StoryEditor
Producenci
06.04.2023 00:00

Beiersdorf osiągnął w I kwartale roku sprzedaż powyżej oczekiwań

Beiersdorf - firma z siedzibą w Hamburgu, właściciel wielu marek, m.in. Nivea, Eucerin, La Pairie / fot. archiwum wiadomoscikosmetyczne.pl
Sprzedaż Beiersdorf przewyższyła w I kwartale roku oczekiwania rynku kapitałowego o 12,2 proc. W samym segmencie konsumenckim urosła ona o niemal 15 proc. osiągając ponad 2 mln euro.  

Beiersdorf AG pomyślnie rozpoczął rok obrotowy 2023. Według wstępnych danych firma osiągnęła w pierwszym kwartale 2023 r. sprzedaż w wysokości 2 482 mln EUR, co oznacza znaczny organiczny wzrost – o 12,2 proc. – powyżej obecnych oczekiwań rynku kapitałowego.

Sprzedaż organiczna w segmencie działalności konsumenckiej wzrosła o 14,8 proc. rok do roku i osiągnęła 2 057 mln euro. Natomiast segment biznesowy (Tesa) odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 0,9 proc., osiągając 425 mln euro.

– Nasza strategia działa – jesteśmy na bardzo dobrej pozycji. W pierwszym kwartale, oprócz działalności Nivea w Europie, naszymi głównymi czynnikami wzrostu i rentowności były działalność Nivea na rynkach wschodzących oraz odnosząca sukcesy działalność marek dermokosmetycznych. To czyni nas bardziej stabilnymi i odpornymi na kryzysy. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej zrekompensować zmienność w poszczególnych obszarach – skomentował Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf.  

W wyniku dobrych wyników biznesowych w pierwszym kwartale Beiersdorf oczekuje obecnie organicznego wzrostu sprzedaży w średnim i wysokim przedziale jednocyfrowym zarówno dla całej grupy, jak i poszczególnych segmentów swojej działalności w roku podatkowym 2023 (wcześniejsze prognozy mówiły o niskich jednocyfrowych wzrostach w każdym segmencie).

Dla marży EBIT bez zmian pozostaje publikowana wcześniej prognoza na cały rok 2023. Skonsolidowana marża EBIT z wyłączeniem czynników specjalnych będzie nieznacznie wyższa niż w roku poprzednim, w którym wyniosła 13,2 proc.

Raport kwartalny Beiersdorf za styczeń – marzec 2023 r. zostanie opublikowany 26 kwietnia 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:26