StoryEditor
Producenci
04.03.2024 14:41

Awanse w Henkel Polska: Paweł Zaorski i Magdalena Wieczorek zmieniają stanowiska

Nowe stanowiska w strukturach Henkel Polska zajęli Paweł Zaorski i Magdalena Wieczorek. / Henkel Polska
Od początku lutego 2024 roku sekcja profesjonalnej pielęgnacji włosów doświadczyła istotnych przetasowań kadrowych. Paweł Zaorski został przeniesiony do globalnych struktur Henkel Consumer Brands, obejmując funkcję Head of Mid-Size Markets. W nowej roli Zaorski będzie odpowiedzialny nie tylko za rynek polski, ale także za działalność firmy w Szwajcarii, Austrii, Szwecji, Finlandii i Grecji. Poprzednie zadania Zaorskiego, związane z pozycją dyrektora generalnego w dziale Henkel Consumer Brands Hair Professional, przejęła Magdalena Wieczorek 1 lutego 2024 roku.

1 lutego 2024 roku Paweł Zaorski został mianowany na stanowisko Head of Mid-Size Markets w globalnych strukturach działu Henkel Consumer Brands Hair Professional. Zaorski będzie odpowiedzialny za opracowywanie i wdrażanie strategii marketingowych oraz identyfikację nowych możliwości rozwoju biznesu, nie tylko na terenie Polski, ale także w Szwajcarii, Austrii, Szwecji, Finlandii i Grecji. Paweł Zaorski rozpoczął swoją karierę w Henkel Polska w 2008 roku, pełniąc funkcję Country Managera, a w 2016 roku awansował na stanowisko General Managera. Przed dołączeniem do Henkla, Zaorski zdobywał doświadczenie zawodowe pracując dla renomowanych firm, takich jak General Electric, Coty oraz Colgate Palmolive. Jego edukacja obejmuje studia z zakresu zarządzania oraz tytuł MBA, który uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.

Magdalena Wieczorek swoją ścieżkę zawodową w Henklu rozpoczęła w 2008 roku, obejmując funkcję Senior Trade Marketing Managera. Przed jej awansem na stanowisko dyrektora generalnego polskiego oddziału Henkel Consumer Brands Hair Professional w 2024 roku, Wieczorek sprawowała rolę Marketing Managera. Przed swoim angażem w Henklu, Magdalena Wieczorek zdobywała doświadczenie w Carlsberg oraz NBC Universal.

Nowo mianowana dyrektor generalna posiada magisterskie wykształcenie w dziedzinach Handlu Zagranicznego i Marketingu, a także ukończyła studia podyplomowe z Ekonomii. Wieczorek jest także aktywna jako doradca strategiczny i wykładowca, specjalizując się w strategicznym marketingu i analityce marketingowej. Dodatkowo, często występuje jako główny mówca na konferencjach, poruszając tematy związane z storytellingiem, zrównoważonym marketingiem oraz strategiami budowania marek.

Czytaj także: Henkel przejmuje markę Vidal Sassoon w Chinach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.11.2024 14:10
Sessio angażuje do współpracy znane influencerki włosomaniaczki
Weronika Włoskowicz @wlosowero, Julia Dec @curlybrownie oraz Sara Ranc @wlosara - ambasadorki marki Sessiofot. Sessio

Marka Sessio nawiązała współpracę ze znanymi influencerkami, które specjalizują się w tematyce pielęgnacji włosów. Będą one publikowały we współpracy z marką interesujące treści dotyczące tego obszaru, a także współtworzyły z marką jej nowości.

Weronika Włoskowicz znana jako @wlosowero, Julia Dec, czyli @curlybrownie oraz Sara Ranc jako @wlosara_ od października razem z marką Sessio tworzą angażujące treści na temat świadomej pielęgnacji włosów.

Marka Sessio, należąca do polskiej firmy Chantal, specjalizuje się w kosmetykach do pielęgnacji włosów, a jednym z jej wiralowych hitów jest szampon odżywczy z mango i pietruszką z serii Hair Vege Cocktail.

