Każda marka ma własną inicjatywę społeczną, a ponadto grupa świętuje sukces inicjatywy Smile Community, osiągając wskaźnik 1,8 miliona uśmiechu do równonocy wiosennej (20 marca) 2021 r. I zobowiązała się do zorganizowania 180 akcji opiekuńczych na świecie, aby nadać sens obchodom 180-lecia.
Tymczasem misja grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju wyznacza jasne cele na 2030 r., w tym 30-procentową redukcję energochłonności w stosunku do wartości wyjściowej z 2015 r., 40-procentową redukcję emisji gazów cieplarnianych oraz eliminację niepotrzebnego pakowania, unikanie nadmiernego pakowania i wycofywanie PVC, a także osiągnięcie progu 20% zawartości plastiku pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych do 2025 r.
Malin Ngai, dyrektor operacyjny grupy AS Watson i dyrektor generalny AS Watson (Azja i Europa), wyjaśnia: - Jako największy na świecie międzynarodowy sprzedawca produktów zdrowotnych i kosmetycznych, mamy silne poczucie odpowiedzialności za tworzenie lepszego świata poprzez nasze globalne działania. Nasz cel społeczny „wywoływanie uśmiechu na twarzach naszych klientów” jest podstawową wartością naszej działalności i głęboko zakorzenionym w naszym dziedzictwie, od rozdawania darmowych leków potrzebującym przez ochronę zdrowia ludzi przed COVID-19 po produkcję masek medycznych i programy wspomagające szczepienia.