W oświadczeniu przesłanym fashionnetwork.com czytamy: „Paryski dom Chanel podjął decyzję, zgodnie z najnowszymi instrukcjami rządu, o stopniowym zamykaniu na dwa tygodnie wszystkich zakładów produkcyjnych we Francji, Włoszech i Szwajcarii (zegarmistrzostwo), a także warsztatów Haute Couture i prêt-à-porter, rzemiosła i biżuterii”.
W niektórych przypadkach zamknięcia mogą być tylko częściowe, ponieważ niektóre jednostki wymagają minimalnej obecności ze względów bezpieczeństwa.
„Produkcja zostaje przerwana. Niektóre zakłady logistyczne działają przy co najmniej bardzo ograniczonej obecności pracowników, aby zapewnić ciągłość biznesową, gdy jest to konieczne. W tych kilku przypadkach bardzo małe zespoły korzystają ze wzmocnionych środków w celu ochrony swojego zdrowia i bezpieczeństwa. Poproszono ich o przestrzeganie wytycznych dotyczących dystansu społecznego, ograniczenie interakcji fizycznych w jak największym stopniu i przestrzeganie wszystkich gestów barierowych” - precyzuje Chanel.
Chanel zamknął już wszystkie swoje sklepy we Francji i we Włoszech, te dwa kraje zostały poddane kwarantannie na podstawie dekretów rządowych. W poniedziałek 16 marca Francja weszła w piętnastodniowy okres uwięzienia: obywatele mogą opuścić swoje domy tylko na podstawie pisemnego zaświadczenia.
„Telepraca została wprowadzona w przypadku wszystkich pracowników biurowych lub produkcyjnych. Chanel zobowiązuje się do utrzymania w tym okresie wynagrodzenia wszystkich swoich pracowników, oprócz pomocy prawnej udzielonej przez rząd” - informuje paryski dom.
We Francji tysiące firm uruchomiły przepisy prawa pracy, które umożliwiają częściowe zatrudnienie pracowników pracujących w domu. System ten pozwala pracodawcom na otrzymywanie pomocy finansowej od rządu i znaczne obniżenie składek na ubezpieczenie społeczne, a tym samym na rekompensatę spadających dochodów.
Według AFP, również Hermès zamknęła swoje francuskie fabryki, co wynika z notatki wewnętrznej CEO spółki, Axela Dumasa. Luksusowa marka odmówiła jednak komentarza w tej sprawie.
Inne francuskie marki luksusowe dostosowały swoje fabryki do wspierania walki z pandemią. Luksusowa grupa LVMH rozpoczęła w ten sposób produkcję żelu wodno-alkoholowego w fabrykach trzech swoich marek - Parfums Christian Dior, Guerlain i Parfums Givenchy - dostarczanych bezpłatnie służbie zdrowia.