StoryEditor
Producenci
18.09.2018 00:00

Artur Pielak, Velvet Care: 1 mld zł obrotów i pozycja lidera w Europie Środkowo-Wschodniej to nasze plany na kolejne 5 lat

We wrześniu 2018 roku mija 5 lat istnienia firmy Velvet Care. Powstała ona w wyniku przejęcia firmy od spółki Kimberly Clark, która w 2013 roku wycofała się z rynku środkowoeuropejskiego. Dziś zakład produkcyjny w Kluczach to jedna z największych i najnowocześniejszych papierni w Europie Środkowo-Wschodniej. Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych.

Kiedy w sierpniu 2013 roku powstawała firma Velvet Care, zakład produkcyjny w Kluczach dysponował jedną maszyną papierniczą produkującą bibułkę higieniczną, którą przetwarzano na papier toaletowy, chusteczki higieniczne i ręczniki kuchenne na pięciu liniach produkcyjnych. Firma zatrudniała 280 pracowników. Ponad 95 proc. obrotów firmy generowała sprzedaż produktów pod marką Velvet.

Nowe rynki i szerszy asortyment 

Menagerowie, którzy przejęli firmę postanowili rozszerzyć działalność o nowe rynki: produktów na potrzeby marek własnych oraz eksport. Zainwestowano ponad 60 mln zł w nowoczesny park maszynowy, podwajając tym samym moce produkcyjne zakładu. Zainstalowane zostały nowe linie pozwalające produkować szeroki asortyment papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych w paczuszkach i kartonikach oraz nowości – produkty nawilżane, takie jak papier toaletowy nawilżany i chusteczki nawilżane oraz produkty z balsamem – papier toaletowy i chusteczki higieniczne.

Najnowocześniejsza maszyna w Europie 

Kolejną inwestycją o wartości ponad 200 mln zł było centrum dystrybucyjne wraz z nowym magazynem wyrobów gotowych (budynek o powierzchni 21 tys. mkw., mieszczący ponad 38 tys. palet), które obsługuje zarówno klientów w Polsce, jak i w 18 krajach świata. Drugim etapem tej inwestycji była budowa nowej maszyny papierniczej. Proces ten trwał dwa lata i zakończył się w marcu tego roku. MP7 w kluczewskim zakładzie jest jedną z największych i najnowocześniejszych maszyn papierniczych w Europie – wydajna, szybka, przyjazna dla środowiska. Produkuje bibułkę higieniczną o zróżnicowanych parametrach. Dzięki niej potrojono moce wytwórcze zakładu.

MP7 w kluczewskim zakładzie jest jedną z największych i najnowocześniejszych maszyn papierniczych w Europie  

Obecnie firma Velvet Care ma dwie maszyny papiernicze o łącznej wydajności ponad 100 tys. ton rocznie (produkują bibułkę higieniczną, z której następnie wytwarzane są: papier toaletowy, ręczniki kuchenne i chusteczki higieniczne). Koniecznym było również zbudowanie nowego magazynu – na potrzeby przechowywania tamborów bibułki higienicznej, które można składować w trzech warstwach do wysokości 8,1 metra.

Połowę obrotów generują marki własne 

Część przetwórcza zakładu obejmuje obecnie 12 linii przetwórczych, umożliwiających produkcję nie tylko papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych, ale również nawilżanych chusteczek i papieru a także produktów z balsamem. Firma zatrudnia blisko 600 osób, dwukrotnie więcej niż 5 lat wcześniej, i wciąż rekrutuje. Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych.

Zakład produkcyjny w Kluczach to jedna z największych i najnowocześniejszych papierni w Europie Środkowo-Wschodniej

Velvet Care zapowiada akwizycje i przejęcia

Firma Velvet Care jest nadal zarządzana przez zespół czterech menedżerów, którzy pięć lat temu przejęli firmę od koncernu Kimbely Clark. Fundusz Avallon sprzedał swoje udziały funduszowi Abris, wspiera plany zarządu, a są one ambitne. – W ciągu kolejnych 5 lat chcemy po raz kolejny podwoić nasze obroty, a tym samym wejść do grona firm o przychodach powyżej 1 mld zł i jednocześnie zostać liderem rynku papierowych wyrobów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej – deklaruje Artur Pielak, prezes firmy Velvet Care.

Pomóc ma w tym doświadczenie nowego udziałowca Velvet Care  na rynku rumuńskim. Abris jest właścicielem spółki Pehart Tec – wiodącego producenta papierowych wyrobów higienicznych w Rumunii. Wspólnie firmy zamierzają szukać partnerów, którzy pozwolą im poszerzyć regionalną bazę produkcyjno-dystrybucyjną. Artur Pielak zapowiada akwizycje i przejęcia, ale nie zdradza jeszcze szczegółów.

Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych

Polski rynek papieru toaletowego rośnie ok. 7 proc. rocznie, zaś udziały Velvet Care zwiększyły się na nim o ponad 10 proc. (Nielsen, zmiana sprzedaży wartościowej, cała Polska, MAT Jun’18 vs MAT Jun’17). Papiery nawilżane odnotowały wzrost o 27 proc (Velvet Care – 31 proc.). Ręczniki papierowe urosły o 7 proc., ale Velvet Care odnotował tu wzrost o 26,5 proc. Spadają udziały chusteczek higienicznych w paczuszkach (o 4 proc) więc i Velvet tu nieznacznie traci (-1,5 proc.). Konsumenci przerzucają się bowiem na chusteczki w większych opakowaniach kartonowych (wzrost o niemal 4 proc., w przypadku Velvet Care – 10 proc.).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.07.2024 14:42
Śmierć beauty boxów: co dalej z kosmetycznym pudełkami subskrypcyjnymi?
Pudełka kosmetyczne czy mystery boxy były jeszcze kilka lat temu bardzo popularne — a teraz?Getty Images

Beauty boxy, kiedyś gorący trend w branży kosmetycznej, teraz tracą na popularności. Choć mystery boxy i pudełka kosmetyczne takiej jak beGlossy przyniosły boom w pierwszej dekadzie tego stulecia, rynek subskrypcyjny znacznie się zmienił. Dokąd zmierza ten segment?

