Mimo obaw o autentyczność produktów, blisko połowa ankietowanych kupuje towary luksusowe, takie jak perfumy, biżuteria czy odzież w internecie. Skłaniają ich do tego promocje, które pojawiają się w sieci.
Do zakupów online składnia konsumentów także wygoda. W przypadku kosmetyków i perfum, jako powód korzystania ze sklepów internetowych, podaje ją 22 proc. respondentów. Internet staje się też alternatywą z bardzo prozaicznego powodu – jeśli poszukiwane produkty nie są dostępne w pobliskich sklepach, konsumenci rozpoczynają surfowanie po sieci.
Znaczenie internetowego kanału sprzedaży jest coraz bardziej widoczne, bo tylko 32 proc. ankietowanych przyznało, że wolą zakupy w tradycyjnym sklepie i kontakt ze sprzedawcą, a 37 proc. zaznaczyło, że musi zobaczyć produkt i dotknąć przed zakupem. Polscy konsumenci szybko dogonili w swoich zwyczajach kupujących na świecie. W globalnym ujęciu te współczynniki wyniosły odpowiednio 31 proc. i 39 proc.