Nowa strona Avy pozwala na przejrzystą prezentację portfolio firmy, bezpośredni zakup produktów, w tym profesjonalnych dla gabinetów kosmetycznych, a także śledzenie informacji na blogu.
– Jej uruchomienie stworzyło ogromne możliwości e-handlu, z których do tej pory nie korzystaliśmy w pełni – mówi Judyta Jakowlew, specjalista ds. marketingu w Laboratorium Kosmetycznym Ava. – Aktualnie wszystkie nasze produkty – te dla indywidualnego klienta, jak i dla gabinetów kosmetycznych – dostępne są pod jednym adresem www. Sklep internetowy daje nieograniczone możliwości miłośnikom marki Ava. Przy tak licznym asortymencie produktów, nie wszystkie są dostępne w drogeriach. Również możliwość zakupu nowych produktów jest szybsza. Wprowadzone nowości dostępne są w naszym e-sklepie w dniu ich premiery. Do stacjonarnych drogerii docierają dopiero po kilku dniach – wyjaśnia nasza rozmówczyni.
Nowa strona internetowa i cotygodniowe promocje w sklepie online mają zwiększyć świadomość marki. Informacja o platformie została rozpowszechniona głównie przez oficjalny profil marki. Dzięki temu, w ciągu kilku dni od uruchomienia, jej odwiedzalność znacznie wzrosła. – Część wizyt internautów spowodowana była ciekawością, ale już w pierwszym tygodniu działania sklepu rejestrowaliśmy sporą liczbę zamówień – mówi Wiadomościom Kosmetycznym przedstawicielka firmy. – Sklep jest przejrzysty, intuicyjny i bez problemu z zamówieniem produktów radzą sobie młodsze jak i starsze osoby.
Swoimi produktami Ava chce zainteresować wszystkich pasjonujących się naturalnymi, polskimi kosmetykami. Oferuje szeroki wybór produktów dla kobiet w różnym wieku, ale także dla mężczyzn. Co prawda obecnie maja oni do dyspozycji tylko jedną serię, za to z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak balsam wyszczuplający męski brzuch i talię, olejek do pielęgnacji zarostu czy przeciwzmarszczkowy krem pod oczy.
Firmie zależy także na dotarciu do profesjonalistów – kosmetologów, gabinetów kosmetycznych i salonów SPA. Jak przyznaje Judyta Jakowlew, do tej pory możliwości w tej dziedzinie były dość ograniczone, gdyż poprzedni e-sklep skierowany do tej grupy był mało intuicyjny.
– Nowy sklep internetowy stanowi dla nas milowy krok w obszarze e-commerce. Mamy nadzieję, że wzrostowa tendencja zamówień będzie utrzymać się jak najdłużej – mówi nasza rozmówczyni i dodaje, że firma liczy, iż z końcem roku podwoi obroty w sklepie internetowym. W planach jest też wysyłka newslettera do rosnącej grupy zalogowanych klientów oraz specjalne akcje promocyjne. Rozważany jest też program lojalnościowy.
Oprócz strony internetowej kosmetyki Laboratorium Kosmetycznego Ava dostępne są w drogeriach sieciowych, m.in. w Rossmannie (od 2002 r.) oraz Hebe (od 2011 r.).