StoryEditor
Producenci
05.03.2025 13:23

Avon Kontra Przemoc – 100 proc. zysków z akcji wspiera fundację Feminoteka

Limitowana kolekcja kosmetyków Avon / Avon mat.prasowe

100 proc. zysków ze sprzedaży limitowanej wersji bestsellerowych kosmetyków Avon, która powstała z okazji Dnia Kobiet, firma przeznacza na wsparcie fundacji Feminoteka.

Do limitowanej edycji trafił m.in. tusz Lash Genius, szminka Ultra Colour, zapach Far Away oraz wielokrotnie nagradzane serum Anew z Protinolem. Cały zysk ze sprzedaży tej wyjątkowej kolekcji trafić ma do Feminoteki. 

Limitowana seria kosmetyków została zamknięta w designerskich opakowaniach, stworzonych we współpracy z utalentowaną ilustratorką Mel Cerri. I tak przykładowo szminka ozdobiona jest motywem ust i hasłem „Voice for all”.

Czy wiedziałeś, że Dzień Kobiet to w rzeczywistości Dzień Praw Kobiet i Pokoju na Świecie? W tym wyjątkowym dniu Avon postanowiła wesprzeć kobiety w ich walce o równość i bezpieczeństwo” – podkreśliła firma w swoim komunikacie. 

Jako oficjalny partner tegorocznej kampanii społecznej Feminoteki, organizowanej z okazji 8 marca, Avon przekazuje całkowity zysk ze sprzedaży wybranych kosmetyków na rzecz fundacji, która pomaga kobietom rozwijać swój potencjał. 

Do stworzenia tej specjalnej kolekcji Avon zaprosił do współpracy swoje konsultantki. To właśnie one wybrały cztery najchętniej kupowane produkty.

Avon współpracuje z Feminoteką już od kilku lat, aby przeciwdziałać przemocy wobec kobiet. W ramach tej współpracy działa pierwsza aplikacja przeciw przemocowa Avon Alert, dzięki której można zgłosić się do ekspertek fundacji po pomoc. Z aplikacji skorzystało już 55 tysięcy użytkowniczek, a pobrać ją można w sklepie Play i Apple Store.

Kosmetyki z limitowanej kolekcji Avon Kontra Przemoc są dostępne m.in. w marcowym katalogu marki oraz w sklepie internetowym Avon.

Czytaj też: Avon: Co szósta kobieta używała kosmetyków, by tuszować ślady przemocy domowej

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.04.2025 14:35
Johnson & Johnson nie rozwiąże sprawy talku przez bankructwo – sąd odrzuca propozycję ugody
Austin Kirk, Public domain, via Wikimedia Commons

Amerykański sędzia ds. upadłości odrzucił najnowszą propozycję ugody firmy Johnson & Johnson, dotyczącą tysięcy pozwów związanych z produktami na bazie talku. Koncern zaproponował ugodę wartą 10 miliardów dolarów amerykańskich, mającą na celu zakończenie toczących się postępowań, w których zarzuca się, że flagowy puder dla niemowląt i inne kosmetyki zawierały azbest i powodowały raka jajnika.

To już trzeci raz, gdy strategia prawna Johnson & Johnson polegająca na przeniesieniu odpowiedzialności za sprawy talkowe do postępowania upadłościowego kończy się niepowodzeniem. Ponad 60 tysięcy osób wystąpiło z roszczeniami, twierdząc, że stosowanie talkowych produktów firmy przyczyniło się do rozwoju nowotworów. Mimo to, Johnson & Johnson niezmiennie utrzymuje, że ich formuły są bezpieczne, a zarzuty nie mają podstaw naukowych.

Sędzia uznał, że Johnson & Johnson nie znajduje się w rzeczywistej trudnej sytuacji finansowej, co podważa zasadność wykorzystywania mechanizmu upadłościowego do rozwiązywania sporów cywilnych. Taki sposób działania mógłby oznaczać precedens pozwalający dużym firmom na unikanie pełnej odpowiedzialności prawnej bez ogłoszenia realnego bankructwa.

W odpowiedzi na decyzję sądu Johnson & Johnson zapowiedziało kontynuację batalii sądowej w ramach zwykłego systemu prawnego. Warto przypomnieć, że firma wycofała swoje pudry dla niemowląt na bazie talku z rynku amerykańskiego już w 2020 roku, a od 2023 roku całkowicie zakończyła ich globalną sprzedaż.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.04.2025 15:47
Czy Hailey Bieber sprzeda Rhode za miliard dolarów?
Hailey Bieber przypisuje się wypromowanie kilku trendów urodowych i modowych, m.in. „glazed donut skin”IG haileybieber

Modelka i influencerka Hailey Bieber prawdopodobnie rozważa sprzedaż swojej marki kosmetyków Rhode, która może być warta ponad 1 mld dolarów – informują media, powołując się na nieoficjalne informacje.

Żona gwiazdy pop, Justina Biebera, zwróciła się już podobno w tej sprawie do bankierów inwestycyjnych z JPMorgan Chase i Moelis, aby znaleźć nabywcę stworzonej przez siebie w 2022 roku marki kosmetycznej. Informacja ta jest nieoficjalna: JPMorgan i Moelis odmówiło komentarza, na prośby o potwierdzenie doniesień nie odpowiedziała marka Rhode

Gdyby doniesienia te potwierdziły się, Hailey dołączyłaby tym samym do listy innych celebrytów, którzy ostatnio próbowali zarobić na popularności swoich przedsięwzięć biznesowych, uruchomionych w ostatnich latach.

Jak przypominają media, w 2021 roku aktorka Jessica Alba przeprowadziła udaną pierwszą ofertę publiczną swojego przedsięwzięcia z kategorii dóbr konsumpcyjnych The Honest Company. Odnosząca ogromne sukcesy sprzedażowe i szacowana na ponad 2 mld dolarów marka kosmetyczna Rare Beauty, za którą stoi piosenkarka i aktorka Selena Gomez, również szuka nabywcy.

Hailey Bieber jest córką aktora Stephena Baldwina, od kilku lat odnosi sukcesy jako influencerka w mediach społecznościowych – na Instagramie zgromadziła blisko 55 mln obserwujących. Bieber przypisuje się wypromowanie kilku trendów urodowych i modowych, m.in. „glazed donut skin”.

Marka Rhode (nazwa pochodzi od drugiego imienia Hailey), która została nazwana na cześć drugiego imienia Biebera, generuje roczny przychód w wysokości blisko 200 mln dolarów. Marka Rhode (mająca siedzibę w Los Angeles) specjalizuje się w kosmetykach do pielęgnacji twarzy oraz produktach do makijażu.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. kwiecień 2025 16:33