Firma kosmetyczna Avon zajmująca się sprzedażą bezpośrednią kosmetyków odnotowała dwukrotny wzrost liczby nowych przedstawicieli handlowych w mediach społecznościowych podczas pandemii i obniżyła próg zarabiania, aby jej przedstawiciele mogli zarobić na sprzedaży. O zwiększeniu liczby konsultantek mówiła już w maju w wywiadzie dla Wiadomości Kosmetycznych Anna Jakubowski, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska.
- W miarę jak recesja się zwiększa w społecznościach w następstwie COVID-19, ludzie szukają nowych sposobów zarabiania. Avon zapewnia naszym przedstawicielom możliwość zarabiania i uczenia się, sprzedając za pośrednictwem swoich sieci społecznościowych od prawie 135 lat, a teraz na nowo opracowaliśmy nasz model sprzedaży online. Pomagając naszej społeczności przedstawicieli Avon w wykorzystaniu możliwości internetu, wspieraliśmy ich warsztatami wideo na temat budowania biznesu online, a także wskazówkami i spostrzeżeniami, jak najlepiej wykorzystać media społecznościowe - skomentowała Angela Cretu, dyrektor generalna firmy Avon.
Chociaż wpływ gospodarczy COVID-19 jest odczuwalny na całym świecie we wszystkich sektorach, najbardziej dotknięte mniejszymi możliwościami zarobkowania są kobiety.