StoryEditor
Producenci
03.02.2022 00:00

Beiersdorf chce wzmocnić swoją pozycję w USA

Beiersdorf chce umocnić swoją pozycję na rynku Stanów Zjednoczonych. To tam otwiera centrum innowacji, aby przyspieszyć rozwój oferty dermokosmetyków i produktów do ochrony przeciwsłonecznej. Dalsze możliwości napędzania lokalnego wzrostu ma zapewnić firmie nowa siedziba w Stamford.

Beiersdorf, w ramach globalnej strategii badawczo-rozwojowej, otworzył Centrum Innowacji w Florham Park w stanie New Jersey. Ponadto firma zapowiedziała, że już niebawem powstanie jej nowa siedziba w Stanach Zjednoczonych. Zlokalizowana będzie w Stamford w stanie Connecticut.

Oba obiekty mają wzmocnić pozycję Beiersdorf na rynku USA. Szczególnie cenne jest utworzenie regionalnego centrum innowacji, dzięki któremu firma zyska informacje, które pomogą zidentyfikować potrzeby amerykańskich konsumentów i przygotować nowości, które je zaspokoją.

Centrum innowacji w USA jest drugim tego typu regionalnym przedsięwzięciem Beiersdorf na świecie (pierwsze powstało w Szanghaju). Jest jednak pierwszym poza Hamburgiem, które będzie się zajmowało kosmetykami do sprzedaży aptecznej oraz produktami do pielęgnacji przeciwsłonecznej.

– Stany Zjednoczone to największy na świecie rynek produktów do pielęgnacji skóry i ochrony przeciwsłonecznej. Silna obecność działu badań i rozwoju w Ameryce Północnej oraz wzmocniona pozycja w dziedzinie pielęgnacji skóry i ochrony przeciwsłonecznej ma kluczowe znaczenie dla rozwoju naszej działalności w regionie – powiedział Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf.

Regionalne centra innowacji są istotną częścią globalnej strategii badawczo-rozwojowej Beiersdorf.

–  Dzięki nowemu centrum znacznie zwiększamy nasze możliwości badawczo-rozwojowe, co pozwala nam przyspieszyć innowacje, a także ułatwić ścisłą współpracę z naszymi lokalnymi partnerami. Dzięki temu możemy połączyć i w pełni wykorzystać wewnętrzną i zewnętrzną wiedzę na temat skóry, aby zidentyfikować niezaspokojone potrzeby pacjentów i konsumentów oraz opracowywać innowacyjne, terapeutyczne produkty do pielęgnacji skóry – powiedziała dr Gitta Neufang, starszy wiceprezes korporacji ds. globalnych badań i rozwoju

Oprócz dwóch regionalnych centrów innowacji w Chinach i USA, Beiersdorf ma laboratoria rozwoju regionalnego w Brazylii, Indiach, Japonii i Meksyku.

Dodatkowym krokiem Beiersdorf w kierunku umocnienia swojej pozycji na rynku Stanów Zjednoczonych jest przeprowadzka do nowej siedziby w Stamford w stanie Connecticut. Tutaj 180 pracowników znajdzie nowoczesne środowisko pracy na kampusie o powierzchni ponad 93 tys. mkw. Otwarte biuro oferuje ponad 250 stanowisk pracy, miejsca do spotkań i specjalne obszary zaawansowane technologicznie. Kampus oferuje również także takie udogodnienia, jak centrum fitness, miejsce do medytacji, usługi pralni chemicznej, tereny zielone oraz stołówki i kawiarnie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 08:26