Temat poruszył Puls Biznesu. Lewandowska rozwija swoją aplikację Diet & Training by Ann opracowaną wspólnie z firmą DietLabs, na której dostępne były przepisy i ćwiczenia przygotowane przez trenerkę. Od debiutu w 2016 r. aplikacja zanotowała ponad 700 tys. pobrań, a do 2019 roku sprzedano ponad 160 tys. abonamentów. W rozmowie z PB Anna Lewandowska przyznała, że dziennie uruchamianych jest ok. 2,5 tys. unikatowych treningów, a miesięcznie notowanych jest powyżej 800 tys. wyświetleń rozpisanych planów dietetycznych.
Ściągnięcie aplikacji jest darmowe, później użytkownik ma do dyspozycji różne pakiety. Za dietę na miesiąc trzeba zapłacić 54,99 zł, same treningi za 47,99 zł. Dieta plus plan treningowy to już wydatek 89,99 zł. Aplikacja jest dostępna po polsku i angielsku. Każdy trening i dieta są personalizowane na podstawie danych wprowadzonych do aplikacji.
Lewandowska zaznacza, że aplikacja cały czas jest rozwijana. Wkrótce pojawią się zajęcia jogi i nowe funkcje motywacyjne. Trenerka chce także dostosować swoją aplikację do smartwatchy. — Razem z zespołem uważnie się przyglądamy rynkowi smartwatchy i uważam, że nie jest to gadżet, na który moda przeminie. Dlatego w 2020 r. będziemy intensywnie pracowali nad uwzględnieniem smartwatchy w strategii rozwoju aplikacji — powiedziała Lewandowska PB.
Anna Lewandowska rozbudowuje swoją aplikację żywieniowo-treningową
Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.
Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście.
Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego.
Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki.
Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.
Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.
Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.
Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.
Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals.
Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?
Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).
Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.
W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.
Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.
Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE