StoryEditor
Producenci
22.03.2021 00:00

Brazylia kupuje kosmetyki. Wyraźny wzrost sprzedaży produktów kosmetycznych i higienicznych

Pomimo pandemii brazylijski sektor higieny osobistej, perfum i kosmetyków zamknął rok 2020 z 5,8 proc. wzrostem - wynika z danych Brazylijskiego Stowarzyszenia Przemysłu Higieny Osobistej, Perfumerii i Kosmetyków (ABIHPEC), które opublikował portal Premium Beauty News..

Roczny wzrost o 5,8 proc. jest znacznie wyższy od prognozowanego 1,1 proc. w sierpniu. Według ABIHPEC ten imponujący wzrost można wyjaśnić kilkoma czynnikami, w tym intensyfikacją nawyków higienicznych aby zmniejszyć ryzyko zakażenia i zachorowania na COVID-19.

Przy wzroście sprzedaży o 808 proc. w porównaniu z rokiem 2019, dezynfekujące żele do rąk są najlepszą ilustracją tego, co stowarzyszenie branżowe nazywa „koszykiem COVID-19”, który obejmuje również chusteczki papierowe (+ 77%), ręczniki kuchenne (+ 33,2%), płyn mydło (+ 22,3%), mydła w kostce (+ 9,5%) i papier toaletowy (+ 12,7%).

Pielęgnacja skóry odnotowuje dwucyfrowy wzrost

Sytuację tę wykorzystały inne kategorie produktów, również związane z nawykami higienicznymi, np. produkty do kąpieli. Jednak wyniki kategorii produktów do pielęgnacji ciała i twarzy są jednymi z najbardziej zaskakujących, ze sprzedażą o 21,9% wyższą niż w 2019 roku. Wszystkie produkty w tym segmencie odnotowały dwucyfrowy wzrost. Maski do twarzy zanotowały wzrost o 91%, a w pielęgnacji ciała najlepiej wypadły peelingi, które wzrosły o 153,2%.

Perfumy też są silne

Sprzedaż kategorii perfum wzrosła w 2020 roku o 8,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Pomimo stosunkowo długiego przestoju i ograniczeń operacyjnych, którym zostały poddane, perfumeriom udało się odkryć na nowo i zainwestować w alternatywne kanały sprzedaży, aby przyciągnąć nabywców na odległość. Zakupy online, dzielenie się doświadczeniami w sieciach społecznościowych i wirtualna interakcja z markami umożliwiły sklepom perfumeryjnym utrzymywanie kontaktu z konsumentami.

Drugim czynnikiem wyjaśniającym wzrost sprzedaży perfum jest wzrost zainteresowania lokalnymi markami. Z jednej strony ograniczenia w podróżach zagranicznych ograniczyły możliwości zakupów bezcłowych, z drugiej strony wzrost cen towarów importowanych, związany ze wzrostem kursu dolara w stosunku do brazylijskiej waluty, zwiększył konkurencyjność lokalnych marek.

Produkty do pielęgnacji włosów czerpią korzyści z pozostawania w domu

Intensyfikacja nawyków higieny osobistej skłoniła także brazylijskich konsumentów do zwiększenia częstotliwości kąpieli i pryszniców, a co za tym idzie, okazji do mycia włosów. Według ABIHPEC sprzedaż szamponów wzrosła w 2020 roku o 7,9% w porównaniu do 2019 roku. Sprzedaż odżywek z kolei zwiększyła się aż o 18,6%, innych produktów do pielęgnacji włosów o 12,6%.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 19:18