– Mając wiedzę i doświadczenie z rynku fryzjerskiego chcemy nadal rozszerzać półkę kosmetyków drogeryjnych tworząc linie bogate w składniki pochodzenia naturalnego, ale tak skuteczne jak profesjonalne produkty. W nowym roku stawiamy na rozwój dystrybucji szykując zdywersyfikowaną ofertę dla naszych potencjalnych partnerów – informuje Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu Chantal.

Współpraca Sessio z influencerkami ma pogłębić kontakt marki z konsumentami.

– Chcemy aby czuli, że Sessio to nie tylko słupki sprzedaży, ale ludzie którzy umieją słuchać i chcą odpowiadać – mówi Olga Wyszkowska, specjalista ds. marketingu w Chantal.

Firma planuje rozszerzenie współpracy z influencerkami i dołączenie do tego zespołu nowych, znanych w świecie włosomaniaczek twarzy.

–  Dobierając ambasadorki dbamy o to, żeby każda z nich była trochę inna nawiązując więzi z różnymi grupami naszych odbiorców. Budujemy w ten sposób autorytet marki – dodaje Olga Wyszkowska.

Obecnie ambasadorki polecają markę na Instagramie w formie rolek, postów, IGS oraz na Tik Toku merytorycznymi materiałami video. Każda z nich ma swoje grono odbiorców, zainteresowanych świadomą pielęgnacją włosów.   

image
Weronika Włoskowicz @wlosowero, Julia Dec @curlybrownie oraz Sara Ranc @wlosara - ambasadorki marki Sessio w świątecznej kampanii
fot. Sessio

Weronika @wlosowero jest znana z kompozycji-obrazów tworzonych z własnych włosów. Jest dietetyczką, więc łączy pielęgnację z odpowiednim, służącym włosom odżywianiem, ma także wiedzę trychologiczną. – Jest dla nas ekspertem w sprawach zapuszczania włosów. Weronika jest ambasadorką która wspiera skuteczność i profesjonalny efekt działania produktów – mówi Olga Wyszkowska.

Julia @curlybrownie, dynamiczna i energiczna, szybko skracająca dystans w komunikacji, w social mediach udowadnia, że prawie każde włosy odpowiednią pielęgnacją mogą zamienić się w loki. – Włosy Julii, to najtrudniejszy w pielęgnacji rodzaj –  niestrudzenie testuje, eksperymentuje i wybiera produkty, niekoniecznie opisane jako „do kręconych włosów” w tym także produkty Sessio. Ze swoją kreatywnością wpisuje się w młodzieżowy styl naszej marki – uzasadnia ten wybór Olga Wyszkowska.

Sara @wlosara jest w ocenie Sessio delikatną i bardzo wyważoną osobą z estetycznym i profesjonalnym kontentem w social mediach. – Sara nie tylko daje świetne rekomendacje pielęgnacyjne ale również pokazuję swoje początki i własną drogę do pięknych, zdrowych włosów. Dzięki temu jest wiarygodnym przewodnikiem i wsparciem dla zaczynających przygodę ze świadomą pielęgnacją – podkreśla przedstawicielka marki Sessio.

Ambasadorki marki będą aktywne w świątecznym, bardzo ważnym dla branży kosmetycznej czasie, przekazując porady np. o ekspresowej regeneracji włosów przed Sylwestrem. Wystąpią w sylwestrowej sesji zdjęciowej. W 2025 r. na rynku pojawią się natomiast nowości marki, w których tworzeniu influencerki miały swój udział.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.11.2024 11:11
Henkel podtrzymuje prognozy sprzedaży i zysków za 2024 r.
fot. Shutterstock

Henkel ogłasza wyniki za trzeci kwartał i podtrzymuje prognozy sprzedaży i zysków na rok fiskalny 2024. W trzecim kwartale przychody koncernu wzrosły o ponad 5 mld euro, choć na wyniki firmy negatywny wpływ miała optymalizacja portfela marek, a wzrosty napędzane były głównie podwyżkami cen.

Henkel podał dane za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024. Przychody ze sprzedaży w całej grupie wzrosły o około 5,5 mld euro, co daje 3,3 proc. wzrostu w ujęciu organicznym.

