StoryEditor
Producenci
06.08.2024 13:14

Beiersdorf Manufacturing Poznań otwiera nowe laboratorium badawcze

Laboratorium w Beiersdof Manufacturing Poznań / fot. Linkedin Beiersdorf

W Beiersdorf Manufacturing Poznań – polskiej fabryce produkującej kosmetyki z portfolio Beiersdorf – zostało uruchomione nowe, bardzo nowoczesne, laboratorium badawczo-rozwojowe.

"Wyprzedzając oczekiwania rynku i ustawiając poprzeczkę jeszcze wyżej, otwieramy jedno z najnowocześniejszych i najlepiej zaopatrzonych laboratoriów" – poinformował koncern Beiersdorf na swoim biznesowym koncie w mediach społecznościowych.

Dotychczasowe laboratorium zostało przeniesione do nowej części rozbudowywanej fabryki i zmodernizowane – to jeden z bardzo wielu etapów złożonego procesu rozbudowy, który przybliża nas do oficjalnego wielkiego otwarcia i zakończenia całego projektu – dowiedzieliśmy się w biurze prasowym firmy.

Uroczystość miała charakter symboliczny. Oficjalne otwarcie dopiero nastąpi. Z obecnie udostępnianych informacji wiadomo, że laboratorium ma 1000 mkw., jest wyposażone i urządzone w wysokim standardzie, z przestronnymi obszarami do badań, klimatyzowanymi magazynami chemikaliów, ergonomicznymi pomieszczeniami biurowymi, a nawet z widokiem na rzekę. Jak podkreśla Natalia Koryzyna, dyrektor fabryki, jest nowoczesne i bardzo wygodne dla pracowników.

Beiersdorf Manufacturing Poznań jest jedną z najnowocześniejszych fabryk kosmetyków Beiersdorf w Europie. Działa od 2001 r.  W latach 2001-2005 produkowane tutaj były podstawowe kremy Nivea i Soft skierowane głównie na rynek lokalny. Natomiast 20 proc. produkcji oliwki i kremu Bambino, Nivea Body, NIVEA Nivea j fabryce, który obecnie produkowany jest w Hamburgu.

Zgodnie ze strategią Łańcucha Dostaw Grupy Beiersdorf  fabryka w Poznaniu stała się jednym z globalnych producentów kosmetyków premium z serii Nivea Visage i Eucerin. Od roku 2009 centrum produkcyjne jest odrębną jednostką prawną i spółką córką Beiersdorf AG. Nowa firma została wpisana do rejestru handlowego pod nazwą Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. (BMP).

Dalsza rozbudowa centrum produkcyjnego docelowo pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych do 50 tys. ton kremu i emulsji rocznie. Aktualna produkcja wynosi 17 tys. ton kremu, co daje 216 mln sztuk rocznie. Obecnie w fabryce pracuje 7 mieszalników i 10 linii pakujących.

Czytaj także: Beiersdorf inwestuje w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Będą pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 06:36