StoryEditor
Producenci
24.02.2020 00:00

Cosmoprof pod znakiem zapytania. Włochy w panice przed koronawirusem

Włochy w panice przed koronawirusem odwołują masowe wydarzenia, by uniknąć dużych skupisk ludzkich. Dziś mają się odbyć spotkania m.in. z przedstawicielami świata biznesu, by zadecydować, co z kolejnymi wydarzeniami, na czele z gigantycznymi targami kosmetycznymi Cosmoprof w Bolonii, które zgodnie z planem miałyby wystartować już 12 marca - donosi "La Repubblica". 

215 przypadków zakażeń koronawirusem i cztery przypadki śmiertelne - wybuch COVID-19 we Włoszech sprawił, że dziś trwają w Italii kolejne spotkania, również ze związkami zawodowymi i światem gospodarczym, aby zdecydować, co zrobić z kolejnymi dużymi targami zaplanowanymi w regionie, poczynając od Cosmoprof w Bolonii, które mają rozpocząć się w połowie marca. 

- Siedem nowych przypadków zarażenia koronawirusem w regionie spowodowały, że region Emilia-Romania zamyka wszystko: szkoły, uniwersytety, przedszkola, obiekty sportowe, kina, teatry i muzea. Wszystkie wydarzenia masowe są zabronione. Maraton Boloński odwołany. Zagrożony jest również Cosmoprof - informuje "La Repubblica".

Enrico Zannini: „Cosmoprof odbędzie się zgodnie z planem”

"Cosmoprof Worldwide Bologna 2020 nie zmienia programu ze względu na koronawirusa" - utrzymywali jeszcze e w połowie lutego organizatorzy wydarzenia. „Jesteśmy gotowi na przyjęcie w Bolonii ponad 3000 firm z 70 krajów - mówił 13 lutego w rozmowie z włoską prasą Enrico Zannini - dyrektor handlowy BolognaFiere Cosmoprof SpA. Jego zdaniem program Cosmoprof Worldwide Bologna 2020 nie ulegnie żadnym zmianom z powodu koronawirusa.

- Program Cosmoprof Worldwide Bologna 2020 nie ulegnie żadnym zmianom. Jesteśmy gotowi powitać w Bolonii ponad 3000 firm z 70 krajów oraz operatorów, nabywców i sprzedawców detalicznych ze 150 krajów na całym świecie, zainteresowanych wiedzą o tym, jak rozwija się przemysł kosmetyczny. Do tej pory, bez uwzględnienia sytuacji w Chinach, rejestracje na to wydarzenie są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Oczywiście monitorujemy komunikaty Ministerstwa Zdrowia we Włoszech i Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące nowego koronawirusa, aby być gotowym do przyjęcia środków, które zostaną ostatecznie określone przez właściwe organy  - powiedział Enrico Zannini.

W jego opinii kontynent azjatycki jest zdecydowanie uprzywilejowanym uczestnikiem biznesu kosmetycznego i tak będzie oczywiście także na Cosmoprof: - W 2020 r. naszą strategią rozwoju będzie Azja: jest to stale rozwijający się rynek, który może oferować znaczące możliwości rozwoju - podkreślił.

Tymczasem kilka dni po publikacji tych słów, sytuacja się zmieniła, bo we Włoszech w krótkim czasie odnotowano dziesiątki zakażeń koronawirusem COVID-19 i odnotowano pierwsze przypadki śmiertelne. Niektóre włoskie gminy podlegają rozporządzeniom wydanym w celu przeciwstawienia się rozprzestrzenianiu się koronawirusa i odradzają obecność w zatłoczonych miejscach.

Jak podaje "La Repubblica", włoski premier Giuseppe Conte odwołał wizyty zaplanowane na poniedziałek 24 lutego w regionie Emilia-Romania, którego stolicą jest Bolonia, w świetle tego, co się dzieje obecnie w tym kraju. Zawody pielęgniarskie w miejscowości Casalecchio zostały przełożone. Zawieszono także „każdą wycieczkę edukacyjną zarówno na terytorium kraju, jak i za granicą”. Kolejne dwa mecze koszykówki Virtus we włoskiej lidze zostały również anulowane.

Cosmoprof dotąd „odporny” na koronawirusa

"Brak odwołania, wszystko zgodnie z harmonogramem" - podkreślali dotąd włoscy organizatorzy Cosmoprof. "Jeśli epidemia wybuchła w Chinach, to doprowadzi ona, przynajmniej na razie, do odroczenia targów orientalnych jako środka ostrożności na międzynarodowych targach kosmetycznych, które odbędą się w Bolonii w dniach 12–16 marca" - przekazywali włoskim mediom. Jednak teraz, po fali nowych zakażeń, trwa narada na temat tegorocznej edycji Cosmoprof.

Prezentując wydarzenie na konferencji prasowej w Mediolanie, prezes Bologna Fiere, Gianpiero Calzolari, podkreślił, że edycja 2020 sprowadzi ponad 3000 firm, w tym ponad 70 proc. z zagranicy i ponad 265 000 odwiedzających miasto. Te rekordowe wyniki stoją jednak pod znakiem zapytania, bo dziś ma zostać podjęta decyzja w sprawie bolońskich targów. O tym, jaka będzie, niezwłocznie poinformujemy.

Przypominamy, że już 14 lutego Wiadomości Kosmetyczne poprosiły organizatorów Cosmoprof o odpowiedź na pytanie czy wydarzenie się odbędzie, ale dotąd nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 12:02