W okresie od stycznia do września 2024 roku Beiersdorf osiągnął znaczący wzrost sprzedaży w segmencie konsumenckim, który wzrósł o 7,3 proc. i wyniósł 6,3 miliarda euro. Szczególnie silny popyt na produkty do pielęgnacji skóry, takie jak Eucerin i Aquaphor, pozwolił firmie na podwójne wzrosty sprzedaży w Ameryce Północnej. Marka Nivea również odnotowała solidne wyniki sprzedażowe na rynkach wschodzących, co przyczyniło się do ogólnego wzrostu.
Pomimo silnej pozycji kluczowych marek, Beiersdorf musiał zmierzyć się z wyzwaniami w Chinach, gdzie osłabienie sektora luksusowego wpłynęło na sprzedaż marki La Prairie. Sprzedaż tej marki, stanowiącej 7 proc. całkowitej sprzedaży firmy, spadła o 7,3 proc. z powodu spowolnienia gospodarczego w Chinach oraz zmniejszonego popytu w sektorze podróżnym. Beiersdorf podejmuje działania prawne, aby przeciwdziałać dodatkowym trudnościom, takim jak handel równoległy i podróbki.
Mimo trudności na rynku chińskim zarząd Beiersdorf zachowuje optymizm co do wyników na koniec roku. Prognozowany wzrost organicznej sprzedaży na 2024 rok wynosi od 6 do 8 proc., a oczekiwana marża EBIT ma być nieco wyższa niż w poprzednim roku. Zarówno dywersyfikacja na rynki północnoamerykańskie i wschodzące, jak i rosnące zapotrzebowanie na podstawowe produkty do pielęgnacji skóry pomagają utrzymać stabilną pozycję firmy na światowym rynku kosmetycznym.
Czytaj także: Beiersdorf wyznacza nowe cele zrównoważonego rozwoju — osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 r.