StoryEditor
Producenci
25.01.2024 11:43

Chanel tworzy sojusz branżowy w celu poprawy traceability w łańuchu dostaw

Traceability stosuje się w procesach powstawania produktów, szczególnie żywności i leków. / Chanel
Chanel utworzyło sojusz 15 producentów kosmetyków, którego celem jest poprawa traceability w łańcuchu dostaw. Stowarzyszenie Traceability Alliance for Sustainable Cosmetics jest sponsorowane przez Federation des Enterprises de la Beaute i ma na celu rozwiązanie problemu identyfikowalności na dużą skalę.

Według raportu opublikowanego przez WWD do członków należą Albea, Groupe Clarins, Cosfibel, Dior, The Estée Lauder Companies, L’Occitane en Provence, L’Oréal, Merck, Neyret, Nuxe, Pochet Group, Sensient, Shiseido i Sisley. Grupa będzie współpracować nad mapowaniem swoich łańcuchów dostaw w całym łańcuchu wartości na jednej platformie.

Jego celem jest również zajęcie się identyfikowalnością na dużą skalę, dlatego też członkowie założyciele konsorcjum będą wspólnie pracować nad mapowaniem swoich łańcuchów dostaw w całym łańcuchu dostaw (wykorzystane składniki lub komponenty, ich pochodzenie, działalność dostawców, miejsca transformacji i nazwy dostawców) na jednej platformie cyfrowej, Transparency-One, należącej do ISN. Każdy dostawca ma gwarancję własności, bezpieczeństwa i poufności danych, które na nim udostępnia.

​Sojusz powiedział WWD:

W dłuższej perspektywie konsorcjum zamierza opracować zbiorowe podejście do analizy ryzyka społecznego i środowiskowego w łańcuchach dostaw, aby zinterpretować zebrane dane i zdefiniować wspólne plany postępu.

 

Co to jest traceability?

 

Traceability (z ang. „trace” – śledzić i „ability” – zdolność) oznacza zdolność do śledzenia i identyfikowania. W niektórych przypadkach, jest to zdolność do weryfikacji historii, lokalizacji lub zastosowania danego elementu na podstawie dostępnej dokumentacji. Istnieją różne definicje tego terminu, które obejmują również zdolność do bieżącego kontrolowania zbioru informacji przy użyciu odpowiednich środków. Traceability umożliwia chronologiczne powiązanie identyfikowanych elementów w taki sposób, aby można było je zweryfikować. Ten termin ma zastosowanie w różnych dziedzinach, takich jak medycyna, łańcuch dostaw, produkcja, informatyka i bezpieczeństwo. Elementy związane z traceability zostały określone w rozporządzeniu nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady, które ustala ogólne zasady i wymagania dotyczące prawa żywnościowego.

Czytaj także: Sąd staje po stronie Chanel w sporze dotyczącym nieautoryzowanej sprzedaży próbek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 05:20