StoryEditor
Producenci
23.06.2020 00:00

Branża kosmetyczna z nowymi zapisami w Kodeksie Etyki Reklamy

Dokument techniczny dotyczący oświadczeń o produktach kosmetycznych – czyli narzędzie, stanowiące zbiór najlepszych praktyk w sektorze, stosowanych przy indywidualnej ocenie zgodności deklaracji marketingowych – z inicjatywy Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego został oficjalnie włączony do Kodeksu Etyki Reklamy.

Dokument Komisji Europejskiej zawiera niewiążące prawnie wskazówki do praktycznego stosowania kryteriów dla deklaracji opisanych w rozporządzeniu 655/2013. Zawarte w nim treści ułatwiają m.in. rozumienie i interpretację kryteriów takich jak uczciwość, prawdziwość udzielanych informacji czy świadomość podejmowanych decyzji. Bez znajomości tego dokumentu nie jest możliwe właściwe tworzenie, ale też ocena deklaracji marketingowych w odniesieniu do ogólnej prezentacji produktu kosmetycznego.

– Rozmowy na temat rozszerzenia Kodeksu Etyki Reklamy o regulacje dla sektora kosmetycznego trwały od kilku miesięcy. Jeszcze w 2019 r. zgłosiliśmy prośbę, a właściwie zasygnalizowaliśmy konieczność włączenia dokumentu technicznego dotyczącego deklaracji marketingowych do Kodeksu Etyki Reklamy – opowiada Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. –  Formalnie dokument zawiera niewiążące prawnie wskazówki, więc włączenie go do kodeksu znacząco podnosi jego rangę, ale też wzmacnia znaczenie samoregulacji w otoczeniu prawnym naszej branży. Jesteśmy pewni, że także firmy będą go bardziej respektować.

Dokument stanowi też praktyczne narzędzie dla arbitrów oceniających przekazy reklamowe z branży kosmetycznej.

– Mamy nadzieję, że te wytyczne będą przez nich brane pod uwagę, mogą bowiem diametralnie zmienić rozumienie niektórych przekazów, na które została złożona skarga – tłumaczy Blanka Chmurzyńska-Brown.

Polska Rada Reklamy to druga organizacja branżowa w Europie, która podjęła się tego zadania. Jako pierwsi zrobili to Francuzi – organizacja francuska ARPP w porozumieniu z branżową organizacją FEBEA.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 09:40