StoryEditor
Producenci
20.05.2022 00:00

Blix z nowym web services directorem rozwinie produkty reklamowe dla branży FMCG

Karol Kamiński został web services directora w Grupie Blix. Zarząd firmy spodziewa się, że dzięki pozyskaniu jednego z najbardziej doświadczonych ekspertów w obszarze digitalizacji gazetek firma stanie się wiodącą firmą oferującą e-gazetki i rozwinie nowe produkty reklamowe dla klientów z branży FMCG oraz retail.

Karol Kamiński objął stanowisko web services directora w Grupie Blix, która jest liderem aplikacji smartshoppingowych w Polsce. Wcześniej przez wiele lat był związany z projektem AdRetail, należącym do Grupy Interia. Obecnie kieruje zespołem produktowym, dedykowanym rozwojowi serwisu webowego Blix.pl. Kreuje i wdraża kluczowe projekty budujące jego wzrost, również w nowych kierunkach umożliwiających skalowanie zasięgu i produktu reklamowego dla klientów branż retail oraz FMCG. Odpowiada za identyfikację strategicznych obszarów rozwoju działalności firmy w Polsce i poza jej granicami.

Kamiński w Polsce jest uznawany za jednego z najbardziej doświadczonych ekspertów w obszarze digitalizacji gazetek. Pracując przez wiele lat w AdRetail (Grupa Interia), ostatnio jako dyrektor zarządzający, kierował dużymi serwisami oraz aplikacjami dedykowanymi promocjom i usługom prozakupowym (Ding.pl, Promocyjni.pl, Okazjum.pl, Promoceny.pl, KodyRabatowe.Interia.pl). Na co dzień korzystają z nich miliony Polaków.    

– Karol ma ogromną wiedzę i praktykę we wdrażaniu oraz rozwijaniu tego typu produktów. Rozumie potrzebę wielokanałowości w komunikacji zdigitalizowanych gazetek, tj. połączenie rozwiązań webowych z mobilnymi w aplikacji Blix. Bardzo cenimy jego holistyczne podejście do całego biznesu e-gazetek – komentuje Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix.

Zarząd firmy powierzył Kamińskimu kierowanie zespołem produktowym, dedykowanym rozwojowi serwisu webowego Blix.pl. Tym samym nowy web services director odpowiada za kreowanie oraz wdrażanie kluczowych projektów budujących wzrost oraz identyfikację głównych obszarów działalności Grupy Blix. Współuczestniczy też w projektowaniu i we wdrażaniu przez spółkę strategicznych inicjatyw w zakresie platformy.

– Dla nas kluczowe jest to, że Karol zarządza zespołem webowym, ale również całościowo rozumie część biznesową naszej organizacji. Potrafi szukać synergii w obszarze monetyzowania technologii oraz testowania nowych źródeł przychodu – zauważa Marcin Lenkiewicz.

Do krótkoterminowych celów, które zarząd postawił, należy m.in. rozwój zespołu i produktu webowego oraz integracja tej platformy z funkcjami znanymi z aplikacji mobilnej Blix, a także zwiększenie liczby jej użytkowników. W długoterminowej perspektywie serwis powinien osiągnąć pozycję lidera w obszarze e-gazetek i rozwinąć nowe produkty reklamowe dla klientów z branży FMCG oraz retail.

– Obecnie zajmuję się rozwojem produktu webowego. Koncentruję na jego integracji z funkcjonalnościami i narzędziami znanymi z aplikacji mobilnej, ale również na opracowaniu unikalnych rozwiązań względem propozycji konkurencji. To wszystko powinno przełożyć się na istotny wzrost zasięgu serwisu Blix.pl – mówi Karol Kamiński, nowy web services director.

Wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami dedykowanymi rozwojowi serwisów i aplikacji e-gazetkowych i prozakupowych (listy zakupowe, kody rabatowe, promocje itp.) stanowi kompatybilną podstawę do realizacji nowych wyzwań Kamińskiego. Jak sam przyznaje, w Grupie Interia zyskał szerokie spojrzenie na biznes internetowy i e-gazetkowy w zakresie produktu i niuansów projektowych branży. Ponadto zdobył doświadczenie we współpracy z klientami i w realizacji potrzeb marketingowych agencji, domów mediowych oraz działów marketingu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 20:40