StoryEditor
Producenci
29.11.2023 11:51

Bielenda przejmuje Torf Corporation i markę Tołpa!

Kosmetyki Tołpa na półce w Rossmannie. Teraz będą należały do portfiolio Bielendy / archiwum redakcji
Bielenda Kosmetyki Naturalne przejmie 100 proc. pakiet udziałów polskiego producenta kosmetyków Torf Corporation, właściciela marki Tołpa oraz ON. Transakcję realizuje Innova Capital. Sprzedającym większościowy pakiet udziałów jest Resource Partners. Przejęcie wymaga zgody Prezesa UOKiK.

Bielenda Kosmetyki Naturalne przejmie polskiego producenta kosmetyków Torf Corporation, właściciela marki Tołpa oraz ON – poinformowała spółka. To kolejna transakcja Bielendy potwierdzająca zapowiadany rozwój firmy przez przejęcia. 

 

Nowe kategorie w portfolio Bielendy

 

Dzięki włączeniu do swojego portfela Torf Corporation, spółka zwiększy swoją konkurencyjność wśród producentów kosmetyków w Polsce. Transakcja pozwoli również firmie wejść w atrakcyjny i perspektywiczny segment preparatów do higieny jamy ustnej – czytamy w komunikacie. 

Tołpa to marka o ugruntowanej pozycji i rozpoznawalności. Cenię jej naukowy, długoletni rodowód oraz po-dejście do tworzenia kosmetyków, które oparte jest na wykorzystaniu właściwości polskiego torfu i borowi-ny. Przejęcie Torf Corporation podniesie komplementarność naszej oferty, a także zwiększy naszą różnorodność asortymentu oraz wachlarz cenowy produktów. Jestem przekonany, że akwizycja marki Tołpa i ON oraz ich potencjał do dalszego rozwoju pod skrzydłami Grupy Bielenda, przyczynią się do wzrostu wartości firmy oraz jej konkurencyjności, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym

– podwiedział Marek Bielenda, prezes zarządu Bielenda Kosmetyki Naturalne.

Transakcję realizuje fundusz private equity Innova Capital.

Akwizycja marki Tołpa to kolejny krok w realizacji przez Innova Capital strategii rozwoju Grupy Bielenda. Cieszymy się z możliwości dalszego rozwijania marki Tołpa we wszystkich kategoriach produktowych objętych działalnością Grupy Bielenda 

– skomentował Leszek Muzyczyszyn, senior partner w Innova Capital.  

Sprzedającym większościowy pakiet udziałów Torf Corporation jest fundusz Resource Partners, który od 2017 r. ma większościowe udziały w firmie. 

Wierzymy, że przekazanie Torf Corporation pod skrzydła inwestora branżowego da spółce kolejny impuls do dalszego wzrostu. Wysokiej jakości produkty i szeroka baza klientów są doskonałą podstawą dla przyszłego rozwoju spółki

– stwierdziła Małgorzata Bobrowska, współzałożycielka i partner zarządzająca Resource Partners. 

Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Bielenda Kosmetyki Naturalne rozwój przez przejęcia

 

Bielenda Kosmetyki Naturalne to polska firma założona w 1990 r., specjalizująca się w kosmetykach pielęgnacyjnych. Od 2020 roku inwestorem i partnerem strategicznym firmy jest Innova Capital.

Czytaj: Fundusz Innova Capital przejmuje udziały w firmie Bielenda Kosmetyki Naturalne

Bielenda sukcesywnie powiększa portfolio poprzez rozwój swojego portfolio oraz poprzez przejęcia.Krakowska firma samodzielnie zrealizowała w 2019 r. przejęcie marki Body Boom od firmy Xrocket.

Czytaj: Firma Bielenda przejęła markę Body Boom

Następnie, już z udziałem Innova Capital przejęła w listopadzie 2020 r. marki Dermika, Soraya od Orkla Group

Czytaj: Bielenda przejmuje marki Soraya i Dermika

oraz w grudniu 2021 r. firmę She Cosmetics z markami She Hand, She Foot oraz Man Foot

Czytaj: Bielenda przejmuje She Cosmetics

 

Oferta Bielenda Kosmetyki Naturalne obejmuje obecnie kilkaset produktów z kilkudziesięciu kategorii pielęgnacyjnych. Są one dostępne w Polsce oraz w niemal 60 krajach świata, na pięciu kontynentach. Firma posiada własne laboratoria badawczo-rozwojowe oraz nowoczesne fabryki. Do Grupy Bielenda należą takie marki, jak: Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom i BabyBoom oraz Bielenda Professional Supremelab, Soraya i Dermika, a także SheHand, SheFoot i ManFoot oraz SheCare i SkinArté. Wszystkie jej produkty dostępne są w drogeriach i sieciach handlowych, a także online.

