StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Cezary Bijak, Pollena-Ewa: Trzeba będzie godzić ze sobą skrajne trendy

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Cezary Bijak, prezes zarządu, Pollena-Ewa.

Przed nami rok… pełen wyzwań i innowacji. Zamierzamy rozwijać naszą ofertę asortymentową o kolejne serie dermokosmetyczne, ukierunkowane na konkretne problemy skóry. Zadbamy kompleksowo o twarz i cało. Nie zabraknie także czegoś dla mężczyzn.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… pogodzenie ze sobą wielu różnych, a często nawet skrajnych trendów. Znalezienie złotego środka może okazać się kluczowe podczas planowania oferty.

Kluczowe dla rozwoju rynku kosmetycznego będą kategorie… produktów o zaawansowanym działaniu, które wpisują się w trend free from. Klienci coraz częściej czytają składy kosmetyków, wiedzą o nich naprawdę dużo.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… wygody. Sieć drogeryjna to bez wątpienia jedno z najpopularniejszych miejsc do nabywania kosmetyków. Dobrze jeśli dany sklep oferuje szeroki wachlarz marek, w różnych kategoriach. Ważne, aby całe zakupy można było zrobić w jednym miejscu. Internet także odegra dużą rolę, jednak zakupy online na razie nie zastąpią tych tradycyjnych.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… Wspomniany już free from oraz napływający do nas ze Wschodu styl azjatycki. Niesie on ze sobą nowe składniki, receptury, ciekawe podania oraz innowacyjne łączenie ze sobą kosmetyków o różnym działaniu.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… Naszym numerem 1 jest synergistyczne połączenie mocznika i kwasu hialuronowego.

 

W makijażu zapanuje moda na... Podstawą każdego makijażu jest piękna, zdrowa skóra. To moda ponadczasowa.

 

Konsumenta 2017 charakteryzuje... duża świadomość i skonkretyzowane oczekiwania. Oferta musi być dopracowana i dopasowana do jego potrzeb.

 

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... ciągły rozwój i udoskonalanie oferty. Chcemy pracować z marką Eva Dermo, dlatego zaplanowaliśmy dużą akcję promocyjną z udziałem ambasadorki marki Pauliny Krupińskiej. W swoich planach mamy także wdrożenie kilku nowych, ciekawych wyrobów.

 

W 2016 r. udało nam się… wdrożyć na rynek świetne produkty. Między innymi innowacyjną serię na problem skóry suchej i nadwrażliwej na czynniki zewnętrzne Eva Dermo. Udało nam się także stworzyć kilka ciekawych projektów międzynarodowych.

 

Największy wzrost odnotowaliśmy w sprzedaży wyrobów pod markami TZMO, w tym linii specjalistycznych, takich jak Seni Care, w wysokości 20 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 08:33