Według pięciu różnych źródeł, niemiecki sprzedawca produktów do pielęgnacji skóry, Beiersdorf, rozpoczął globalny przegląd mediów w celu konsolidacji swojego konta medialnego w ramach jednej spółki holdingowej. Rzecznik Beiersdorf odmówił komentarza w tej sprawie portalowi Ad Age, pierwszemu medium, które zasygnalizowało takie działania. Właściciel takich marek jak Nivea, Eucerin i Coppertone, odnotował w zeszłym roku sprzedaż na poziomie 9,6 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 15 proc., przy wydatkach na reklamę i trade marketing na poziomie prawie 2 miliardów dolarów, zgodnie z dokumentacją finansową firmy.
Chociaż omawiany przegląd ma zasięg globalny, Beiersdorf zakończył podobny przegląd w Azji na początku tego roku. W wyniku analiz gigant przeniósł niektóre kraje operacyjne z Dentsu do OMD firmy Omnicom, która obsługuje media firmy w USA i na kilku rynkach w Europie, Afryce i Australii.
Carat Dentsu obsługuje działalność Beiersdorf w Ameryce Łacińskiej, znacznej części środkowej i południowej Afryki oraz na kluczowych rynkach europejskich, w tym we Francji, Włoszech, Niemczech, Portugalii, Szwajcarii, Turcji i Wielkiej Brytanii. Wavemaker WPP zajmuje się globalnym planowaniem strategicznym dla Beiersdorf i zajmuje się mediami firmy w Kanadzie i większość Europy Wschodniej.
Nie ujawniono żadnych dalszych szczegółów dotyczących przeglądu ani tego, czy operatorzy zasiedziali będą prezentować.
Czytaj także: Beiersdorf wprowadza na rynek kolejne produkty o zmniejszonej emisji CO2