O Torf Corporation

Torf Corporation to firma założona w 1989 roku. Jest właścicielką marki tołpa, która tworzy kosmetyki oparte na połączeniu dwóch substancji aktywnych – ekstraktu z torfu i borowiny. Jej portfolio składa się z produktów dla kobiet i mężczyzn, które przeznaczone są do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Do grupy należą również dwie marki produktów do higieny jamy ustnej – past do zębów ON i płynów do ust dentica by tołpa. Produkty firmy są dostępne w drogeriach oraz w innych sieciach szerokiej dystrybucji, a także online. W 2017 roku pakiet większościowy akcji Torf Corporation nabył Resource Partners, niezależny inwestor private equity działający w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. 

O Innova Capital

Innova Capital jest niezależnym doradcą private equity działającym w Polsce i inwestującym w wykupy większościowe średniej wielkości spółek prowadzących działalność w Europie Środkowo-Wschodniej. Od momentu założenia w 1994r., Innova Capital zainwestowała 1,2 miliarda euro w prawie 70 spółek zlokalizowanych w 10 krajach regionu. Innova została uznana przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych (PSIK) za Firmę Zarządzającą Roku 2023. 

O Resource Partners

Resource Partners to niezależny inwestor private equity założony w 2009 r. Jak dotąd, fundusze Resource Partners zainwestowały kwotę ponad 300 mln EUR w rozwój kilkunastu firm średniej wielkości w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Resource Partners inwestuje w szybko rozwijające się firmy z doświadczoną kadrą zarządzającą, które wspomaga swoim doświadczeniem.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 18:53
Rusza ogólnopolska kampania linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska
Małgorzata Kożuchowska, ambasadorka marki Perfecta i współtwórczyni linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowskafot. materiały prasowe Perfecta

Rusza ogólnopolska kampania reklamowa linii Perfecta Skin. Spot z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej, promujący także jej autorską serię kosmetyków stworzoną z ekspertami marki Perfecta, będzie emitowany w topowych stacjach telewizyjnych.

Małgorzata Kożuchowska, jedna z najbardziej uznanych i lubianych polskich aktorek, od października br. jest ambasadorką marki Perfecta należącej do Dax Cosmetics (Rohto Pharmaceuticals Group).

Rola Małgorzaty Kożuchowskiej jako ambasadorki jest bardzo szeroka – artystka poza wspieraniem flagowych linii kosmetycznych marki Perfecta wraz z ekspertami marki stworzyła linię kosmetyków – Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska. Seria składa się jedenastu produktów do pielęgnacji twarzy w tym dwóch do oczyszczania skóry. Design opakowań charakteryzuje się eleganckim, nowoczesnym minimalizmem i jest to nowy kierunek marki Perfecta.  

Wybór Małgorzaty Kożuchowskiej na ambasadorkę marki nie był przypadkowy. Aktorka od lat inspiruje Polki swoim stylem, klasą oraz wsparciem dla innych kobiet. Zarówno ona, jak i Perfecta, podzielają podobne wartości.

Dorota Dobrzycka, dyrektor marketingu Dax Cosmetics, podkreśla: – Gdy poznaliśmy Małgorzatę Kożuchowską, wybór na ambasadorkę marki Perfecta stał się oczywisty. Małgosia to piękna i elegancka kobieta, pełna niezwykłej wrażliwości i kobiecego uroku. Elegancka, pewna siebie a przy tym tak niezwykle naturalna. Z łatwością łączy różne role życiowe, co sprawia, że jest prawdziwą inspiracją dla wielu kobiet.

Wyjątkowa kreacja pierwszej kampanii reklamowej z udziałem ambasadorki

W poniedziałek 25 listopada br. rusza kampania nowej linii, w której wystąpi Małgorzata Kożuchowska. Spot reklamowy będzie emitowany w topowych stacjach telewizyjnych, m.in. w TVN, Polsat, TVP1, TVP2, TVN7, TVN24, a piękne zdjęcia do niego wykonał znany fotograf gwiazd Marcin Tyszka. Za spot reklamowy i bilbordy sponsorskie odpowiedzialna była agencja Hand Made, a pomysł i koncepcja spotu wyszły ze strony Dax Cosmetics.

Spot jest on wyjątkowy w swoim wyrazie i przekazie. Małgorzata Kożuchowska od początku wiedziała jak chce przekazać wartości, które stoją za marką oraz innowacyjność linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska, która jest oparta innowacyjnej technologii HERO 3 [PEP]. Technologia ta bazuje na synergicznym działaniu trzech rodzajów peptydów, erytrytolu oraz prebiotyku, co zapewnia rewolucyjne efekty w pielęgnacji skóry.

Odnosząc się do tych innowacyjnych składników, Małgorzata Kożuchowska pokazuje w kampanii trzy różne oblicza kobiety – elegancką, pewną siebie i zmysłową – a każde z nich symbolizuje różne aspekty życia i towarzyszące  im emocje. W ten artystyczny sposób marka podkreśla umiejętność każdej kobiety  do odnajdywania się i radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych.

