StoryEditor
Producenci
27.05.2021 00:00

Avon Garwolin z nowymi inwestycjami. 100 mln złotych na technologię i ekologię

Fabryka Avon Operations Polska w Garwolinie rozpoczęła kilkuletni plan transformacji technologicznej. W najbliższym czasie zakład zainwestuje ponad 100 milionów złotych w park maszynowy, ekologiczne rozwiązania techniczne oraz digitalizację procesów produkcyjnych i zwiększy produkcję kosmetyków.

Zmiany w fabryce Avon w Garwolinie obejmą liczne, różnej wielkości projekty i dotyczą wielu obszarów działalności zakładu. Avon Operations Polska skupi się na rozwoju technologii i zwiększy produkcję kosmetyków o 25 proc. Jednym z priorytetów fabryki jest wprowadzanie rozwiązań typu „smart/industry 4.0”. Równie ważne dla firmy będzie wprowadzanie zmian przyjaznych dla środowiska.

- Dzięki wprowadzeniu podejścia „smart” możliwe będzie np. natychmiastowe pozyskiwanie danych, niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji operacyjnych. Takie rozwiązanie wpływa na wzrost efektywności prowadzonych procesów i pozwala jeszcze lepiej identyfikować obszary do poprawy. Planujemy uruchomić monitorowanie pracy wszystkich linii produkcyjnych w czasie rzeczywistym oraz wdrożenie zintegrowanego systemu do zarządzania znakowaniem wyrobów – mówi Piotr Mikołajski, dyrektor fabryki Avon Operations Polska.

Branża kosmetyczna jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki na świecie. Plan inwestycji w Avon Garwolin jest już w trakcie wprowadzania w życie. W drugim kwartale 2021 roku zostanie uruchomiony automatyczny system paletyzacji, który docelowo będzie obsługiwał 17 najbardziej obciążonych linii produkcyjnych. Inwestycja obejmie również zaplecze do mieszania nowych receptur, dzięki czemu fabryka rozszerzy produkcję kremów i emulsji. Pierwsza nowa linia ruszy w III kwartale obecnego roku, a kolejne będą uruchamiane w latach 2022-2023.

- Program transformacji fabryki Avon w Garwolinie powstał w duchu odpowiedzialnego biznesu. To szansa, aby istotnie poprawić produktywność, elastyczność i konkurencyjność cenową, jednocześnie dbając o dobro planety. Będziemy wdrażali sprawdzone na rynku patenty, ale równocześnie pozostajemy otwarci na rozwiązania pilotażowe o sporym potencjale. Planowane zmiany to również ogromna szansa rozwoju dla pracowników, która pozwoli im zdobywać nowe umiejętności i korzystać z nowoczesnych narzędzi – dodaje Piotr Mikołajski.

W zakresie ekologicznych rozwiązań fabryka Avon Garwolin może pochwalić się w ostatnich latach wieloma osiągnięciami.

Tylko w 2020 roku blisko 95 proc. oświetlenia wymieniono na technologię LED, a  obecnie współczynnik odpadów w pełni przetwarzanych wynosi 98 proc., a ostatecznym celem jest 100 proc.. Powstaje również mapa drogowa zredukowania śladu węglowego.

Zdecydowano też o inwestycji w nowoczesną instalację kogeneracyjną, która dostarczy część niezbędnej energii elektrycznej oraz cieplnej do procesów produkcyjnych. Pozwoli ona na redukcję śladu węglowego o ponad 20 proc. już w pierwszym roku od uruchomienia. Instalacja ruszy już na początku 2022 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 11:00