W połowie lat 2010-tych beauty boxy były fenomenem, który przyciągał klientów swoją atrakcyjnością i przystępnością cenową. Tajemnicze pudełka, zawierające różnorodne produkty kosmetyczne, stały się hitem, a wartość rynku subskrypcyjnego wzrosła z 43 milionów funtów w 2017 roku do 79 milionów funtów w 2020 roku, jak podaje firma logistyczna Whistl. W szczytowym momencie aż 11 proc. populacji Wielkiej Brytanii korzystało z subskrypcji beauty boxów.

Niestety, dominujący niegdyś segment zaczął tracić na blasku. Wiele firm specjalizujących się w beauty boxach, takich jak Kinder Beauty i Bellabox, napotyka na problemy finansowe lub zamyka działalność. Konkurencja na rynku subskrypcyjnym stała się coraz bardziej zacięta, a uwaga konsumentów przesunęła się w stronę miniaturowych formatów i kalendarzy adwentowych z kosmetykami, które zyskały na popularności.

Mimo tych wyzwań, niektórzy gracze na rynku beauty boxów wciąż dostrzegają w nich potencjał. Firma Lookfantastic przygotowuje się do świętowania dziesięciolecia swojej usługi beauty box w sierpniu, co może świadczyć o tym, że segment ten nie jest jeszcze skazany na zagładę. Niemiecki supermarket Lidl również wprowadził na rynek swój beauty box za 2 funty, który wyprzedał się w kilka sekund, a cyfrowy dom towarowy Freemans wszedł do tej kategorii w ubiegłym roku.

W Polsce rynek beauty boxów również zyskał na popularności, choć nie w takim stopniu jak na zachodzie. Jednym z pierwszych i najbardziej znanych pudełek kosmetycznych był ShinyBox, który oferował subskrybentkom co miesiąc zestawy pełne niespodzianek kosmetycznych. Kolejnym popularnym graczem był GlossyBox (później beGlossy), który szybko zdobył uznanie dzięki starannie dobranym produktom od renomowanych marek. Jednak rynek w Polsce również zaczął odczuwać skutki nasycenia, a niektóre z tych firm zmniejszyły swoją działalność lub całkowicie ją zakończyły, dostosowując się do zmieniających się preferencji klientów i rosnącej konkurencji.

Czytaj także: Circana: Mini kosmetyki szturmują rynek przez „Sephora kids” — sprzedaż rośnie o 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.07.2024 10:10
Ciara, Camila Morrone i Pom Klementieff nowymi ambasadorkami NARS
Ciara, Camila Morrone i Pom Klementieff to nowe ambasadorki makijażowej marki NARS.NARS

Marka NARS obchodzi swoje 30-lecie, angażując do kampanii reklamowej znane gwiazdy: Ciarę, Camilę Morrone oraz Pom Klementieff. W nowej sesji zdjęciowej trzy ambasadorki pozują z pomadkami Nars w mrocznych strojach i stylizacjach.

Z okazji swojego 30-lecia, marka kosmetyczna NARS wybrała trójkę znanych celebrytek na ambasadorki swojej nowej kolekcji szminek Explicit Lipstick. Kolekcja ta jest nową wersją pierwszego produktu marki, który zadebiutował w 1994 roku. Ciara, piosenkarka i autorka tekstów, która sprzedała ponad 23 miliony płyt, aktorka Pom Klementieff z filmowej serii “Strażnicy Galaktyki” oraz Camila Morrone, znana z serialu “Daisy Jones and the Six”, zostały wybrane ze względu na ich nowoczesny i prowokacyjny wizerunek.

Nowa kolekcja szminek Explicit Lipstick, stworzona przez założyciela marki NARS, Françoisa Narsa, składa się z 36 odcieni. Film reklamowy przedstawia Ciarę, Klementieff i Morrone, które reprezentują trzy różne odcienie szminki – Rendez-Vous 805, Unauthorized 863 i Liaison 821 – i ukazuje gwiazdy wcielające się w osobowości przypisane do każdego koloru, poruszając takie tematy jak zemsta, uwodzenie i podejmowanie ryzyka.

Nowa kolekcja szminek będzie dostępna od 12 sierpnia na stronie internetowej marki oraz w sklepie Lookfantastic. NARS Cosmetics to francuska firma kosmetyczna i pielęgnacyjna, założona w 1994 roku przez wizażystę i fotografa François Narsa. Początkowo linia kosmetyków składała się z dwunastu szminek sprzedawanych w Barneys New York. Od tego czasu NARS stworzył wiele wielofunkcyjnych produktów kosmetycznych i jest obecnie spółką zależną Shiseido. Produkty NARS są głównie dostępne w domach towarowych w około 30 krajach, w tym w obu Amerykach, Europie, Japonii i Azji Południowo-Wschodniej.

Czytaj także: Troye Sivan nową, globalną twarzą kosmetyków Rabanne

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. lipiec 2024 15:15