działu Consumer Beauty w Coty wzrosły w trzecim kwartale o 6 proc., a sprzedaż LFL o 12 proc. W ciągu kwartału kategoria kosmetyków masowych rosła rynkowo w jednocyfrowym tempie rok do roku, podczas gdy Coty wyprzedziło rynek dzięki dwucyfrowemu wzrostowi. Wiele wiodących marek z portfolio firmy osiągnęło dwucyfrowy wzrost sprzedaży, w tym CoverGirl, Max Factor, Rimmel i Monange.

– W segmencie Consumer Beauty nasze marki zapewniają silny i stały wzrost na rynkach rozwiniętych i rozwijających się. Nasze premiery cieszą się uznaniem konsumentów, niezależnie od tego, czy jest to błyszczyk Clean Fresh Yummy Gloss firmy CoverGirl, który tej wiosny stał się numerem 1 na rynku masowym w USA, czy udane wejście Sally Hansen do dynamicznie rozwijającej się kategorii sztucznych paznokci dzięki kolekcji Perfect Manicure – mówi Sue Y. Nabi.

Pielęgnacja – nowe rynki

Coty zapoczątkowała również swoją kompleksową strategię w markach pielęgnacyjnych. Wprowadziła swoją bestsellerową linię Lancaster Ligne Princière do Chin oraz do obszaru Travel Retail. Ma to być grunt pod wieloletnie przyspieszenie przychodów z produktów do pielęgnacji skóry.

– Dobre wyniki trzeciego kwartału oznaczają jedenasty kolejny kwartał wyników zgodnych z oczekiwaniami. Realizujemy nasz program zrównoważonego wzrostu w naszych kluczowych kategoriach – podsumowała  dyrektor generalna Coty, komentując wyniki firmy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
03.04.2025 00:31
Rita Ora i Anna Lahey gościły w Warszawie, promując autorską linię kosmetyków do włosów
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Rita Ora i Anna Lahey gościły w perfumerii Douglas w warszawskiej Arkadii / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Gallery

Rita Ora, piosenkarka, aktorka, ikona mody i urody oraz Anna Lahey – przedsiębiorczyni w branży global beauty, pojawiły się w Warszawie, aby zaprezentować swoją autorską markę kosmetyków do włosów Typebea. Produkty dostępne są na wyłączność w perfumerii Douglas oraz na Douglas.pl.

Ostatniego dnia marca w samo południe, we flagowej perfumerii Douglas w Westfield Arkadia, Rita Ora i Anna Lahey spotkały się z przedstawicielami mediów, internetu oraz klientami. 

Podczas panelu dyskusyjnego Anna i Rita podzieliły się swoimi doświadczeniami, związanymi z problemem wypadania włosów oraz potrzebą odbudowy pewności siebie. Jak przyznała Rita Ora, lata intensywnej stylizacji fryzury doprowadziły do osłabienia włosów, co stało się impulsem do działania. Świadome, jak istotny wpływ na samoocenę mają zdrowe i zadbane włosy, postanowiły stworzyć Typebea – markę dedykowaną wsparciu każdego rodzaju włosów.

W skład gamy produktowej dostępnej w sieci Douglas wchodzą: szampon, odżywka, maska pielęgnacyjna i serum do skóry głowy z peptydami. Łącznie jest to sześć specjalistycznych kosmetyków. Wszystkie zostały opracowane z aktywnych składników, wolnych od siarczanów, parabenów i silikonów. Główną rolę odgrywa w nich substancja czynna Baicapil™, która ogranicza wypadanie włosów – nawet o 60 proc. w ciągu zaledwie trzech miesięcy. Kosmetyki te stosowane na co dzień sprawią, że włosy staną się w widoczny sposób grubsze, mocniejsze i dłuższe – przekonywały założycielki marki.

