StoryEditor
Producenci
19.04.2023 00:00

Avon Garwolin debiutuje w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu z aż 10 dobrymi praktykami

Pracownicy kompleksu w Garwolinie sadzą drzewa wokół zbiornika retencyjnego w Leszczynach z okazji obchodów 25-lecia obecności firmy w Garwolinie / materiały marketingowe Avon
W tym roku, fabryka Avon w Garwolinie po raz pierwszy przedstawiła swoje inicjatywy z zakresu ESG w raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", który jest kluczową publikacją wydaną przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Łącznie firma zaprezentowała 10 dobrych praktyk, które skupiały się przede wszystkim na działaniach na rzecz społeczności powiatu garwolińskiego, w tym osób dotkniętych skutkami wojny na Ukrainie, ofiar przemocy, pracowników firmy oraz środowiska naturalnego.

Od 2002 roku, Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydaje raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", który prezentuje najlepsze praktyki firm w obszarze CSR i podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. Każdy może zgłosić maksymalnie 10 inicjatyw do raportu, który prezentuje roczne postępy w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu. Fabryka Avon w Garwolinie aktywnie angażuje się w działania mające na celu poprawę jakości życia w lokalnej społeczności, pomoc potrzebującym, rozwój pracowników oraz ochronę środowiska. Zdecydowała się w związku z tym podzielić się swoimi dobrymi praktykami z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Idea raportu i liczby

W dwudziestej pierwszej edycji raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" zgłoszono rekordową liczbę 1705 dobrych praktyk od 272 firm. Najwięcej z nich, bo aż 477, dotyczyło zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej, a drugim pod względem liczebności był obszar praktyk z zakresu pracy z 419 działań. Na trzecim miejscu znalazł się obszar środowiskowy z 360 praktykami. W kategorii praw człowieka zanotowano prawie trzykrotny wzrost, do której zakwalifikowano 282 praktyki. Wprowadzono nowe podkategorie, takie jak "Klimat" w obszarze środowiska i "Pomoc dla Ukrainy" w obszarze praw człowieka. Obowiązywał limit 10 praktyk zgłoszonych przez daną firmę, a raport odzwierciedlał kluczowe trendy w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu, uwzględniając wyjątkową sytuację związaną z wojną w Ukrainie.

Najważniejsze działania Avon

Forum Odpowiedzialnego Biznesu doceniło Avon Garwolin za jej działania na rzecz Ukrainy w kategorii "Prawa Człowieka". Fabryka w Garwolinie nawiązała współpracę z lokalnymi władzami, organizacjami pozarządowymi oraz ośrodkami, które organizowały pomoc dla najbardziej potrzebujących. Przekazała na ten cel darowizny rzeczowe i finansowe, które składają się na łączną sumę ponad 27 ton kosmetyków, odzieży oraz artykułów spożywczych. Ponadto, pracownicy firmy również zaangażowali się w zbieranie żywności, lekarstw i sprzętu sportowego, a także udzielanie schronienia uchodźcom.
 

Dyplom uznania dla Avon Operations Polska od wójta Klesowa, Wiktora Buniana
 

W raporcie FOB znalazło się wiele inwestycji firmy Avon Garwolin w kategorii "Zaangażowanie Społeczne i Rozwój Społeczności Lokalnej". Przykłady tych inwestycji to m.in.: dofinansowanie budowy nowoczesnego skateparku, który zostanie oficjalnie otwarty 20 kwietnia br., posadzenie drzew wokół zbiornika retencyjnego w Leszczynach z okazji 25-lecia obecności firmy w Garwolinie, przekazanie kamery termowizyjnej dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, a także organizacja szkolenia z pierwszej pomocy dla dzieci w garwolińskim CSiK oraz warsztatów z samobadania piersi dla uczennic szkół średnich z powiatu garwolińskiego.

Oddział Avon Garwolin podjął również szereg inicjatyw mających na celu przeciwdziałanie przemocy, które zostały opisane w kategorii "Prawa Człowieka" w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Bieg charytatywny "Avon Kontra Przemoc - biegnij w Garwolinie", organizowany od 2010 roku przez CSiK w Garwolinie, Stowarzyszenie Truchtacz.pl oraz fabrykę Avon, został wyróżniony przez FOB. Celem biegu jest przeciwdziałanie przemocy i wsparcie osób doświadczających jej. Co roku, środki ze sprzedaży przedmiotów ze znakiem nieskończoności przekazywane są do "Niebieskiej Linii", działającej przy Instytucie Psychologii Zdrowia, na pomoc prawną i psychologiczną dla potrzebujących. W tym roku organizowana jest już XIV edycja tego wydarzenia.

– W Avon wiemy, że misją odpowiedzialnego biznesu powinna być troska o otoczenie, w którym działamy. W tym celu konieczna jest współpraca z różnymi podmiotami oraz bieżące, proaktywne kontakty z nimi, aby szybko i skutecznie reagować na pojawiające się wyzwania. Bardzo dziękujemy wszystkim organizacjom, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować – a szczególnie Urzędowi Miasta Garwolin, aby nieść pomoc potrzebującym, a także pracownikom Avon w Garwolinie, którzy wykazali się ogromnym zaangażowaniem i inicjatywą. To dzięki wspólnym działaniom osiągnęliśmy tak wiele – powiedział Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie. – W tym roku kontynuujemy działania pomocowe, zarówno w kraju, jak i za granicą, a także projekty środowiskowe.

Przekazanie kamery termowizyjnej jednostce straży pożarnej
 

Pełen raport dostępny jest na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Avon Operations Polska to największa i jednocześnie najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka Avon na świecie. Zlokalizowany w Garwolinie kompleks produkcyjny zatrudnia ponad tysiąc pracowników i produkuje około pół miliarda kosmetyków rocznie, które trafiają do około 50 krajów na trzech kontynentach. W 2016 roku z kompleksu fabrycznego wydzielono osobną spółkę — Avon Distribution Polska, której zadaniem jest pakowanie i wysyłanie zamówień do Konsultantek Avon w Polsce, Czechach, Niemczech i Ukrainie. Centrum dystrybucyjne zatrudnia około 300 pracowników i rocznie pakowanych jest tu około 190 milionów sztuk produktów.

Czytaj także: Avon został doceniony za sześć programów CSR

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 08:48