Takie wyniki są spowodowane spadkiem popytu na produkty na rynkach Ameryki Łacińskiej, który zmniejszył się o 15 procent do 488,3 miliona USD, a także spadkiem liczby przedstawicieli handlowych o 6 procent w kwartale - największy spadek odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Rosji.
Firma zgłosiła koszty restrukturyzacji w wysokości około 126 milionów dolarów przed opodatkowaniem. Strata netto wyniosła 77,6 mln dol. w porównaniu z zyskiem w wysokości 91,5 mln dol. Segment kosmetyczny zmniejszył się o 2 proc., uderzony przez niski popyt w Brazylii na kosmetyki kolorowe.
Spadek sprzedaży nastąpił kilka miesięcy po tym, jak firma wprowadziła plan restrukturyzacji Open Up Avon, który ma na celu m.in. zmniejszenie liczby przedstawicieli handlowych.
Avon dąży do "strukturalnego zresetowania" procesu inwentaryzacji, co wiąże się z 15-procentowym obniżeniem poziomu zapasów, 25-procentowym spadkiem jednostek magazynowych i 10-procentową redukcją w globalnym zatrudnieniu.