StoryEditor
Producenci
05.03.2018 00:00

Basel Olten Pharm przenosi produkcję

Firma Basel Olten Pharm, właściciel m.in. marek Mincer Pharma i Evrēe wynajęła ponad 2,2 tys. mkw. powierzchni produkcyjno-magazynowej w parku logistycznym MLP Pruszków II. Obiekt został przekazany w połowie lutego 2018 roku. W tej chwili trwa przeprowadzka.

Umowa najmu obejmuje ponad 2,2 tys. mkw. powierzchni zlokalizowanej w parku logistycznym MLP Pruszków II. Z tego blisko 2,1 tys. mkw. będzie przeznaczone na cele produkcyjno-magazynowe, a dodatkowe 168 mkw. stanowić będą powierzchnie socjalne i biurowe. Docelowo obiekt będzie przystosowany pod wymagania firmy funkcjonującej w branży kosmetycznej zgodnie z wymogami normy ISO 22:716. W fabryce będą produkowane kosmetyki oferowane między innymi  pod markami: Mincer Pharma, Evrēe, Buña, Neuronica, Solvea i Aeternum.

– Zwiększenie mocy produkcyjnych daje nam perspektywy rozwoju sprzedaży międzynarodowej, co jest obecnie  naszym głównym celem. Już za chwile będziemy dysponować zapleczem, zarówno do rozwoju własnych marek, jak i produkcji kontraktowej. Prowadzimy rozmowy z dystrybutorami z wielu krajów, w zasadzie na wszystkich kontynentach. Oczywiście kluczowe są dla nas największe rynki jak USA czy kraje Ameryki Południowej czy Bliskiego Wschodu. Wiele z umów zostało już podpisanych, czekamy na zakończenie procesu certyfikacji produktów, aby wejść na rynek. Dla takiej spółki jak nasza to ogromna szansa. Szerokie portfolio naszych produktów pozwala sprostać oczekiwaniom różnych konsumentów – skomentowała dla Wiadomości Kosmetycznych Katarzyna Warzecha, dyrektor generalna Basel Olten Pharm.

Dotychczas nie udało nam się uzyskać informacji na temat planów firmy wobec dawnej fabryki MCR Corporation w Michałowicach, którą Basel Olten Pharm przejął wraz z marką Mincer Pharma. 

Centrum logistyczne MLP Pruszków II położone jest w okolicach Warszawy, w gminie Brwinów, w odległości 5 km od Pruszkowa. Na teren parku prowadzą dwie drogi wjazdowe. Jedna z nich wychodzi bezpośrednio na oddaną niedawno do użytkowania obwodnicę wsi Moszna. MLP Pruszków II posiada rozwinięte połączenia komunikacyjne zarówno z centrum Warszawy, jak i z głównymi arteriami łączącymi stolicę z innymi miastami. W jego pobliżu przebiegają linie kolejowe o charakterze międzynarodowym, które umożliwiają doskonałe warunki logistyczne zarówno dla dystrybucji krajowej, jak i międzynarodowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.02.2025 14:38
L’Oréal sprzedaje udziały w Sanofi za 3 miliardy euro
Sanofi

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w firmie farmaceutycznej Sanofi, uzyskując z transakcji 3 miliardy euro. To krok mający na celu optymalizację bilansu po ostatnich przejęciach oraz dywersyfikację źródeł finansowania. Sprzedaż odbywa się w ramach programu skupu akcji Sanofi, a decyzja L’Oréal wywołała reakcję rynku, powodując spadki wartości obu firm na giełdzie.

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal SA zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w firmie farmaceutycznej Sanofi, uzyskując z transakcji 3 miliardy euro (3,1 miliarda dolarów). Koncern sprzeda 29,6 miliona akcji po cenie 101,50 euro za sztukę, co stanowi 2,8-procentowy rabat w stosunku do piątkowego kursu zamknięcia Sanofi. W wyniku transakcji udział L’Oréal w kapitale zakładowym Sanofi zmniejszy się z około 9,4 procent do 7,2 procent, a prawo głosu spadnie do 13,1 procent.

Reakcja rynku i powody sprzedaży

Ogłoszenie sprzedaży udziałów spowodowało spadek cen akcji Sanofi o 0,63 procent, do poziomu 103,74 euro, podczas gdy L’Oréal zanotował większy spadek – o 2,62 procent. Koncern uzasadnia decyzję optymalizacją bilansu po ostatnich akwizycjach, takich jak zakup producenta mydeł Aēsop za 2,6 miliarda dolarów w 2023 roku. Transakcja wpisuje się w program skupu akcji Sanofi, który został ogłoszony w ubiegłym tygodniu. W ostatnim roku akcje Sanofi wzrosły o niemal 20 procent, podczas gdy wartość rynkowa L’Oréal spadła o podobną wartość, głównie z powodu spadku popytu w Chinach.

