StoryEditor
Producenci
30.04.2021 00:00

Boom na artykuły gospodarstwa domowego i dla zwierząt. Wzrosną o 130,6 mld dolarów w ciągu 5 lat

Pandemia i skupienie potrzeb konsumentów na najbliższym otoczeniu wpłynęło na wzrost kategorii produktów dla domu. Rynek artykułów gospodarstwa domowego i dla zwierząt utrzyma trend wzrostowy, osiągając 5,8 proc. CAGR w latach 2021-2026, przy wzroście napędzanym przez większy popyt na tę kategorię, a także przejście na bardziej ekologiczne produkty premium - wynika z raportu Edge by Ascential Retail Insight.

Prognozuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedaż detaliczna kategorii artykułów dla domu i do pielęgnacji zwierząt wzrośnie o 130,6 miliarda dolarów, osiągając 526,4 miliarda dolarów w sprzedaży detalicznej w sieci na całym świecie.

Chociaż większość sprzedaży kategorii będzie nadal odbywać się w sklepach stacjonarnych, e-commerce wyprzedzi wzrost sprzedaży w sklepach, dodając kolejne 71,6 miliarda dolarów w sprzedaży przez internet w latach 2021-2026.

Na poziomie regionalnym Ameryka Północna będzie nadal odpowiadać za większość sprzedaży detalicznej w sieci kategorii (49,5 proc. w 2026 r.), podczas gdy region Azja-Pacyfik i Ameryka Łacińska osiągną najwyższe 5-letnie CAGR -4,8 proc. i 4,9 proc. odpowiednio.

E- commerce zwiększy swój udział w globalnej sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego i do pielęgnacji zwierząt

Patrząc na kanały detaliczne, w których występuje sprzedaż artykułów gospodarstwa domowego i dla zwierząt, największym kanałem są supermarkety i sklepy w sąsiedztwie, odpowiadające za 26,6 proc. globalnej sprzedaży detalicznej sieci w 2021 r. Oczekuje się jednak, że ich udział w sprzedaży kategorii spadnie, podobnie jak w innych kanałach opartych na sklepach.

Z drugiej strony kanał e-commerce odnotuje najszybszy wzrost w latach 2021-2026, z CAGR na poziomie 12,2 proc., podczas gdy drugi najszybciej rozwijający się kanał, dyskonty, będzie rósł przy 5,0 proc. CAGR. Dzięki temu e-commerce zwiększy swój udział z 23,2 proc. w 2021 r. do 31 proc. w 2026 r., wyprzedzając supermarkety i sklepy sąsiedzkie jako największy kanał w tej kategorii, wskazując dostawcom pole do działania, aby priorytetowo traktowali handel elektroniczny jako kluczowy kanał inwestycyjny.

Od kilku lat występuje trend rozszerzania asortymentu drogerii o produktu spoza branży kosmetycznej. Pisaliśmy o tym zjawisku tutaj.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:36