StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Andrzej Kozłowski, prezes zarządu, Verona Products Professional: Kierunki rozwoju będzie wyznaczać zdrowie

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Andrzej Kozłowski, prezes zarządu, Verona Products Professional.

Przed nami rok… intensywnej pracy. Jesteśmy w końcowej fazie porządkowania asortymentu, który jest doskonale dopasowany do potrzeb i oczekiwań współczesnego konsumenta. W 2017 roku, przy użyciu licznych narzędzi marketingowo-sprzedażowych, będziemy starali się wpływać na jego decyzje zakupowe.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… zrozumienie dynamicznych zmian, które zachodzą na rynku. Zmiany te dotyczą różnych płaszczyzn – sieci dystrybucji, punktów sprzedaży, marketingu oraz finalnie także zachowań konsumenckich.

Największej dynamiki spodziewamy się w... kategoriach kosmetyki kolorowej oraz pielęgnacji. Są grupy produktowe, które rosną systematycznie i łatwo to przewidzieć. Są jednak i takie obszary, które zauważone odpowiednio wcześnie są w stanie pozytywnie wpłynąć na słupki sprzedaży i zdobycie pozycji lidera. Przykładem jest choćby kategoria produktów do brwi. Jeszcze kilka sezonów temu nikt nie przypuszczał, iż ten segment w tak szybkim tempie jest w stanie wygenerować dwucyfrowe wzrosty obrotów.

Dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… nowoczesnego konsumenta i smart sprzedaży. Każdego dnia „pani Kowalska” jest atakowana milionem przekazów reklamowych. Tylko wysokiej jakości produkty w relatywnie niskiej cenie, właściwie rozlokowane w sklepie, o których klient jest odpowiednio informowany, są w stanie trafić do jego koszyka zakupowego.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… zdrowie i wszystko, co się z tym wiąże – natura i naturalność, minerały, eko, hipoalergiczność. Od kosmetyków wymagamy przede wszystkim bezpieczeństwa stosowania oraz skuteczności działania. Coraz częściej to w domowych zaciszach chcemy uzyskać efekty „wow”, jak z profesjonalnych salonów kosmetycznych, a te muszą być łatwo osiągalne. Wszystko to ułatwią zaawansowane i mocno skoncentrowane formuły. Ważna pozostanie także oszczędność czasu, stąd potrzeba wielozadaniowości i wielofunkcyjności kosmetyku.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… w każdej kategorii nadal oleje. Na popularności będą też zyskiwały minerały oraz naturalne ekstrakty. Są także składniki, które rządzą głównie w jednej kategorii, jak na przykład kofeina w kosmetykach męskich lub keratyna w pielęgnacji włosów.

W makijażu zapanuje moda na… klasykę z połyskiem. To nowe wydanie uwielbianego przez wszystkie kobiety makijażu. Cienka, czarna kreska, mocno wytuszowane rzęsy, muśnięte różem policzki i, uwaga, błyszczyk o złotym wykończeniu na ustach. Taki makijaż możemy nosić od rana do wieczora. Nadal popularnością będzie cieszył się makijaż typu nude oraz akcent na usta, który doda każdej kobiecie pazura. Wszystko to pasować będzie do trendów modowych, w których królować będą kwiaty, radosne boho, morskie klimaty i romantyczne akcenty.

Konsumenta 2017 charakteryzuje... przede wszystkim szeroko rozumiana mądrość. Współczesny konsument jest wyedukowany i wymagający. Jest świadomy swoich oczekiwań, a przy tym jest otwarty na nowości. Aby zaspokoić swoje potrzeby, korzysta ze wszystkich źródeł, które mogą mu ułatwić dokonanie wyboru – czyta etykiety, przeszukuje internet, ale często też oczekuje doradztwa najbliższych oraz personelu sklepu.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... rozwój sprzedaży na rynku tradycyjnym z naciskiem na wykorzystanie nowoczesnych narzędzi marketingowo-sprzedażowych. Równolegle będziemy rozwijać sprzedaż na  rynku nowoczesnym i utrzymywać tendencję wzrostową z 2016 r. Zamierzamy pozyskiwać nowe kraje eksportowe oraz odbudować relacje na Wschodzie. Już teraz dopasowujemy strategię sprzedaży do kanału dystrybucji, co przynosi nam wymierne korzyści.

Obawiamy się… nieprzemyślanych decyzji politycznych, które mają bezpośrednie przełożenie na działania naszej branży.

W 2016 r. udało nam się… opracować  nowe portfolio oraz zaplanować precyzyjnie strategię rozwoju rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:28