StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Anna Rolf-Smuniewska, Tenex: Inspiracje z gabinetów medycyny estetycznej

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Anna Rolf-Smuniewska, dyrektor marketingu, Tenex.

Przed nami rok… pełen wyzwań, ciągła praca nad marką, sprzedażą oraz wprowadzanie coraz bardziej technologicznie zawansowanych nowości.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów, aby zaspokoić coraz większe wymagania klientów na produkty wysokiej jakości o spektakularnym działaniu.

Największej dynamiki spodziewamy się w... produktach przeniesionych z gabinetów medycyny estetycznej, technologicznie zaawansowanych, takich, które dają efekt natychmiastowy i satysfakcję dobrze zainwestowanych pieniędzy w zakup kosmetyku.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… dużych sieci drogeryjnych i sieci dyskontowych z produktami markowymi.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… zawansowana technologia i innowacyjne produkty.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą... nadal witamina C, odkrycie ostatniego roku.

W makijażu zapanuje moda na… strobing, konturowanie twarzy światłem pozostanie hitem, czyli przygotujmy się na dużą sprzedaż rozświetlaczy.

Konsumenta 2017 charakteryzuje... bardzo duża znajomość nowości, trendów, innowacyjnych składników, a szczególnie ich działania i wpływu na skórę. Jest to po prostu klient świadomy tego, co kupuje.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... zwiększenie portfolio marki DermoFuture – pracujemy nad nowymi produktami i testujemy coraz to nowsze technologie. A co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży i dostępności w sklepach oraz znaczący rozwój rynków eksportowych.

W 2016 r. udało nam się… zwiększyć sprzedaż, zarówno na rynku nowoczesnym, jak i tradycyjnym. Z nowymi siłami weszliśmy na rynki eksportowe, coraz bardziej rozwijamy sprzedaż, zarówno w Europie, jak i na rynkach azjatyckich.

Nasze najbardziej udane wdrożenia 2016 r. to… specjalistyczne szampony DF5, które były promowane zarówno w telewizji, jak i w prasie. Niezmiennie z wielkim powodzeniem sprzedaje się również Kuracja z witaminą C, która po ogromnym sukcesie oleju arganowego przejęła rynek kosmetyków, co obserwujemy w działaniach konkurencji.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:36