StoryEditor
Producenci
13.09.2018 00:00

Carrefour robi rewolucję w markach własnych. Rozbudowuje ofertę kosmetyków

Carrefour Polska mocno pracuje nad transformacją swoich marek własnych. Operator „czyści” produkty private label z kontrowersyjnych dodatków. Zapowiada m.in. poszerzenie oferty kosmetyków i rozwój produktów marki własnej w segmencie żywności Bio.

Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska zapowiada rewolucję w produktach marki własnej. – Klienci obawiają się o swoje zdrowie. Oczekują więc produktów zdrowych, naturalnych bez zbędnych dodatków i składników. Chcą coraz więcej wiedzieć o składzie produktu, który kupują oraz o tym gdzie i w jaki sposób został wyprodukowany. Chcemy aby produkty marki własnej zawierały mniej dodatków, które budzą kontrowersje wśród naszych klientów. Rozbudowa czeka też ofertę kosmetyków.

– Planujemy optymalizację dodatków w prawie 200 produktach marki własnej. Będziemy także systematycznie ograniczać w produktach naszych marek zawartość cukru i soli – powiedział Christophe Rabatel, szef Carrefour Polska.

Jednocześnie firma chce inwestować w rozwój oferty produktów organicznych oraz specjalistycznych. – Do 2020 r. planujemy wprowadzenie 60 nowych produktów pod marką Carrefour Bio. Każdego roku chcemy wprowadzać cztery nowe produkty pod marką Jakość z Natury – wylicza Christophe Rabatel.

Warto przypomnieć, że w czerwcu 2018 r. francuski operator wprowadził na półki swoich sklepów ponad 30 nowych produktów Carrefour Bio, w tym kawę i herbatę, produkty sojowe, makarony, pieczywo czy płatki śniadaniowe. W sumie w ofercie znajduje się ponad 70 produktów Bio pod marką własną sieci.

Oferta produktów organicznych będzie systematycznie poszerzana o wyroby markowe. Do 2020 r. na tzw. Zdrową Półkę w sklepach Carrefoura trafi ponad 100 polskich produktów brandowych, a także 30 indeksów w kategorii warzywa i owoce. W sumie w ramach Zdrowej Półki oferowanych jest ponad 1,5 tys. produktów organicznych i specjalistycznych.

Rozwój oferty wspierać będzie zacieśnianie współpracy z polskimi rolnikami i firmami, które specjalizują się w produktach organicznych. Carrefour chce także wspierać polskie gospodarstwa rolne, które zdecydują się na odejście od rolnictwa konwencjonalnego  i przejście na produkcję organiczną.

Przypomnijmy, że Carrefour oferuje w swoich polskich sklepach prawie 3,5 tys. produktów pod marką własną, przy czym 1,5 tys., to produkty spożywcze. Firma zapowiada, że do roku 2022 chce potroić udział wyrobów private label w ofercie.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 22:05