StoryEditor
Producenci
12.01.2023 00:00

Antonio Farinha z Hebe dyrektorem ds. rozwoju biznesu cyfrowego w Jeronimo Martins

Antonio Farinha, przez ostatnich 10 lat związany z Polską dyrektor działu zakupów Hebe, objął stanowisko Digital Business Development Directora w Jeronimo Martins.

Antonio Farinha od ponad 10 lat, czyli od początku istnienia sieci Hebe, był związany z Polską i pracował w spółce Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja zarządzając działem commercial. Był odpowiedzialny za rozwój asortymentowy sieci. Stanowisko Head of Commercial Department objął w czerwcu 2012 roku.

Antonio Farinha poinformował na swoim profilu zawodowym na LI, że od 1 stycznia 2023 r. jest już w nowej roli. Objął stanowisko Digital Business Development Directora w Jeronimo Martins i jako miejsce pracy oznaczył Portugalię, z siedzibą JM w Lizbonie.

Antonio Farinha jest aktywnym uczestnikiem rynku drogeryjnego w Polsce. Uczestniczy osobiście w konferencjach i targach handlowych organizowanych także przez naszą redakcję. Osobiście spotyka się z kupcami podczas Forum Branży Kosmetycznej, odbierał statuetki Drogeria Roku dla sieci Hebe, zasiadał także w jury rankingu Perły Rynku Kosmetycznego.

Choć Hebe jest powściągliwą siecią w komunikacji z mediami, w 2027 r. Antonio Farinha udzielił nam wywiadu, do którego warto wrócić. 

Czytaj: Antonio Farinha, Hebe: Polska to wymagający, ale niezmiernie ciekawy rynek

Hebe to druga co do wielkości sieć sklepów drogeryjnych w Polsce prowadzących własne sklepy – ma ich ponad 300, a także sklep internetowy. Według danych za 9 miesięcy 2022 r. opublikowanych przez Grupę Jeronimo Martins, do której należy Hebe, sieć zwiększyła sprzedaż o 29,9 proc. rok do roku i osiągnęła wynik 252 mln euro.  

Czytaj więcej: Hebe rośnie dwucyfrowo w kanale drogeryjnym i w e-commerce   

Swoją karierę zawodową Antonio Farinha rozwijał głównie w Jeronimo Martins. Przed Hebe zajmował  stanowiska menedżerskie  w sieci hipermarketów Pingo Doce, supermarketów R2 North i hipermarketów Feira Nova.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 02:28