StoryEditor
Producenci
05.02.2020 00:00

Bernard Arnault, LVMH: To był dla nas rekordowy rok. Przewiduję dalsze korzystne warunki ekonomiczne

LVMH, największa grupa luksusowa na świecie, odnotowała rekordowe wyniki w roku 2019, osiągając całkowity obrót w wysokości 53,7 mld euro, co stanowi wzrost o 15 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dział perfum i  kosmetyków grupy wypracował z tego ponad 6 mld euro - poinformował prezes Bernard Arnault podczas konferencji prasowej w paryskiej siedzibie LVMH.

Francuski koncern dóbr luksusowych ogłosił niedawno w Paryżu, że jego sprzedaż wzrosła organicznie o 10 proc. Chociaż częściowo osłabiły go wydarzenia w Hongkongu, sprzedaż wzrosła o 12 proc. w ostatnim kwartale. Bieżący zysk operacyjny również wzrósł o 15 proc. do 11,5 mld euro, podczas gdy bieżąca marża operacyjna osiągnęła 21,4 proc. Udział grupy w zysku netto wyniósł 7,2 miliarda euro, co stanowi wzrost o 13 proc.

- LVMH miał kolejny rekordowy rok, zarówno pod względem przychodów, jak i wyników. Zapotrzebowanie na nasze marki, kreatywność i jakość naszych produktów, wyjątkowe doświadczenie oferowane naszym klientom, talent i zaangażowanie naszych zespołów jest siłą grupy i po raz kolejny zrobiło różnicę - skomentował to osiągnięcie prezes i akcjonariusz większościowy LVMH Bernard Arnault podczas prezentacji w siedzibie LVMH przy avenue Montaigne w Paryżu.

- Myślę, że podobnie jak w innych latach sytuacja gospodarcza w 2020 r. będzie korzystna, ale zawsze istnieje możliwość kryzysu gospodarczego, zwłaszcza gdy stopy procentowe są bliskie zeru  - powiedział Bernard Arnault w kontekście przyszłości koncernu. 

Krótko przed konferencją koncern LVMH ogłosił, że zobowiązał się zapłacić 2 mln  euro chińskiemu Czerwonemu Krzyżowi za zakup sprzętu medycznego w Wuhan. Zapytany o opinię na temat epidemii koronawirusa, Bernard Arnault stwierdził, że jest jeszcze za wcześnie, aby uzyskać odpowiedź na temat jego konsekwencji.

Analizując sprzedaż według kategorii, prezes Arnault podał, że kluczowy sektor LVMH, czyli moda i wyroby skórzane osiągnął wzrost sprzedaży o 20 proc., do 18.455 miliardów euro, czyli jednej trzeciej całkowitego obrotu LVMH  i trzykrotność działu perfum i kosmetyków, który osiągnął 6,092 mld euro. Z kolei sprzedaż działu win i napojów spirytusowych wyniosła 5,133 miliarda euro, a zegarków i biżuterii - 4,123 miliardów euro. Drugim co do wielkości działem konglomeratu luksusowego jest sektor dystrybucji selektywnej, który wygenerował 13,646 miliarda euro sprzedaży.
 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 08:14