StoryEditor
Producenci
12.04.2021 00:00

Branża kosmetyczna potępia Gwyneth Paltrow za dezinformację na temat filtrów SPF

Założycielka firmy Goop została skrytykowana przez profesjonalistów z branży kosmetycznej za dezinformowanie klientów na temat aplikacji kremów przeciwsłonecznych. Paltrow znalazła się pod ostrzałem profesjonalistów z branży ze względu na ilość filtra SPF, jakiej używa w ramach swojej rutynowej pielęgnacji - podaje Cosmetics Business.

W 12-minutowym filmie założycielka Goop opowiada o swoich sekretach urody i stosuje serię produktów przed kamerą. Jednak aktorka wydaje się nakładać bardzo lekką warstwę filtra na grzbiet nosa i pod oczy, co określiła jako „obszar, w który naprawdę pada słońce”. Powiedziała też: „Nie jestem zwolenniczką ochrony przeciwsłonecznej od stóp do głów”.

Ta część filmu spotkała się z ostrą krytyką ze strony dermatologów i youtouberów, a James Welsh, były stylista i entuzjasta pielęgnacji skóry, określił go jako „niebezpieczny”.

Zgodnie z poradą dermatologów, właściwe jest inne stosowanie kremów przeciwsłonecznych - nakładanie SPF w ilości pół łyżeczki objętości tylko na twarz. Nowojorska dermatolog Shereene Idriss apelowała do Paltrow w filmie opublikowanym na jej temat z podpisem „W ten sposób używasz kremu przeciwsłonecznego @GwynethPaltrow @goop”, w którym nakłada pół łyżeczki kremu przeciwsłonecznego na twarz, szyję i uszy.

British Skin Foundation wypowiedziała się również przeciwko wideo Paltrow w poście w mediach społecznościowych. Firma napisała na swoim kanale na Instagramie: „Chcę usłyszeć przemyślenia @ GwynethPaltrow na temat aplikacji ochrony przeciwsłonecznej w @VogueMagazine”.

Zawierał on również cytat z konsultanta dermatologa Thivi Maruthappu: Dermatolodzy, którzy codziennie widzą i leczą raka skóry i przedrakowe zmiany skórne, muszą przestać podawać dezinformację dotyczącą filtrów przeciwsłonecznych. Aby zapobiegać rakowi skóry, należy bezwzględnie stosować odpowiednie środki ochrony przeciwsłonecznej o wysokim współczynniku ochrony. Prawidłowa ilość kremu z filtrem przeciwsłonecznym do osiągnięcia wskaźnika SPF na butelce to pół łyżeczki na twarz i szyję dla dorosłych. W kostiumie kąpielowym użyj dwóch łyżek stołowych na resztę ciała." ⠀

„Oprócz SPF, inne środki ochrony przeciwsłonecznej, takie jak noszenie nakrycia głowy, szukanie cienia lub zakładanie odzieży, są ważne w zapobieganiu oparzeniom słonecznymi rakowi skóry.” ⠀

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 11:45
Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?
Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Marka Rituals Cosmetics sukcesywnie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, redukując tym samym swój ślad węglowy. Marka podjęła zobowiązanie, że do 2050 r. osiągnie zerową emisję netto. Jest to jedno ze zobowiązań środowiskowych marki, która w opublikowanym właśnie Raporcie Zrównoważonego Rozwoju podsumowuje to, co do tej pory udało jej się osiągnąć.

W 2023 r. 65 proc. produktów marki zawierało co najmniej 90 proc. składników naturalnego pochodzenia. Produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24 proc. sprzedaży, która wzrosła o 19 proc. w porównaniu z 2022 r.

Dzięki takim wyborom konsumentów, którzy kupowali wkłady uzupełniające poszczególnych produktów, marka zaoszczędziła w 2203 r. ponad tonę materiałów, ponad 2 mln ton 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 miliona litrów wody.

Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania produktów marki nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Firma zwiększyła odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99 proc.

Opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w minimum 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.

Kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70 proc. PCR PET, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.

Rituals Cosmetics to luksusowa marka oferująca produkty do pielęgnacji ciała, twarzy oraz włosów oraz zapachy do domu. Firma powstała w 2000 roku w Amsterdamie. Jej produkty, poprzez sieć ponad 1 tys. sklepów, 4,2 tys. punktów w ramach shop-in-shop oraz pięciu obiektów SPA, obecne są w 36 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 16:53