StoryEditor
Producenci
25.08.2022 00:00

Coty kończy rok budżetowy 2022 z dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży

Sprzedaż produktów oferowanych przez Coty rośnie – zarówno tych z segmentu Prestige, jak i Consumer Beauty. Solidne 20 proc. wzrosty odnotowały szczególnie marki luksusowe.

Firma Coty zakończyła IV kwartał roku obrotowego 2022 (zakończonego 30 czerwca 2022 r.) wzrostem o 10 proc., a biorąc pod uwagę czynnik Like for Like (te same produkty, które uwzględniono w raporcie z przed roku) – o 16 proc. W rezultacie firma zakończyła rok budżetowy 22 ze wzrostem sprzedaży o 15 proc. i wzrostem sprzedaży LFL o 16 proc.

Firma poinformowała, że jej sprzedaż była napędzana silnym i stałym wzrostem zarówno w dziale Prestige, który wzrósł o 20 proc. (22 proc. LFL) rdr., jak i Consumer Beauty, w którym sprzedaż wzrosła o 7 proc. (8 proc. LFL). w roku obrotowym 2022.

Z geograficznego punktu widzenia, poprawa przychodów była napędzana dwucyfrowym wzrostem na prawie wszystkich rynkach EMEA, podwojeniem sprzedaży w Travel Retail oraz dwucyfrowym wzrostem w Brazylii, która nadal z powodzeniem radzi sobie z inflacją. Spory wpływ na wyniki miała też kontynuacja wzrostów na rynku Stanów Zjednoczonych.

Spółka odnotowała też dobre wyniki w handlu elektronicznym, zwłaszcza w czwartym kwartale roku obrotowego, spowodowaną wysokim wskaźnikiem zakupów wśród nastolatków.

Na wyniki segmentu Prestige firmy Coty wpływ miała sprzedaż perfum. Prawie wszystkie marki odnotowały solidny dwucyfrowy wzrost, ze szczególnym uwzględnieniem Hugo Boss, Burberry, Chloé, Calvin Klein i Gucci Beauty. Również kosmetyki z segmentu Prestige odnotowały silny dwucyfrowy wzrost w IV kwartale.

Przychody z segmentu Consumer Beauty uzyskano dzięki wzrostom we wszystkich kategoriach produktów i prawie wszystkich kluczowych markach. W ciągu kwartału całkowity globalny rynek masowych kosmetyków wzrósł średnio jednocyfrowo w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy Coty osiągnęło lepsze wyniki niż rynek i nadal zdobywał udziały w skali globalnej.

Wyniki marki CoverGirl napędzane były sprzedażą niedawno wprowadzonego na rynek tuszu do rzęs Exhibitionist Stretch & Strengthen. Sprzedaż marki Rimmela wspierała linia Kind & Free oferująca wegańskie produkty, a Max Factor – podkład Miracle Pure i reaktywacja kilku kultowych serii. Produkty Coty dobrze radziły sobie również w kategoriach pielęgnacja ciała i masowe zapachy – tutaj  głównie dzięki markom Bruno Banani, David Beckham i Monange.

W czwartym kwartale Coty nadal generowało bardzo silny wzrost marży brutto, co pozwoliło na wyższy poziom inwestycji w media, co z kolei przyczyniło się do dalszego napędzania przychodów i wyników sprzedaży. Raportowane marże brutto wzrosły o 140 pb r/r do 61,8 proc., a skorygowana marża brutto wzrosła o 120 pb r/r do 62,1 proc.

W roku obrotowym 22, Coty zrealizowała marżę brutto na poziomie 63,5 proc. i skorygowaną marżę brutto do 63,7 proc., co stanowi solidny wzrost o 370 punktów bazowych r/r, mimo pogorszenia inflacji w całym roku do ponad 2 proc. przychodów w IV kwartale.

W czwartym kwartale firma Coty odnotowała stratę operacyjną w wysokości 77,4 mln USD i skorygowaną EBITDA w wysokości 132,4 mln USD. Coty zapewniła skorygowaną EBITDA na rok obrotowy 22 w wysokości 905,3 mln USD, nieznacznie wyprzedzając prognozę około 900 mln USD, co odzwierciedla 19 proc. wzrost r/r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2024 10:56
Avon otrzymał certyfikat Leaping Bunny od Cruelty Free International
Avon otrzymał finalnie certyfikat Leaping Bunny.Avon
Certyfikat Leaping Bunny jest wynikiem współpracy Avonu z Cruelty Free International, która rozpoczęła się w lipcu 2023 roku. Proces uzyskania certyfikatu obejmował dokładne badanie ponad 8 tys. surowców oraz zaangażowanie dostawców w przypadku ponad 4 tys. surowców. Dzięki tym działaniom Avon mógł zagwarantować, że jego produkty spełniają najwyższe standardy cruelty-free.

Pierwsze produkty Avon, w tym perfumy, linia Avon Care i linia Anew, uzyskały akceptację Leaping Bunny latem 2023 r., a następnie trwały prace nad uwzględnieniem wszystkich kategorii produktów.

