StoryEditor
Producenci
26.04.2023 00:00

Beiersdorf rozpoczął rok od wzrostów. Dermokosmetyki i Nivea zrównoważyły straty w La Prairie

Beiersdorf jest jak samochód z napędem na cztery koła – uważa Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf / fot. materiały prasowe
Beiersdorf rozpoczął rok obrotowy 2023 od znacznego wzrostu sprzedaży. Według podanych dzisiaj oficjalnych danych, segment kosmetyczny wygenerował sprzedaż o wartości 2,1 miliarda euro i silny organiczny wzrost o niemal 15 proc. Najlepsze wyniki miał segment dermokosmetyczny z markami Eucerin i Aquaphor. Jednak także Nivea miała znakomity pierwszy kwartał, czego nie można powiedzieć o luksusowej marce La Prairie.

Zgodnie z opublikowanymi właśnie oficjalnymi danymi Beiersdorf, działalność kosmetyczna firmy w pierwszym kwartale roku obrotowego 2023 osiągnęła 2,1 mld euro, co oznacza 14,8-proc. wzrost w ujęciu organicznym. Najbardziej znana marka grupy – Nivea – odnotowała wzrost sprzedaży o 18 proc., a marki dermokosmetyczne – Eucerin i Aquaphor – o niemal 27 proc. Jedynie sprzedaż luksusowych produktów La Prairie spadła – o 12 proc.

– Beiersdorf miał doskonały pierwszy kwartał. Nivea – ikona naszej grupy rosła we wszystkich regionach, a marzec był rzeczywiście najlepszym miesiącem w historii marki. Dzięki silnemu, dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży w Europie i na rynkach wschodzących, wraz z naszym odnoszącym sukcesy biznesem dermokosmetycznym, zrekompensowała trudny kwartał w La Prairie – na który negatywnie wpłynęły skutki blokady koronawirusa w Chinach – skomentował Vincent Warnery, CEO Beiersdorf.  

Dodał, że firma jest jak pojazd z napędem na cztery koła: jeśli jedno straci przyczepność, pozostałe utrzymają pojazd w ruchu do przodu.

To daje nam stabilność i bezpieczeństwo w tych kryzysowych czasach – dodał.

Wzrost sprzedaży w marce Nivea osiągnięto głownie dzięki produktom do opalania, pielęgnacji ust i dezodorantom. Dwucyfrowe wzrosty zanotowano również w produktach do pielęgnacji twarzy. Wynik ten był wspierany przez wzrost cen. Były one dwucyfrowe i dotyczyły wszystkich kluczowych rynków.

Bardzo dobre wyniki osiągnęły dermokosmetyczne marki Eucerin i Aquaphor, osiągając organiczny wzrost sprzedaży o 26,9 proc. Motorem wzrostu były produktów do opalania w Ameryce Łacińskiej, ale branża dermokosmetyczna odnotował również silny wzrost sprzedaży w Europie, zdobywając udziały we wszystkich segmentach kategorii.

La Prairie, luksusowa marka Beiersdorf, odnotowała spadek sprzedaży o 12 proc. w pierwszym kwartale. Było to spowodowane trudnymi warunkami rynkowymi w Chinach w związku ze zmianami w polityce covidowej. Miało to znaczący wpływ na silną wcześniej sprzedaż w kanałach związanych z turystyką. Jednak sprzedaż detaliczna w Chinach od lutego znacznie się poprawiła, zarówno w sklepach stacjonarnych, a ostatnio także w obszarze turystycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 16:02