StoryEditor
Producenci
19.05.2021 00:00

Beiersdorf rozbudowuje poznańską fabrykę kosmetyków

Beiersdorf Manufacturing Poznań podpisał z firmą Skanska umowę na rozbudowę, przebudowę i modernizację poznańskiej fabryki kosmetyków. Po zakończeniu prac zakład podwoi zatrudnienie oraz możliwości produkcyjne i stanie się kluczowym centrum dystrybucji dla globalnej grupy Beiersdorf AG. Wartość projektu to 141 mln zł netto.

Istniejąca fabryka kosmetyków Nivea przy ul. Gnieźnieńskiej w Poznaniu zostanie rozbudowana o nową część produkcyjną, magazynową, socjalno-biurową oraz obiekty techniczne. Wartość projektu wynosi 141 mln zł netto. Prace już się rozpoczęły a budowa potrwa do kwietnia 2023 r.

Rozbudową i modernizacją zakładu produkcyjnego dla Beiersdorf Manufacturing Poznań zajmuje się firma Skanska. W ramach projektu spółka zbuduje dziewięć nowych budynków i rozbuduje cztery istniejące, o łącznej powierzchni 36 700 m kw. Będą to m.in. budynki magazynowe, produkcyjne, budynek wielofunkcyjny, w którym znajdować się będzie część socjalno-laboratoryjna, kantyna oraz pomieszczenia biurowe, budynek techniczny z maszynownią chłodu na potrzeby produkcji oraz portiernie.

– Rozbudowa naszej fabryki jest ważną częścią planu modernizacji Grupy Beiersdorf i przygotowania centrów produkcyjnych na przyszłe potrzeby. Inwestycja zaprojektowana zgodnie ze standardami zrównoważonej architektury, będzie przyjazna środowisku. Będzie to nowoczesny zakład o strategicznym znaczeniu, wpisujący się w strategię zrównoważonego rozwoju Beiersdorf AG – mówi Bartłomiej Jaczun, project leader, Beiersdorf Manufacturing Poznań.

Istniejąca fabryka BMP została wybudowana w XX wieku jako fabryka Pollena-Lechia przez spółkę Jedynka Poznań, która na początku XXI wieku weszła w skład grupy Skanska Polska. Firma ma na swoim koncie realizację takich obiektów przemysłowych, jak rozbudowa zakładu produkcyjnego Colgate-Palmolive w Świdnicy czy Centrum Badawczo-Rozwojowego (CBR) w Kazuniu Nowym dla Celon Pharma.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.01.2025 14:38
Revolution Beauty z dużym spadkiem wartości akcji – wyniki roczne poniżej oczekiwań
Revolution Beauty

Revolution Beauty, brytyjska marka kosmetyczna, odnotowała spadek wartości akcji o 25 proc. w ubiegłym tygodniu. Przyczyną jest prognoza rocznej sprzedaży, która ma być niższa o jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Oficjalne wyniki finansowe firma opublikuje pod koniec lutego.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Morning Star, cena akcji Revolution Beauty na londyńskiej giełdzie w czwartek wynosiła 10,62 pensa. To znaczący spadek w stosunku do wcześniejszych poziomów, który odzwierciedla negatywne nastroje inwestorów wobec prognoz spółki. Marka, znana z produktów z segmentu masowego, zmaga się z trudnościami na kluczowych rynkach, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.

Spółka tłumaczy spadek sprzedaży osłabieniem popytu w grudniu oraz procesem redukcji zapasów przez amerykańskich sprzedawców detalicznych. Mimo tych wyzwań, Revolution Beauty przewiduje, że powróci do wzrostu w roku fiskalnym 2026. Branża kosmetyczna nadal zmaga się z niepewnością rynkową, a najbliższe miesiące pokażą, czy strategia odbudowy sprzedaży przyniesie oczekiwane rezultaty.

Firma podjęła działania naprawcze, w tym wycofanie z oferty ponad 6 000 nierentownych produktów, co stanowiło około dwóch trzecich asortymentu. Mimo tych trudności, Revolution Beauty pozostaje optymistycznie nastawione przewiduje powrót do wzrostu w 2026 roku, wspierany nowymi kontraktami oraz inicjatywami oszczędnościowymi. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
30.01.2025 13:15
Wielka Brytania: marka kosmetyczna walczy z mitami, dotyczącymi mycia włosów
Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.shutterstock

Z badania firmy kosmetycznej Philip Kingsley wynika, że kobiety w Wielkiej Brytanii nie myją włosów prawidłowo: robią to zbyt rzadko lub niedokładnie. Firma podkreśla, że uleganie mitom i trendom może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia włosów i skóry głowy.

Z ustaleń brytyjskiej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Philip Kingsley wynika, ​​że Brytyjki niewłaściwie pielęgnują włosy. Prawie połowa (49 proc.) z nich nie używa szamponu, dostosowanego do konkretnej tekstury włosów, a 24 proc. nigdy nie używało szamponu, przeznaczonego do włosów konkretnego typu.

Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.

Ponieważ prawie połowa kobiet (45 proc.) myje włosy dwa-trzy razy w tygodniu, marka wskazuje również, że proces mycia powinien trwać przez pełne 60 sekund za każdym razem. Kobiety myją włosy zbyt krótko: u 44 proc. trwa to od 30 sekund do minuty, a 9 proc. myje je krócej, niż przez pół minuty.

Zbyt rzadkie mycie włosów jest związane z obawą wielu kobiet o wypadanie włosów. Aż 34 proc. kobiet boi się, że mycie szamponem może nasilać wypadanie włosów. Z kolei 18 proc. nie ma świadomości, że mycie włosów szamponem jest niezbędne dla zdrowia skóry głowy. Równocześnie na rynku rośnie popularność suchych szamponów: marki kosmetyczne wprowadzają na rynek nowe formy suchych szamponów (np. w formie pudrów, balsamów i kremów), a w social mediach popularny jest trend "przetrzymywania włosów" bez mycia i przekonywanie o jego szkodliwości.

– Unikanie mycia włosów nie przynosi żadnych korzyści. Jestem zwolenniczką ich codziennego mycia. Spróbujcie nie myć twarzy dłużej niż trzy dni, albo założyć to samo ubranie więcej niż kilka razy bez prania – i zastosujcie to samo myślenie odnośnie włosów i skóry głowy – skomentowała Anabel Kingsley, prezes marki i główna konsultantka w Philip Kingsley.

Philip Kingsley to brytyjska marka kosmetyków do pielęgnacji włosów, założona ponad 60 lat temu. Marka, podkreślająca znaczenie trychologii (nauki o włosach i skórze głowy), jest znana z szerokiej gamy skutecznych produktów do pielęgnacji włosów i dbania o zdrowie włosów różnych typów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 05:33