StoryEditor
Producenci
02.09.2021 00:00

Chusteczki dla dzieci to produkty, których sprzedaż rośnie [WYNIKI RAPORTU]

W roku 2015 wartość rynku chusteczek dla dzieci oscylowała na poziomie 4,45 miliarda dolarów. W ostatnich latach te produkty stają się coraz bardziej popularne. Konsumenci nie żałują pieniędzy na swoje pociechy więc udział w tym rynku staje się coraz bardziej lukratywny. Sam segment chusteczek dla dzieci rośnie w tempie 5 proc. rocznie – wynika z raportu Bonafide Research „Global Baby Wipes (Dry&Wet), przegląd rynku 2021-2026”.

Chusteczki to popularny produkt używany do pielęgnacji i czyszczenia powierzchni. W sprzedaży dostępne są różne typy takich produktów: chusteczki do pielęgnacji skóry dzieci, do demakijażu, chłodzące, perfumowane, do ciała, dezynfekujące, do sprzątania, higieny intymnej czy do zmywania lakieru do paznokci. Najnowsza publikacja Bonafide Research „Global Baby Wipes (Dry&Wet), przegląd rynku 2021-2026”, analizuje rynek pod względem segmentów, typu produktu, regionu, kraju, kanału sprzedaży i producenta.

Segment chusteczek dla dzieci dzieli się na mokre i suche. Suche chusteczki wiodą tu prym z ponad 60 proc. udziałem w rynku od 2015 roku. Jest to spowodowane faktem, że suche chusteczki mają uniwersalne zastosowanie. Mogą być używane jako papier toaletowy, chusteczka, podczas karmienia lub zmiany pieluchy. Jednak w prognozowanym okresie chusteczki nawilżane mają być najszybciej rosnącym segmentem, który ma wzrosnąć o ponad 8 proc.

Ameryka Północna i Europa to wiodące regiony, jeśli chodzi o sprzedaż chusteczek dla dzieci. Tutaj rynek jest już mocno spenetrowany przez dużych producentów. Azja jest regionem, w którym oczekuje się solidnego wzrostu.

Wzrost dochodu rozporządzalnego i wysoki wskaźnik przychodu w największych gospodarkach, takich jak Chiny i Indie, mają napędzać rynek. Wzrost wiedzy na temat zdrowia dzieci i rosnące zaufanie do takich produktów wśród rodziców pomoże w sprzedaży tych produktów w regionach Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Kosmetyki dla dzieci - niewinna zabawa czy zagrożenie?

Rodzice poszukają produktów ekologicznych i naturalnych. W związku z tym, aby zaspokoić tę potrzebę, wielu producentów opracowuje obecnie alternatywne zrównoważone podejście do produkcji chusteczek do pielęgnacji niemowląt. Znaczącymi graczami na rynku są: Johnson&Johnson, Procter &Gamble, Kimberly Clark, Unicharm Corporation, Svenska Cellulosa Aktiebolaget, Hengan Group i Artsana Group.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:51