StoryEditor
Producenci
21.08.2017 00:00

Będzie rosła sprzedaż kosmetyków dla seniorów i dla mężczyzn

Wydatki na kosmetyki pielęgnacyjne będą rosły – zapowiada firma badawcza PMR Consulting & Research. Największy wzrost sprzedaży odnotowany zostanie wśród klientów powyżej 65 roku życia. W ciągu kolejnych pięciu lat dynamiczne rozwijać się będzie również sektor kosmetyków męskich.

Na koniec 2016 r. przychody ze sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji ciała stanowiły 17,3 proc. przychodów całego polskiego rynku kosmetycznego, co uplasowało tę grupę produktów na drugim miejscu, tuż za kosmetykami do pielęgnacji włosów (17,9 proc. wartości branży).

Dynamiczny rozwój rynku kosmetycznego, którego wartość na koniec roku 2016 wyniosła 23 mld zł (wzrost o 4,7 proc. w porównaniu z rokiem 2015), spowodowany jest głównie zwiększeniem oferty produktów pielęgnacyjnych oferowanych przez dyskonty oraz wzrostem liczby sklepów drogeryjnych należących do popularnych sieci (Rossman, Hebe, Natura).

Analizujące możliwe kierunki rozwoju branży kosmetycznej, autorzy raportu stwierdzają, iż w najbliższej przyszłości wydatki konsumentów na produkty pielęgnacyjne zwiększą się. Największy wzrost sprzedaży nastąpi wśród klientów powyżej 65 roku życia. W ciągu kolejnych pięciu lat dynamiczne rozwijać się będzie również sektor kosmetyków męskich.

Cena przestała być dla konsumentów podstawowym kryterium wyboru produktów kosmetycznych. Większą uwagę przywiązują do ich jakości i skuteczności. Nadal jednak chętnie korzystają z promocji.

Za sprzedaż kosmetyków w największym stopniu odpowiadają drogerie. Liderem pozostaje Rossmann, którego udziały w rynku przekraczają 20 proc., podczas gdy 10 największych detalistów odpowiada za 50 proc. rynku. Eksperci PMR zaznaczają, że rynek drogeryjny jest bliski nasyceniu w największych miastach. Sieci skupiły się na mniejszych miejscowościach. Zwracają też uwagę, że po dynamicznym wzroście liczby drogerii w latach 2011-2014 ostatnie dwa lata przyniosły spadek otwarć nowych sklepów.

Jednak, pomimo powolnej konsolidacji i wysokiemu nasyceniu, jest to wciąż rynek perspektywiczny. Czynnikami pozytywnymi są poprawiającą się sytuacja materialna Polaków oraz zmiany w przyzwyczajeniach: częstsze używanie kosmetyków oraz sięganie po kosmetyki naturalne, zwłaszcza ze średniej i wyższej półki cenowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 11:05