Carsten Knobel, prezes zarządu Henkel, podkreślił, że w trzecim kwartale udało się firmie osiągnąć wysokie marże brutto, co pozwoliło na zwiększone inwestycje w biznes i marki.

– Jesteśmy przekonani, że rok fiskalny 2024 będzie kolejnym udanym rokiem dla Henkla i że osiągniemy nasze cele w zakresie sprzedaży i zysków, które podnieśliśmy w ciągu roku. Dlatego też podtrzymujemy nasze prognozy. Biorąc pod uwagę dobre wyniki osiągnięte w bieżącym roku, widzimy wyraźną szansę na osiągnięcie wyższych prognozowanych zysków Grupy – dotyczy to zarówno skorygowanej marży EBIT, jak i wzrostu skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) – powiedział Carsten Knobel..

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r. sprzedaż Henkla wyniosła 16 305 mln euro. Oznacza to nominalny spadek o -0,4 proc. W ujęciu organicznym Henkel osiągnął wzrost sprzedaży o 3 proc. napędzany zarówno zmianami cen, jak i zwiększonym wolumenem.

W jednostce biznesowej Consumer Brands przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2024 r. wyniosły 2 653 mln euro, co oznacza spadek w ujęciu nominalnym o -1,6 pro. w porównaniu z  poprzednim kwartałem. W ujęciu organicznym (tj. po korekcie o wpływ różnic kursowych oraz transakcji przejęć/zbycia) jednostka biznesowa osiągnęła dobry wzrost sprzedaży o 2,7 proc., który wynikał z wzrostu cen.

Jak podaje Henkel w komunikacie, negatywny wpływ na rozwój wolumenu miała trwająca optymalizacja portfela marek. Różnice kursowe spowodowały spadek przychodów ze sprzedaży o -3,9 proc., a niekorzystny wpływ transakcji przejęć/zbycia spowodował ich spadek o kolejne -0,4 proc.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r. przychody ze sprzedaży w sektorze biznesowym Consumer Brands (marki konsumenckie) wyniosły 7 919 mln euro i zmniejszyły się o 1,8 proc. w ujęciu nominalnym w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. W ujęciu organicznym przychody ze sprzedaży wzrosły o 3,7 proc. w rezultacie podwyżek cen.

Segment środków piorących i środków czystości (Laundry & Home Care)    osiągnął w trzecim kwartale dodatni wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 0,9 proc. W kategorii środków piorących trwa optymalizacja portfolio, co wpłynęło na jego ujemne wyniki. Zrekompensował to dział środków czystości z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w zmywaniu naczyń i artykułach sanitarnych do toalet.  

W kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów dynamika przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym wyniosła 6,8 proc. Dwucyfrowy wzrost notowały kosmetyki do stylizacji włosów.   

Pozostałe kategorie Consumer Brands odnotowały organiczny wzrost przychodów ze sprzedaży o 2 proc, do czego przyczynił się szczególnie wzrost w Europie.

Przypomnijmy, że obecny prezes koncernu, Carsten Knobel, kontynuuje największą restrukturyzację w historii Henkla. Zwolnionych już zostało ok. 2 tys. pracowników, w tym 300 w Niemczech. Firma sprzedała też marki o wartości 650 mln euro, które miały słabe marże lub słabe perspektywy wzrostu. rentowne marki. Teraz ma ruszyć druga fala zwolnień.

Grupa optymalizuje produkcję, zakupy, logistykę i magazynowanie. Wyraźnym znakiem tego było połączenie działów kosmetycznego i chemii w jeden Henkel Consumer Brands, do czego doszło w 2022 r. Ta operacja ma przynieść firmie oszczędności rzędu 525 mln euro. Jest prowadzona w dwóch fazach, które mają być zrealizowane w pełnym zakresie do 2026 r. Trwa redukcja zatrudnienia w koncernie.

Czytaj więcej: Henkel rusza z kolejną falą zwolnień. Carsten Knobel prowadzi największą restrukturyzację w historii koncernu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2024 16:29