StoryEditor
Producenci
20.12.2019 00:00

Avon ogłasza, że nie będzie już testował kosmetyków na zwierzętach

Avon - gigant sprzedaży bezpośredniej - ogłasza, że nie będzie już przeprowadzać testów na zwierzętach w żadnym kraju, również w Chinach. Będzie też współpracować z dostawcami, aby upewnić się, że żadne składniki nie są na zwierzętach testowane. Avon deklaruje, że zakończył wymagane prawem testy i jest pierwszą globalną firmą kosmetyczną sprzedającą w Chinach, która zaprzestała wszystkich testów składników i produktów na zwierzętach we wszystkich swoich markach.

Gigant sprzedaży bezpośredniej nie będzie już przeprowadzał testów na zwierzętach w żadnym kraju, w tym w Chinach, i będzie współpracować z dostawcami, aby upewnić się, że żadne składniki nie są na nich testowane.

Jonathan Myers, dyrektor operacyjny Avon, powiedział: - Nie wierzymy, że testy na zwierzętach są konieczne do potwierdzenia bezpieczeństwa produktów i nie testujemy produktów na zwierzętach w żadnym miejscu na świecie. Będziemy nadal dążyć do większej akceptacji alternatyw dla tego procederu.

PETA, organizacja charytatywna zajmująca się prawami zwierząt doceniła osiągnięcia firmy, dodając ją do swojej listy firm „Pracujących na rzecz zmian regulacyjnych”.

 - Jesteśmy zadowoleni i dumni z tego uznania od PETA. Doceniamy gotowość PETA do podjęcia dialogu. Uznanie PETA potwierdza nasze wieloletnie, aktywne zaangażowanie w opracowywanie i promowanie metod badań bez udziału zwierząt, ale także odzwierciedla zrozumienie chęci Avon do wprowadzania zmian wypracowanych w ciągu miesięcy dyskusji  - skomentował Jonathan Myers.

Regulacje prawne dotyczące testów na zwierzętach w Chinach uniemożliwiły firmom kosmetycznym uznanie się za wolne od okrucieństwa zwierząt, jeśli dystrybuowały one kosmetyki w tym kraju. Decyzja Avon o zakończeniu wszystkich testów na zwierzętach jest pionierskim krokiem, który niewątpliwie będzie miał konsekwencje dla całej branży.

- Witamy Avon na naszej liście "Pracujący na rzecz zmian regulacyjnych" i jesteśmy pod wrażeniem zaangażowania firmy w zakończenie testów na zwierzętach oraz promowanie rozwoju i akceptacji metod bez udziału zwierząt  -  powiedziała Kathy Guillermo, starszy wiceprezes PETA.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:56