StoryEditor
Producenci
08.11.2021 00:00

Avon realizuje usługę indywidualnego grawerowania perfum

Avon wprowadził na polskim rynku usługę grawerunku na opakowaniach perfum. Dzięki temu rozwiązaniu klienci otrzymują spersonalizowane i niepowtarzalne produkty. Polski oddział firmy jest jedynym w regionie CEE, który realizuje tę usługę. Proces personalizacji grawerunkiem odbywa się w całości w zakładzie Avon Garwolin.

Wzrost zainteresowania konsumentów produktami spersonalizowanymi jest obecnie jednym z ważniejszych trendów na rynku. Odpowiadając na potrzeby dużej grupy swoich klientów, Avon wprowadził usługę grawerunku. Proces grawerowania polega na umieszczeniu spersonalizowanego napisu na perfumach oferowanych w aktualnej kampanii Avon. 

– Polski zakład jest jedynym w regionie CEE, który ma techniczne możliwości do realizacji grawerowania. Otrzymujemy zapytania o możliwość wykonania usługi również dla innych rynków. Jesteśmy właśnie w trakcie przygotowania do realizacji zlecenia grawerowania 7 tys. sztuk perfum dla rynku rumuńskiego – mówi Jan de Groot, szef Centrum Dystrybucyjnego Avon w Polsce i na Litwie i dodaje, że Avon realizował już zlecenia grawerowania nawet cyrylicą.

Uruchomienie grawerowania wymagało wprowadzenia nowych procedur i mechanizmów logistycznych. Sam proces grawerunku jest kilkuetapowy. Na początku konsultantka (Avon sprzedaje swoje produkty przy ich udziale) składa zamówienie na dany produkt oraz dodatkowo wybiera opcję usługi grawerowania. Następnie do każdej grawerowanej sztuki podaje tekst, który ma się pojawić na buteleczce. Jednocześnie system na bieżąco dostosowuje procesy dystrybucyjne, by cała operacja przebiegała w płynny sposób.

Tekst, który ma się znaleźć na buteleczce konsultantka wpisuje w przeznaczone do tego celu miejsce na stronie internetowej. Napis może mieć dwa wiersze, maksymalnie po 11 znaków. W sytuacji, gdy konsultantka zamówi dwie lub więcej sztuk personalizowanych perfum, opakowanie każdej fiolki oznacza się naklejką z tekstem grawerowania. W trakcie procesu grawerowania folia z perfum jest usuwana.

Miesięcznie Avon graweruje ok. tysiąc sztuk perfum. Klienci czekają na dostawę od 48 do 72 godzin.  

Zakład Avon w Garwolinie (Avon Operations Polska) to największa i jednocześnie najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka firmy na świecie. Zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Zaopatruje w kosmetyki klientów z ok. 50 krajów na 3 kontynentach. Osobną spółką jest Avon Distribution Polska w Garwolinie. Jej zadaniem jest pakowane i wysyłane zamówień do konsultantek w Polsce, Czechach i Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:17