StoryEditor
Producenci
19.03.2020 00:00

Anna Król dyrektorem ds. procesów kontrolingu na Europę. To duży awans w strukturach koncernu

1 marca 2020 r. Anna Król objęła stanowisko dyrektora ds. procesów kontrolingu na Europę z odpowiedzialnością za 33 kraje. W firmie Henkel Polska pracuje od blisko 26 lat i od samego początku związana jest z działem kontrolingu. Przez lata budowała swoją karierę w ramach najpierw polskich, następnie regionalnych, a w końcu europejskich struktur firmy.

Do objęcia europejskiej funkcji z odpowiedzialnością za koordynację procesów kontrolingu na 33 rynkach jest doskonale przygotowana, bo jej kariera ma charakter międzynarodowy od blisko 10 lat. Na ostatnim stanowisku kierownika kontrolingu dla sektora klejów w Europie Wschodniej jej zadaniem było wdrożenie najwyższych standardów kontrolingu w 17 krajach. 

Wcześniej odpowiadała za kontroling dla sektora klejów konsumenckich i budowlanych w Regionie Północnym (Polska, Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Ukraina). Pozwoliło jej to zdobyć ogromne doświadczenie we współpracy z działami biznesowymi – marketingu i sprzedaży – oraz pracy w zarządzaniu wielonarodowymi zespołami, co jest kluczowe przy obejmowaniu europejskich odpowiedzialności. 

Na obecnym stanowisku dyrektora ds. procesów kontrolingu na Europę będzie między innymi odpowiedzialna za rozwój koncepcji „kontrolera jako lokalnego partnera biznesu” dla wszystkich sektorów biznesowych Henkla: Laundry & Home Care (środki piorące i czystości), Beauty Care (kosmetyki) oraz Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu).

Jej zadaniem będzie stały rozwój kompetencji kontrolerów finansowych oraz rozbudowa stosowanych przez nich narzędzi i rozwiązań, a także wzmocnienie współpracy pomiędzy kontrolingiem a działami marketingu i sprzedaży w trosce o jak najwyższą jakość dostarczanych usług kontrolingowych. W nowej roli będzie koordynowała pracę ponad 100-osobowego zespołu europejskich kontrolerów. 

- To będzie dla mnie nowe wyzwanie i szansa dalszego rozwoju, doświadczenia pełnego spektrum zagadnień finansowych w skali ogólnoeuropejskiej. W naszym szybko zmieniającym się świecie kontroling finansowy opiera się na otwartości na zmiany, gotowości ciągłego uczenia się i elastyczności. Jako kontrolerzy musimy przecież nadążać za technologią i rozwojem nowych cyfrowych narzędzi, nie zapominając, że jesteśmy od tego, by skutecznie wspierać działy biznesowe w procesach decyzyjnych. To właśnie będę chciała przekazać mojemu zespołowi – podkreśla Anna Król, dyrektor ds. procesów kontrolingu na Europę w Henklu.

Nowa dyrektor jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, gdzie ukończyła studia magisterskie na kierunku Finanse i Bankowość, a także studiów podyplomowych na kierunku MBA na Akademii Leona Koźmińskiego. 

O firmie Henkel
Henkel jest firmą globalną, o różnorodnej ofercie produktów i usług: Henkel Adhesive Technologies (dział klejów budowlanych i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu), Laundry & Home Care (dział środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata. Firma została założona w 1876. W 2019 Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie około 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,2 mld euro. Zatrudnia na całym świecie ponad 52 tysiące pracowników, 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. grudzień 2024 18:03