Podążając śladami firm takich jak L’Oréal i Shiseido, które mocno zainwestowały w technologie tworzenia produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb, firma Colgate-Palmolive ocenia obecnie potencjał indywidualizacji w pielęgnacji jamy ustnej za pomocą metodologii test and exercise.
Colgate + YOU to koncept pasty do zębów, którą można spersonalizować, prezentowany na stronie internetowej firmy Colgate skierowanej bezpośrednio do konsumentów w USA, w cenie 12 dolarów za tubkę i sprzedawanej pod hasłem „wyjątkowo twoja”.
„Poza innowacjami w zakresie opakowań konsumenci nie zauważyli żadnych znaczących zmian na rynku past do zębów od dłuższego czasu” — powiedziała Jennifer White Boehm, dyrektor ds. raportów dotyczących higieny osobistej, gospodarstwa domowego i zdrowia i dobrego samopoczucia firmy Mintel. „Nasze dane pokazują, że 63 proc. dorosłych Amerykanów, którzy używają produktów do pielęgnacji jamy ustnej, jest zainteresowanych produktami zaprojektowanymi z myślą o osobistych potrzebach lub zainteresowaniach, więc taki produkt może pomóc firmie Colgate w wyróżnieniu jej marki-seniorki i uczynić ją bardziej atrakcyjną dla konsumentów, którzy szukają personalizacji w ich higienie jamy ustnej” — powiedziała White dla CosmeticsDesign-USA. Chociaż kilka niezależnych marek oferowało wcześniej pasty do zębów dostosowane do indywidualnych potrzeb, były one zwykle w sferze naturalnej i organicznej i na znacznie mniejszą skalę.
Potencjalny produkt byłby dostarczany prosto pod drzwi klientów w ciągu pięciu dni roboczych, którzy otrzymywaliby również rabat na kolejny zakup online Colgate. Model koncepcyjny obejmował również szereg innych trendów związanych z kosmetyką i higieną osobistą, ponieważ był z założenia bezcukrowy, bezglutenowy i zapakowany w tubę nadającą się do recyklingu.
Czytaj także: Colgate-Palmolive i NASA podpisują umowę Space Act