Strategia inwestycyjna i długoterminowe plany

L’Oréal posiada udziały w Sanofi od 1999 roku, kiedy to sprzedał firmie farmaceutycznej jedno ze swoich przedsiębiorstw w zamian za akcje. W latach 2021–2023 koncern kosmetyczny otrzymał 1,27 miliarda euro dywidend z Sanofi. Inwestorzy od dłuższego czasu spekulowali na temat możliwości sprzedaży akcji przez L’Oréal w celu finansowania ekspansji. Równocześnie rynek obserwuje strategię Nestlé, które trzy lata temu zmniejszyło swoje udziały w L’Oréal do około 20 procent. Kontrolę nad firmą kosmetyczną utrzymuje rodzina Bettencourt Meyers, posiadająca 35-procentowy pakiet akcji o wartości około 78 miliardów dolarów według Bloomberg Billionaires Index.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.02.2025 12:19
GXO Logistics i Versace przedłużają współpracę we Włoszech
GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.Versace

Dzięki odnowieniu umowy, obejmującej obsługę logistyki wielokanałowej, obecna współpraca GXO i Versace będzie trwała łącznie już ponad 15 lat.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił odnowienie współpracy z luksusową marką modową Versace, dla której zarządza logistyką wielokanałową obejmującą wszystkie linie produktowe Versace, zapewniając zwroty B2B i B2C, kontrolę jakości i usługi wartości dodanej, takie jak etykietowanie i naprawa odzieży.

Jesteśmy zaszczyceni, że Versace nadal powierza zarządzanie swoją logistyką naszym zespołom we Włoszech, dzięki czemu nasza współpraca trwa już prawie dwie dekady – komentuje Alessandro Renzo, dyrektor zarządzający GXO na Włochy i Szwajcarię. – Z biegiem czasu rozszerzyliśmy nasze partnerstwo o obsługę dodatkowych kanałów sprzedaży i nowych linii produktowych i jesteśmy gotowi do dalszego wspólnego rozwoju poprzez ciągłe doskonalenie oparte na technologii.

GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.

Współpraca obejmuje również logistykę surowców oraz obsługę wielokanałową, w tym zamówienia bezpośrednie dla konsumentów z dwóch magazynów w Bellinzago Novarese i Novara, z których każdy obejmuje antresole o łącznej powierzchni 12 tys. mkw.

Aby zwiększyć wydajność operacyjną, GXO wdrożyło szereg rozwiązań technologicznych, w tym wiszące sortowniki odzieży, RFID i przenośniki w każdym magazynie. Wyrazem zaangażowania GXO w obszarze ESG jest zainstalowanie oświetlenia LED oraz bezpośredni model zatrudnienia.

Duże doświadczenie w logistyce mody luksusowej oraz umiejętności, profesjonalizm i dbałość o szczegóły, a także ciągłe doskonalenie napędzane technologią, sprawiają, że partnerstwo z GXO jest dla nas kluczowe w spełnianiu obietnic, składanym naszym klientom – powiedział Fulvio Mizzau, dyrektor logistyki Versace. – W najbliższej przyszłości czeka nas wiele wyzwań, jednak wierzymy, że wspólnie z GXO będziemy mogli odpowiedzieć na nie wszystkie – dodał.

GXO zarządza w Europie ponad 60 centrami logistycznymi, dedykowanymi obsłudze branży modowej. Poprzez wykorzystanie wiodącej w branży technologii, skali i doświadczeniu, GXO optymalizuje łańcuchy dostaw, usprawniając przepływ towarów i zapewniając najlepsze w swojej klasie doświadczenia konsumenckie w zakresie realizacji zamówień e-commerce, dystrybucji wielokanałowej, usług wartości dodanej i logistyki zwrotów. 

GXO z powodzeniem wdraża technologię, która umożliwia markom modowym optymalizację operacji, redukcję kosztów i poprawę bezpieczeństwa. System sortowania 3D firmy GXO zwiększają przepustowość trzykrotnie podczas sezonowych szczytów zamówień. Ramiona robotyczne Pick-it-easy przyspieszają procesy kompletacji zamówień e-commerce. Skanery ubieralne zwiększają produktywność, a rozwiązania do pakowania 3D zmniejszają koszty wysyłki i wpływ na środowisko.

GXO Logistics jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej, który korzysta z dynamicznego rozwoju e-commerce, automatyzacji oraz outsourcingu. GXO dąży do zapewnienia opartego na różnorodności, atrakcyjnego miejsca pracy dla ponad 130 tys. pracowników w ponad 970 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln mkw. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając zwinne i skalowalne odpowiedzi na złożone wyzwania logistyczne za pomocą zaawansowanych technologicznie rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw i e-commerce.

Czytaj też: Jacek Ledwoń, GXO: Wielokanałowa sprzedaż przyniosła szereg wyzwań w obszarze logistyki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 10:18