Małgorzata Kożuchowska bardzo aktywnie włączyła się w prace nad nową linią. Uczestniczyła w budowaniu jej koncepcji, wybrała linię zapachową, testowała produkty. Dumna ze swojego udziału w tym projekcie, podkreśla:  – Perfecta  to marka, która od lat troszczy się o kobiece piękno i komfort. Praca nad nową linią kosmetyków była dla mnie inspirującym doświadczeniem. Miałam możliwość aktywnie uczestniczyć w każdym etapie powstawania kosmetyków – od formuły przez wybór słoiczków po projekty opakowań. Cieszę się, że mogę wspierać markę, która z tak dużą troską podchodzi do potrzeb kobiet.

Perfecta, z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku, zawsze dążyła do dostarczania najwyższej jakości kosmetyków kobietom o różnych potrzebach. Marka oferuje innowacyjne rozwiązania w branży kosmetycznej, a współpraca z Małgorzatą Kożuchowską stanowi doskonały przykład łączenia doświadczenia z nowoczesnością.

Obecna kampania jest początkiem zaplanowanej współpracy z ambasadorką, w ramach której będzie rozwijana marka Perfecta, jak i linia Perfecta Skin.

Jak działają kosmetyki Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska?

Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska to linia pielęgnacyjna o wszechstronnym działaniu anti-aging. Seria, którą współtworzyła ambasadorka, składa się z jedenastu produktów – są to kremy do twarzy (w tym z SPF) i na okolice oczu, sera przeznaczone dla osób w dwóch kategoriach wiekowych oraz trzy produkty do oczyszczania skóry.  

 

.  

Linia bazuje na rewolucyjnej technologii HERO 3[PEP]TM łączącej trzy rodzaje peptydów, erytrytol oraz prebiotyk, które razem zapewniają wielowymiarową i skuteczną pielęgnację. Formuła wielowymiarowe działanie: pobudza procesy regeneracyjne, wspiera odnowę skóry, działa na nią relaksująco i rozluźniająco, chroni przed przesuszeniem, poprawia jędrność skóry, działa antyoksydacyjnie i pozwala utrzymać jej mikrobiom w równowadze.  

• 3 X PEPTYDY – peptydy sygnałowe pobudzają procesy regeneracyjne skóry, a peptydy transportujące pomagają jonom miedzi przenikać w głębsze partie naskórka, wspierając odnowę skóry. Neuropeptydy działają relaksująco i rozluźniająco na skórę twarzy.

• ERYTRYTOL – chroni przed nadmiernym przesuszeniem skóry oraz poprawia jej jędrność. Wykazuje działanie antyoksydacyjne, zwalcza wolne rodniki.

• PREBIOTYKI – pozwalają utrzymać mikrobiom skóry w równowadze, wspierając funkcje ochronne.

Kosmetyki są dostępne w drogeriach i w sklepie internetowym Rossmann.pl oraz w internetowym sklepie marki perfecta-kosmetyki.pl  

2024 rok jest szczególnym rokiem dla firmy Dax Cosmetics – producent istnieje na rynku od 40 lat, a od 10 lat jest częścią międzynarodowej grupy farmaceutyczno-kosmetycznej Rohto Pharmaceuticals Group. Największa marka w portfolio, Perfecta, świętuje jubileusz 20-lecia. Dax Cosmetics w swoim portfolio ma aż siedem marek kosmetycznych: Perfecta, Yoskine, Hada Labo Tokyo, Dax Sun, Cashmere, Celia i Dax Men.

Artykuł Sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.11.2024 11:45
Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?
Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Rituals Cosmetics do 2050 roku osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych. To jedno ze zobowiązań marki, która w realizacji swoich planów środowiskowych ma duże osiągnięcia.

Marka Rituals Cosmetics sukcesywnie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, redukując tym samym swój ślad węglowy. Marka podjęła zobowiązanie, że do 2050 r. osiągnie zerową emisję netto. Jest to jedno ze zobowiązań środowiskowych marki, która w opublikowanym właśnie Raporcie Zrównoważonego Rozwoju podsumowuje to, co do tej pory udało jej się osiągnąć.

W 2023 r. 65 proc. produktów marki zawierało co najmniej 90 proc. składników naturalnego pochodzenia. Produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24 proc. sprzedaży, która wzrosła o 19 proc. w porównaniu z 2022 r.

Dzięki takim wyborom konsumentów, którzy kupowali wkłady uzupełniające poszczególnych produktów, marka zaoszczędziła w 2203 r. ponad tonę materiałów, ponad 2 mln ton 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 miliona litrów wody.

Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania produktów marki nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Firma zwiększyła odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99 proc.

Opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w minimum 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.

Kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70 proc. PCR PET, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.

Rituals Cosmetics to luksusowa marka oferująca produkty do pielęgnacji ciała, twarzy oraz włosów oraz zapachy do domu. Firma powstała w 2000 roku w Amsterdamie. Jej produkty, poprzez sieć ponad 1 tys. sklepów, 4,2 tys. punktów w ramach shop-in-shop oraz pięciu obiektów SPA, obecne są w 36 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2024 19:31