StoryEditor
Producenci
14.10.2024 12:55

Chiński kryzys konsumencki odbija się na luksusowych markach – prognozy LVMH na trzeci kwartał potencjalnie słabe

LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) posiada szerokie portfolio luksusowych marek, które obejmuje różne sektory, takie jak moda, biżuteria, alkohol, kosmetyki oraz inne produkty luksusowe. / Shutterstock

Grupa LVMH, francuski gigant w branży dóbr luksusowych, oczekuje na wyniki sprzedaży za trzeci kwartał z niepokojem, w obliczu spowolnienia popytu na rynku chińskim. Chińscy konsumenci, niegdyś kluczowi klienci luksusowych marek, ograniczają wydatki, co może wpłynąć na globalne wyniki LVMH i innych marek, takich jak Kering czy Hermes.

Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), właściciel takich marek jak Louis Vuitton, Dior czy Tiffany & Co., wkracza w trudny okres, oczekując raportu za trzeci kwartał. Globalna sprzedaż dóbr luksusowych, według prognoz firmy Bain, wzrośnie w tym roku maksymalnie o 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak największe problemy dotykają chińskiego rynku, gdzie niepewność ekonomiczna osłabia zainteresowanie luksusowymi produktami, szczególnie wśród konsumentów z klasy średniej. Według analityków z Bank of America, “konsument luksusu jest już nasycony zakupowo”, co znajduje swoje odzwierciedlenie w słabszej sprzedaży na chińskim rynku, kluczowym dla wzrostu w pierwszej połowie roku.

Prognozy dla trzeciego kwartału są mało optymistyczne – analitycy przewidują, że może to być najgorszy wynik dla sektora luksusowego od czterech lat, z oczekiwanym spadkiem organicznej sprzedaży o 1 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dodatkowo, prognozy zysków na przyszły rok zostały obniżone o 17 proc. Spadek zaufania wśród chińskich konsumentów, wynikający z problemów na tamtejszym rynku nieruchomości, tylko pogłębia kryzys w sektorze dóbr luksusowych. Mimo to, eksperci uważają, że w 2025 roku może nastąpić ożywienie popytu w Chinach, co może ponownie pobudzić sprzedaż luksusowych marek.

LVMH podejmuje jednak kroki, by nie tracić rynku chińskiego z oczu. Firma zacieśniła współpracę z chińskim gigantem e-commerce, Alibaba, wykorzystując jego możliwości w zakresie chmury obliczeniowej oraz sztucznej inteligencji. Ponadto, DFS Group, jednostka LVMH zajmująca się handlem detalicznym, buduje duży kompleks zakupowo-rozrywkowy na wyspie Hainan, będącej strefą bezcłową w Chinach. Mimo że rynek luksusowych towarów w Chinach może spaść nawet o 10 proc., LVMH nadal inwestuje, licząc na przyszłe ożywienie.

Czytaj także: Reuters: Bernard Arnault i LVMH mogą zostać uwikłani w wojnę handlową między Unią Europejską a Chinami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 00:55
Cellabic Tricho. – Nowa marka trychologicznych kosmetyków do holistycznej pielęgnacji skóry głowy i włosów
materiał partnera

Na rynku zadebiutowała nowa marka kosmetyków do włosów, która powstała z pasji do pięknych i zdrowych włosów, stworzona we współpracy z trychologami i ekspertami.

W CELLABIC TRICHO wiemy, jak ważne są włosy, jak dużym problemem jest ich nadmierna utrata i przerzedzenia, osłabienia oraz zniszczenia, dlatego pomagamy kompleksowo wspierać wzrost włosów, minimalizować ich wypadanie, a także wzmacniać i naprawiać strukturę włosów. Bezkompromisowo podchodzimy do naszych produktów wykorzystując wiedzę trychologiczną i składniki o udowodnionym działaniu.

Moc peptydów – sygnał do wzrostu włosów 

Stawiamy na jakość i innowacyjność, proponując kosmetyki oparte na opatentowanym kompleksie zawierającym peptydy sygnałowe i składniki pochodzenia roślinnego, takie jak ekstrakty z koniczyny i wierzbówki kiprzycy. Peptydy wykorzystane w naszych kosmetykach są niezwykle wyspecjalizowane, naśladują cząsteczki naturalnie występujące w organizmie, tzw. Naturalne Czynniki Wzrostu. Działają synergicznie, aby maksymalnie stymulować wzrost włosów, wzmacniać mieszki włosowe i zmniejszać nadmierne wypadanie włosów.

Piękne, gęste włosy zaczynają się od skóry głowy

Zapewniamy holistyczną pielęgnację, zarówno skóry głowy, jak i łodygi włosów, wspieramy włosy na każdym etapie ich życia – od wzmocnienie cebulek po odbudowę uszkodzonych końcówek. Dzięki różnorodnym formułom, takim jak peelingi, szampony, wcierki, toniki, maski i serum, skutecznie odpowiadamy na potrzeby zarówno kobiet, jak i mężczyzn, zmagających się z problemem nadmiernego wypadania włosów.  

CELLABIC TRICHO – Zaufaj nauce, odkryj piękno swoich włosów 

CELLABIC TRICHO to marka, która rozumie, że problemy z włosami mogą mieć wpływ na codzienne życie, a nawet na poczucie własnej wartości. Dlatego jesteśmy, aby zapewnić skuteczne, potwierdzone naukowo rozwiązania. Oferujemy wsparcie, by pomóc w stawieniu czoła problemom z włosami i uczynić „podróż” do zdrowych, silnych włosów wyjątkową – tak jak wyjątkowy jest każdy z nas.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2024 13:28