Koncern Coty ogłosił współpracę z Google i zaprezentował aktywowany głosem Clairol Color Expert. Cały proces polega na połączeniu wyszukiwarki Google Home, inteligentnego głośnika i mobilnego urządzenia, aby uzyskać przewodnik krok po kroku po farbowaniu włosów i porady jak je potem pielęgnować.
Nowa technologia została zbudowana przez należącą do Coty agencję marketingu technologicznego Beamly and Voxly Digital i jest częścią strategii cyfrowej innowacji kosmetycznego giganta ukierunkowanej na rozwiązania technologiczne „consumer – first”. Google współpracował już z innymi markami beauty, aby umożliwić usługi w domu ich konsumentów, na przykład z Sephorą czy z ASOS.
– W sektorze beauty usługa jest nowym produktem, a dla konsumentów prawdziwa wartość produktu to nie tylko to, co jest w opakowaniu, ale ekspertyza oraz usługa, które się z nim wiążą – powiedział Fred Gerantabee, VP for Digital Innovation z Coty. Podkreślił też, że przy pomocy systemu połączenia eksperta Clairol z asystentem Google, firma przekształca doświadczenie domowej koloryzacji i pomaga konsumentom Clairola poczuć się pewnymi, że osiągną lepsze rezultaty na każdym etapie tej podróży.
Asystent Google’a jest dostępny za pomocą telefonów z sytemem Android, iPhone’ów, inteligentnej TV, Chromebooków, czyli laptopów pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Chrome OS i inteligentnych głośników Google.