Obie panie opowiedziały także o procesie powstawania linii, m.in. kilkuletnich badaniach klinicznych nad każdym produktem. Zdradziły również swoje ulubione „must haves” z gamy Typebea, a nawet zaprezentowały sposób ich aplikacji, udowadniając łatwość ich użytkowania.

Na zakończenie spotkania organizatorzy zaprosili zebranych gości do przywitania się osobiście i zrobienia wspólnych zdjęć z Ritą Orą i Anną Lahey.

Do 2027 roku globalny rynek pielęgnacji włosów i skóry głowy prawdopodobnie wzrośnie do 121 miliardów dolarów przy CAGR na poziomie 6,5 proc. Z kolei segment z produktami ograniczającymi wypadanie włosów będzie stanowił na nim największą kategorię. Produkty marki Typebea doskonale wpisują się w ten nurt, spełniając wymagania konsumentów niezależnie od rodzaju włosów i typu skóry głowy – podkreśla Douglas.

Douglas jest obecnie największą i najszybciej rozwijającą się siecią perfumerii w Polsce. Strategicznym podejściem marki jest łączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej i online, a także zapewnienie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych poprzez tworzenie dedykowanych stref oraz gabinetów SPA czy fryzjerskich, które spełniają wysokie oczekiwania konsumentów. Szeroki asortyment perfumerii obejmuje tysiące produktów światowych oraz polskich marek. Dodatkowo ważny sektor stanowią produkty dostępne na wyłączność (tak jak wspomniana wyżej marka Typebea). 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.04.2025 21:58
Potwierdziły się wcześniejsze pogłoski: Unilever przejmuje markę Wild
Dołączenie do Unilever oznacza ekscytujący nowy rozdział dla Wild – mówią założyciele markiwearewild.com

Pogłoski o możliwości takiej transakcji pojawiły się już na początku tego roku. 1 kwietnia Unilever potwierdził przejęcie Wild – marki kosmetyków pielęgnacyjnych, nie zawierających plastiku.

Ten strategiczny krok stanowi dla Unilever poszerzenie portfolio marek pielęgnacyjnych w kierunku premium, a tym samym wzrost zgodny z planami firmy.

Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać Wild w rodzinie Unilever. Innowacyjne podejście tej marki do formuł i opakowań oraz marketing w mediach społecznościowy sprawiły, że Wild jest doskonałym uzupełnieniem naszego portfolio produktów do pielęgnacji osobistej – skomentował Fabian Garcia, prezes Unilever Personal Care.

Wild to firma założona przez dwójkę przyjaciół od czasów dzieciństwa, Freddy‘ego Warda i Charliego Bowes-Lyona, w 2020 roku. Celem Wild jest rezygnacja z jednorazowych produktów łazienkowych na rzecz tworzenia kosmetyków wydajnych, wykonanych z naturalnych składników, o wysokiej skuteczności. W ofercie Wild znajduje się m.in. dezodorant, umożliwiający ponowne napełnianie, żel pod prysznic w butelce w 100 proc. wolnej od plastiku i kompostowalnej, a ponadto żel do mycia rąk, szampon w kostce i balsam do ust.

Czytaj też: Unilever planuje przejęcie marki Wild? Możliwa transakcja za 230 milionów funtów

Produkty Wild dystrybuowane są bezpośrednio do konsumentów za pośrednictwem e-commerce i kanałów detalicznych, głównie w Wielkiej Brytanii, Europie i Stanach Zjednoczonych.

Dołączenie do Unilever oznacza ekscytujący nowy rozdział dla Wild. Nasza misja usuwania plastiku jednorazowego użytku z łazienek dzięki innowacyjnym produktom do pielęgnacji osobistej zostanie znacznie wzmocniona dzięki wykorzystaniu specjalistycznej wiedzy, skali i zasięgu Unilever w celu dalszego rozwoju marki, jak również przekazania naszej wizji większej liczbie konsumentów – podsumował Charlie Bowes-Lyon, współzałożyciel Wild.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. kwiecień 2025 01:43