StoryEditor
Producenci
11.03.2024 11:23

Avon z nową ambasadorką. Cleo promuje szminkę z kwasem hialuronowym

Cleo, wokalistka, ambasadorka Avon i akcji „Mów o tym głośno i świeć przykładem” / mat. prasowe
Avon ogłosił współpracę z nową ambasadorką. Została nią Cleo. Wokalistka promuje szminkę Hydramatic Shine. Cały zysk z jej sprzedaży w zestawie z kosmetyczką zostanie przekazany fundacji Feminoteka na walkę z przemocą.

Firma Avon nie tylko wybrała Cleo na nową ambasadorkę. Wokalistka została też zaangażowana w akcję przeciw przemocy „Mów o tym głośno i świeć przykładem”. W jej ramach powstał limitowany zestaw, na który składa się pomadka Hydramatic Shine i designerska kosmetyczką.

image
Avon

Cały zysk z jego sprzedaży zostanie przekazany fundacji Feminoteka na walkę z przemocą wobec kobiet.

Cieszę się, że już od pierwszego dnia współpracy z Avon mogę wykorzystać swój głos, aby razem dążyć do lepszego jutra dla kobiet. Podziwiam zaangażowanie Avon w wsparcie dla kobiet w Polsce i na całym świecie, dlatego od początku aktywnie wspieram ich akcję przeciwko przemocy. Nie ma bardziej kobiecego produktu niż szminka, a moja ulubiona ma dodatkowo moc, by pomagać kobietom – mówi Cleo.

Akcja Avonu jest efektem raportu firmy, z którego wynika, że aż 65 proc. kobiet nie czuje się bezpiecznie wychodząc wieczorem z domu,  a 25 proc. zauważa oznaki przemocy domowej u swoich współpracowników.

Musimy głośno powiedzieć temu Stop! Dlatego nowa szminka Hydramatic Shine, która pojawiła się w marcowej ofercie, nie tylko dodaje każdej kobiecie pewności siebie, ale również pomaga – informuje Avon.

Sama szminka Hydramatic Shine jest następczynią Hydramatic Matte. Tak jak i ona ma środek wypełniony kwasem hialuronowym i formułę z 50 proc. składników pielęgnujących. Zamiast matowego wykończenia daje jednak efekt błyszczących ust. Avon liczy na podobny sukces sprzedaży jak w przypadku wersji matowej. Ma się do tego przyczynić m.in. szeroki wybór 15 odcieni, od intensywnych czerwieni do stonowanych nudziaków.

image
Avon

Cleo zdradza, ze na co dzień nosi odcień Bronze, a gdy chcę podkreślić usta nieco mocniej – wybiera Coral.  

Szminka Hydramatic Shine to jest prawdziwa petarda – mam ją na ustach niemal non stop. Ze względu na to, że makijaż noszę bardzo często – na scenie i poza nią – zachwyciły mnie kosmetyki z linii Make-up + pielęgnacja, które pielęgnują skórę. Makijaż, który o Ciebie dba – właśnie na to czekałam – mówi wokalistka.

Przy okazji premiery błyszczącej wersji szminki Hydramatic, Avon wprowadził też trzy nowe odcienie Hydramatic Matte. Są to hydra magenta, hydra berry oraz hydra honey.

W linii linii Make-up + pielęgnacja jest też pielęgnujący podkład 3 w 1. Cała seria jest dostępna w katalogu Avon 03/2024.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.03.2025 13:17
Colgate-Palmolive częściowo wymienia olej palmowy na oleje z fermentacji odpadków
Shutterstock

Colgate-Palmolive ogłosiło wieloletnią współpracę z holenderską firmą biotechnologiczną NoPalm Ingredients, której celem jest przemysłowa produkcja kostek myjących bez użycia oleju palmowego. W ramach partnerstwa, obie firmy skupią się na wdrażaniu do produktów codziennego użytku olejów pochodzących z fermentacji, pozyskiwanych z resztek z przemysłu spożywczego. Kluczowym segmentem, który obejmie innowacja, będą kostki myjące, tradycyjnie zawierające duże ilości oleju palmowego. To krok zgodny z ogólnoświatowym trendem odchodzenia od surowców o dużym śladzie środowiskowym na rzecz bardziej zrównoważonych rozwiązań.

Olej palmowy od lat znajduje się w centrum krytyki ze względu na swój negatywny wpływ na środowisko i kwestie etyczne. Produkcja tego surowca jest powiązana z wylesianiem, szczególnie w Indonezji i Malezji – dwóch krajach, które odpowiadają za około 85 proc. światowej produkcji. Wycinanie lasów tropikalnych pod uprawy palm olejowych zagraża bioróżnorodności oraz przyczynia się do emisji dwutlenku węgla. Branża kosmetyczna, będąca jednym z głównych odbiorców oleju palmowego, była wielokrotnie krytykowana za brak transparentności łańcuchów dostaw i łamanie praw pracowników na plantacjach.