Kristof Neirynck, dyrektor generalny Avon, stwierdził:

Po trzydziestu latach pracy nad zakończeniem testów kosmetyków na zwierzętach z dumą osiągnęliśmy ten kamień milowy i uzyskaliśmy certyfikat Leaping Bunny. To osiągnięcie odzwierciedla nasze przekonanie, że piękno powinno być wolne od okrucieństwa, a także nasze wieloletnie zaangażowanie w uczynienie świata lepszym miejscem dla wszystkich.

Program ten stanowi uznany na całym świecie złoty standard dla produktów wolnych od okrucieństwa, a zatwierdzenie globalnej marki kosmetyków Avon stanowi część jej partnerstwa z Cruelty Free International, które zostało ogłoszone po raz pierwszy w lipcu 2023 r. Leaping Bunny odnotował 111 proc. wzrost liczby marek pytających o certyfikację w ostatnich latach, co pokazuje, że globalny popyt konsumentów na marki wolne od okrucieństwa napędza zmiany.

Michelle Thew, dyrektorka generalna Cruelty-Free International, skomentowała nową certyfikację:

Uzyskanie aprobaty Leaping Bunny było dla Avon niesamowitą podróżą i jestem zachwycona, że ​​cała gama jej produktów została teraz potwierdzona jako wolna od okrucieństwa. Współpraca z Avon, która pomogła w zakończeniu testów na zwierzętach i w pełni powitała tak globalną markę i markę w rodzinie Leaping Bunny, była naprawdę ekscytująca. Nie mogę się doczekać naszej dalszej współpracy na rzecz zakończenia testów na zwierzętach.

Czytaj także: Daniel Przemęcki, Avon: Sercem naszej firmy jest społeczność kobiet, które łączy pasja do kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2024 09:54
Sessio ma nową ambasadorkę — jest nią influencerka Włosowero, czyli Weronika Chodniewicz
Weronika Chodniewicz dzieli się swoimi poradami na Instagramie i TikToku.Włosowero
Marka Sessio specjalizująca się w produktach do pielęgnacji włosów, ogłosiła w mediach społecznościowych powołanie nowej ambasadorki. Została nią Weronika Chodniewicz, której działalność online pod pseudonimem Włosowero zdobyła ogromną popularność wśród fanek zdrowych i pięknych włosów.

Weronika Chodniewicz, znana jako Włosowero, to popularna influencerka, która zdobyła uznanie dzięki swoim treściom związanym z pielęgnacją włosów. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęła, dzieląc się osobistymi doświadczeniami i poradami dotyczącymi pielęgnacji włosów, co szybko przyciągnęło dużą liczbę obserwujących. Włosowero zyskała popularność dzięki autentycznemu podejściu oraz fachowej wiedzy, którą regularnie udostępnia na swoich kanałach w mediach społecznościowych. Jej pasja do skutecznych i popartych naukowo metod pielęgnacji włosów inspiruje wiele osób do dbania o siebie i podejmowania świadomych wyborów.

@wlosowero ❗️Ten sposób aplikacji odżywki zmienił moje życie❗️ A właściwie to kondycję moich włosów ? A mowa oczywiście o… wczesywaniu!  Dzięki tej praktyce m.in.: ✅ Dokładnie rozprowadzisz dany kosmetyk po każdym włosku, ✅ Unikniesz „kumulacji” produktu w jednym miejscu, co mogłoby poskutkować przeciążeniem włosów,  ✅ Uzyskasz lepsze wygładzenie,  ✅ Składniki z danego produktu zostaną lepiej wtłoczone we włosy, ✅ Wpłyniesz pozytywnie na wydajność produktu (zużyjesz go mniej), ✅ Zapobiegniesz nadmiernemu plątaniu się włosów po ich umyciu, ✅ Ułatwisz rozczesywanie włosów na późniejszych etapach pielęgnacji, Praktykujesz wczesywanie? ? Jeśli interesujesz się świadomą pielęgnacją i chcesz zadbać o swoje włosy to koniecznie zaobserwuj mój profil @wlosowero ? #prostewlosy #wczesywanie #wygładzaniewłosów #włosing #szczotkadowlosow #swiadomapielegnacja #dlugiewlosy ♬ Nasty - Tinashe

Marka Sessio ogłosiła właśnie współpracę z Weroniką. Nie wiadomo jeszcze, na czym będzie konkretnie polegała rola ambasadorki, ale biorąc pod uwagę trendy rynkowe będą to zapewne działania marketingowe w rodzaju bycia twarzą kolekcji kosmetyków, promowania nowych produktów i regularnego pojawiania się na eventach marki.

Oferta Sessio obejmuje szeroką gamę produktów, w tym szampony, odżywki, maski, olejki oraz specjalistyczne preparaty do stylizacji i regeneracji włosów. Marka kładzie duży nacisk na wykorzystanie naturalnych składników, takich jak olejki roślinne, ekstrakty z ziół i witaminy, które mają na celu poprawę kondycji włosów i skóry głowy. Produkty Sessio są stworzone z myślą o różnych potrzebach klientów, oferując rozwiązania dla włosów suchych, zniszczonych, przetłuszczających się, a także farbowanych.

Czytaj także: Katarzyna Kostrzyńska, Chantal: Mieliśmy bardzo dużo rozmów biznesowych, pojawili się kupcy z Ameryki [Cosmoprof Bolonia 2024]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 07:16