StoryEditor
Producenci
01.04.2020 00:00

Beiersdorf powiększy swój międzynarodowy program wsparcia aż o 50 mln euro

Koncern Beiersdorf powołał 29 marca międzynarodowy program wsparcia finansowego o wartości 50 milionów euro. Ma on na celu wsparcie lokalnych społeczności w walce  z pandemią COVID-19.

Minęły dwa miesiące odkąd przekazaliśmy pierwsze dofinansowanie dla Wuhan. Od tego czasu COVID-19 przerodził się w globalny kryzys, w który wszyscy jesteśmy zaangażowani. Chcemy skoncentrować nasz wkład na kilku szczególnie potrzebujących grupach w naszych społecznościach, aby je wesprzeć i przyczynić się do zwiększenia ochrony i bezpieczeństwa” – powiedział Stefan De Loecker, CEO Beiersdorf.

Dlatego koncern Beiersdorf przeznaczy 50 milionów euro na pomoc w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, szczególnie w epicentrach choroby, a także w regionach o osłabionym publicznym systemie opieki zdrowotnej. Koncern będzie współpracować z organizacjami międzynarodowymi, a także z władzami lokalnymi, aby zapewnić wsparcie potrzebującym.

Wśród wprowadzonych oraz planowanych działań są:
•    Przekazanie 1 000 000 litrów środków dezynfekujących. Beiersdorf uruchomił w swoich fabrykach na pięciu kontynentach produkcję ww. środków, podwajając jednocześnie swoją ilościową deklarację złożoną dwa tygodnie temu.
•    Dostarczenie co najmniej 5 000 000 produktów Nivea do pielęgnacji skóry i dłoni personelowi medycznemu na całym świecie.
•    Bezpośrednie wsparcie finansowe dla organizacji pozarządowych, zarówno organizacji międzynarodowych, jak lokalnych partnerów, którzy obecnie borykają się z poważnymi wyzwaniami.

To historyczny kryzys o wyjątkowej skali. Jesteśmy przekonani, że walka z COVID-19 wymaga znacznie większego wysiłku i współpracy. Nasz program wsparcia nazwaliśmy „Care Beyond Skin”. Wyraża on zaangażowanie wykraczające poza naszą podstawową działalność – czyli troskę i dbanie o skórę – przy maksymalizacji naszego wkładu” - dodał Stefan De Loecker.

Dotychczas w wymiarze lokalnym Nivea Polska oraz Beiersdorf Manufacturing Poznań przekazały potrzebującym instytucjom już kilkanaście tysięcy sztuk produktów. Wśród placówek są szpitale, laboratoria oraz grupy pomocowe zlokalizowane głównie w Poznaniu i Wielkopolsce, gdzie mieści się polska siedziba firmy. Wsparcie otrzymał również szpital MSWiA w Warszawie. Wysyłki do potrzebujących pomocy ośrodków są na bieżąco organizowane a firma nawiązuje współpracę z kolejnymi instytucjami. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 05:49