StoryEditor
Producenci
27.05.2021 00:00

Avon Garwolin z nowymi inwestycjami. 100 mln złotych na technologię i ekologię

Fabryka Avon Operations Polska w Garwolinie rozpoczęła kilkuletni plan transformacji technologicznej. W najbliższym czasie zakład zainwestuje ponad 100 milionów złotych w park maszynowy, ekologiczne rozwiązania techniczne oraz digitalizację procesów produkcyjnych i zwiększy produkcję kosmetyków.

Zmiany w fabryce Avon w Garwolinie obejmą liczne, różnej wielkości projekty i dotyczą wielu obszarów działalności zakładu. Avon Operations Polska skupi się na rozwoju technologii i zwiększy produkcję kosmetyków o 25 proc. Jednym z priorytetów fabryki jest wprowadzanie rozwiązań typu „smart/industry 4.0”. Równie ważne dla firmy będzie wprowadzanie zmian przyjaznych dla środowiska.

- Dzięki wprowadzeniu podejścia „smart” możliwe będzie np. natychmiastowe pozyskiwanie danych, niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji operacyjnych. Takie rozwiązanie wpływa na wzrost efektywności prowadzonych procesów i pozwala jeszcze lepiej identyfikować obszary do poprawy. Planujemy uruchomić monitorowanie pracy wszystkich linii produkcyjnych w czasie rzeczywistym oraz wdrożenie zintegrowanego systemu do zarządzania znakowaniem wyrobów – mówi Piotr Mikołajski, dyrektor fabryki Avon Operations Polska.

Branża kosmetyczna jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki na świecie. Plan inwestycji w Avon Garwolin jest już w trakcie wprowadzania w życie. W drugim kwartale 2021 roku zostanie uruchomiony automatyczny system paletyzacji, który docelowo będzie obsługiwał 17 najbardziej obciążonych linii produkcyjnych. Inwestycja obejmie również zaplecze do mieszania nowych receptur, dzięki czemu fabryka rozszerzy produkcję kremów i emulsji. Pierwsza nowa linia ruszy w III kwartale obecnego roku, a kolejne będą uruchamiane w latach 2022-2023.

- Program transformacji fabryki Avon w Garwolinie powstał w duchu odpowiedzialnego biznesu. To szansa, aby istotnie poprawić produktywność, elastyczność i konkurencyjność cenową, jednocześnie dbając o dobro planety. Będziemy wdrażali sprawdzone na rynku patenty, ale równocześnie pozostajemy otwarci na rozwiązania pilotażowe o sporym potencjale. Planowane zmiany to również ogromna szansa rozwoju dla pracowników, która pozwoli im zdobywać nowe umiejętności i korzystać z nowoczesnych narzędzi – dodaje Piotr Mikołajski.

W zakresie ekologicznych rozwiązań fabryka Avon Garwolin może pochwalić się w ostatnich latach wieloma osiągnięciami.

Tylko w 2020 roku blisko 95 proc. oświetlenia wymieniono na technologię LED, a  obecnie współczynnik odpadów w pełni przetwarzanych wynosi 98 proc., a ostatecznym celem jest 100 proc.. Powstaje również mapa drogowa zredukowania śladu węglowego.

Zdecydowano też o inwestycji w nowoczesną instalację kogeneracyjną, która dostarczy część niezbędnej energii elektrycznej oraz cieplnej do procesów produkcyjnych. Pozwoli ona na redukcję śladu węglowego o ponad 20 proc. już w pierwszym roku od uruchomienia. Instalacja ruszy już na początku 2022 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:18