StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Cezary Bijak, Pollena-Ewa: Trzeba będzie godzić ze sobą skrajne trendy

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Cezary Bijak, prezes zarządu, Pollena-Ewa.

Przed nami rok… pełen wyzwań i innowacji. Zamierzamy rozwijać naszą ofertę asortymentową o kolejne serie dermokosmetyczne, ukierunkowane na konkretne problemy skóry. Zadbamy kompleksowo o twarz i cało. Nie zabraknie także czegoś dla mężczyzn.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… pogodzenie ze sobą wielu różnych, a często nawet skrajnych trendów. Znalezienie złotego środka może okazać się kluczowe podczas planowania oferty.

Kluczowe dla rozwoju rynku kosmetycznego będą kategorie… produktów o zaawansowanym działaniu, które wpisują się w trend free from. Klienci coraz częściej czytają składy kosmetyków, wiedzą o nich naprawdę dużo.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… wygody. Sieć drogeryjna to bez wątpienia jedno z najpopularniejszych miejsc do nabywania kosmetyków. Dobrze jeśli dany sklep oferuje szeroki wachlarz marek, w różnych kategoriach. Ważne, aby całe zakupy można było zrobić w jednym miejscu. Internet także odegra dużą rolę, jednak zakupy online na razie nie zastąpią tych tradycyjnych.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… Wspomniany już free from oraz napływający do nas ze Wschodu styl azjatycki. Niesie on ze sobą nowe składniki, receptury, ciekawe podania oraz innowacyjne łączenie ze sobą kosmetyków o różnym działaniu.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… Naszym numerem 1 jest synergistyczne połączenie mocznika i kwasu hialuronowego.

 

W makijażu zapanuje moda na... Podstawą każdego makijażu jest piękna, zdrowa skóra. To moda ponadczasowa.

 

Konsumenta 2017 charakteryzuje... duża świadomość i skonkretyzowane oczekiwania. Oferta musi być dopracowana i dopasowana do jego potrzeb.

 

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... ciągły rozwój i udoskonalanie oferty. Chcemy pracować z marką Eva Dermo, dlatego zaplanowaliśmy dużą akcję promocyjną z udziałem ambasadorki marki Pauliny Krupińskiej. W swoich planach mamy także wdrożenie kilku nowych, ciekawych wyrobów.

 

W 2016 r. udało nam się… wdrożyć na rynek świetne produkty. Między innymi innowacyjną serię na problem skóry suchej i nadwrażliwej na czynniki zewnętrzne Eva Dermo. Udało nam się także stworzyć kilka ciekawych projektów międzynarodowych.

 

Największy wzrost odnotowaliśmy w sprzedaży wyrobów pod markami TZMO, w tym linii specjalistycznych, takich jak Seni Care, w wysokości 20 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:19