Orveda została założona przez dyrektor generalną Coty Sue Nabi i przyjaciela Nicolasa Vu w 2014 roku, ale Nabi sprzedała swoje udziały w Orvedzie w 2020 roku, zanim dołączyła do Coty, pozostawiając Vu jako jedynego właściciela.
Vu będzie nadal kierował firmą jako dyrektor naczelny.
– Ta marka naprawdę wypełnia pustkę, którą mieliśmy po stronie zaawansowanych procedur na rynku. Inwestycja przyniesie korzyści obu stronom – powiedział Constantin Sklavenitis, szef marek prestiżowych Coty.
Sklavenitis powiedział również, że w przypadku niezależnej marki, takiej jak Orveda, infrastruktura korporacyjna Coty pomoże w rozwoju, a posiadanie Orvedy w składzie Coty wzmocni zarówno pielęgnację skóry, jak i prestiż.
– Coty wie, że pielęgnacja skóry o wysokiej jakości to przyszłość luksusowego piękna. Jesteśmy podekscytowani wsparciem, jakie zapewni skala i zasoby Coty, gdy będziemy nadal rozwijać Orvedę na całym świecie – powiedział Nicolas Vu.
Coty nie ujawniło ani warunków inwestycji, ani bieżących przychodów Orvedy. W tym celu firma będzie traktować priorytetowo rozwój międzynarodowej obecności marki – ze szczególnym uwzględnieniem Chin – oraz liczby partnerów detalicznych. Orveda jest obecnie sprzedawana w 15 krajach w sklepach premium, w tym Saks, Harvey Nichols i La Samaritaine, a także na platformach e-commerce, takich jak Net-a-Porter.
W tym tygodniu firma Coty dała jasno do zrozumienia, że zamierza inwestować w pielęgnację skóry, wprowadzając na rynek pierwszą linię produktów do pielęgnacji skóry Covergirl Skin. W swoim najnowszym raporcie o zyskach firma Coty wskazała rozwój kategorii produktów do pielęgnacji skóry jako główny cel firmy.
Przeczytaj również: Cover Girl wchodzi w kosmetyki do pielęgnacji skóry