Alternatywa opracowana przez NoPalm Ingredients opiera się na innowacyjnym procesie fermentacji z użyciem niezmodyfikowanych genetycznie drożdży. W porównaniu z konwencjonalnymi olejami roślinnymi, nowy olej charakteryzuje się aż o 90% niższym śladem węglowym i wymaga 99% mniej powierzchni uprawnej. Surowcem do jego produkcji są bogate w cukry odpady z przemysłu spożywczego, takie jak obierki ziemniaków, ścinki warzyw czy produkty mleczne, które w innych warunkach trafiłyby na wysypisko. Dzięki temu proces ten wpisuje się w założenia gospodarki o obiegu zamkniętym.

Colgate-Palmolive zaznacza, że nadal wspiera odpowiedzialne pozyskiwanie oleju palmowego, jednak równoległy rozwój alternatywnych technologii jest niezbędny, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu w sposób przyjazny dla środowiska. Partnerstwo z NoPalm Ingredients otwiera drogę do wprowadzenia na szeroką skalę bardziej zrównoważonych produktów do pielęgnacji ciała, które nie tylko zmniejszą presję na ekosystemy tropikalne, ale także pokażą, że odpady mogą być wartościowym surowcem przyszłości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.03.2025 11:14
Czy gry i Roblox mają wpływ na pielęgnację skóry nastolatków?
Differin

Wydatki najmłodszych konsumentów na kosmetyki osiągnęły rekordowy poziom. Z danych banku Piper Sandler wynika, że przeciętny nastolatek wydał 2,3 tys. dolarów na kosmetyki do makijażu, pielęgnacji skóry i perfumy w 2024 roku, co stanowi wzrost o 6 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. W rezultacie marki kosmetyczne starają się nawiązać kontakt z młodymi konsumentami w sposób, który budzi ich odzew.

Jeśli chodzi o konsumentów z generacji Alfa i Z, nawet znane brandy mogą mieć wśród nich problemy z rozpoznawalnością. Do niedawna młodzi konsumenci mieli minimalną lub żadną świadomość istnienia marki Differin (należącej do Galdermy), będącej piątą co do wielkości marką produktów do pielęgnacji skóry trądzikowej w USA. 

Differin jako marka produktów sprzedawanych na receptę została założona w 1996 roku, a produkty bez recepty sprzedaje od 2016 roku. Mimo to wielu młodych konsumentów w USA jest nieświadomych tradycji marki, uznając ją za niedawno powstały brand. Uświadamiając sobie to zjawisko ograniczonej znajomości marki wśród młodych konsumentów (z których 85 proc. w wieku 11-20 lat cierpi na trądzik), Differin wykorzystał gry (jako hobby popularne wśród 90 proc. nastolatków) do uruchomienia kampanii o nazwie Level Up

Ta kampania edukacyjna na temat trądziku rozpoczęła się pod koniec 2024 roku, wykorzystując innowacyjne możliwości serwisów Twitch, Reddit i YouTube. Zyskała ponad 271 mln wyświetleń i zwiększyła zamiar zakupu konsumentów o 5800 proc., jednocześnie zwiększając konwersję sprzedaży o 52 proc. i ruch na stronie internetowej o 266 proc. – wynika z danych Diffin.

Aby rozszerzyć zasięg na odbiorców w wieku od 13 lat, Differin rozszerzył kampanię Level Up, współpracując z twórcą gier metaverse Dubit, aby stać się pierwszą marką produktów do pielęgnacji trądziku, która została uruchomiona na platformie gier Roblox. Przeciętni użytkownicy spędzają dwie i pół godziny dziennie na platformie, co zdaniem Diffin jest wystarczającą ilością czasu do zbudowania świadomości wśród odbiorców. Ten strategiczny ruch ma na celu pomóc młodym konsumentom zbudować pewność siebie w kwestii skóry, niezależnie od jej stanu, tworząc wspierającą społeczność dla wszystkich graczy. 

Co ważne, blisko 60 proc. użytkowników Roblox ma 13 (lub więcej) lat, co zbiega się z wiekiem osób, które cierpią na trądzik. 

Pewność siebie u osób cierpiących na trądzik naprawdę bierze się z poczucia siły i władzy nad wypryskami. Widzimy wiele marek, które mówią „bądź pewny siebie, poczuj się pewnie”. My chcemy dać im narzędzia edukacyjne, których potrzebują, aby poradzić sobie z trądzikiem, a nie tylko mówić im, aby czuli się w określony sposób. Pewność siebie to siła i kontrola nad swoją sytuacją – przekonują przedstawiciele Diffin.

Ponadto producent zastrzega, że mając na uwadze trwające dyskusje na temat młodych konsumentów kosmetyków, używających produktów niedostosowanych do ich grupy wiekowej, Differin wybrało takie produkty do gry, które nie byłyby zbyt szkodliwe dla barier skórnych młodych graczy, gdyby dokonali zakupu w prawdziwym życiu. 

Wprowadzając świadomość trądziku do uniwersum Robloxa, Differin normalizuje rozmowy, które wielu nastolatków boi się rozpocząć: aż 60 proc. osób z trądzikiem sygnalizuje spadek pewności siebie, a kolejne 58 proc. stwierdza, że ​​przypadłość ta sprawia, że ​​czują się samotni. W obliczu rosnącego zainteresowania zdrowiem psychicznym i poczuciem własnej wartości w świecie wirtualnym, aktywacje takie jak Differin odegrają ważną rolę w kształtowaniu przyszłości nie tylko pielęgnacji skóry nastolatków, ale także zdrowia psychicznego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. marzec 2025 23:20