Według raportu opublikowanego przez BBC News sklepy będą zlokalizowane w „społecznościach lokalnych” i będą pełnić funkcję „mini butików z kosmetykami”. Liczba sklepów, które zostaną otwarte, nie została jeszcze potwierdzona i uważa się, że konsultantki będą mieli szansę na prowadzenie ich w ramach franczyzy.
Dyrektor generalna Angela Cretu powiedziała BBC, że firma chce wychodzić naprzeciw swoim klientom tam, gdzie się oni znajdują, a boom w sprzedaży internetowej od czasu pandemii doprowadził do konieczności zapewnienia przestrzeni, w której kupujący mogliby doświadczyć produktów w realnym świecie. Marka posiada już około 63 sklepów w Turcji i jest dostępna w wybranych aptekach Superdrug w Wielkiej Brytanii.
Współpraca ze wspomnianym powyżej Superdrug jest integralną częścią działań Avon mających na celu przekształcenie firmy kosmetycznej w przedsiębiorstwo wielokanałowe. Choć Avon jest długo znany z modelu bezpośredniej sprzedaży, obecnie konsekwentnie dąży do poszerzenia swojego spektrum działalności i odejścia od strategii marketingu wielopoziomowego (MLM). Obecnie firma skupia się na strategii omnichannel, która obejmuje różnorodne kanały sprzedaży, w tym sprzedaż detaliczną. To przejście ku omnichannel nie oznacza całkowitego porzucenia sprzedaży bezpośredniej, ale jest wyrazem dążenia do elastyczności i dostosowywania się do zmieniających się trendów rynkowych. Dzięki temu Avon jest w stanie przyciągnąć szerszą grupę klientów, zwiększając jednocześnie swoją obecność na rynku kosmetycznym.
Czytaj także: Kosmetyki Avon coraz częściej w drogeriach